Krijg tweede factuur voor een reis dat al betaald is. | NS Community
beantwoord

Krijg tweede factuur voor een reis dat al betaald is.

  • 14 September 2022
  • 7 reacties
  • 126 Bekeken

Vandaag is mijn factuur binnengekomen voor september. Wat ik lees is dat NS willen in september zelfde bedrag af gaan schrijven dat al betaald is in augustus. Voor hetzelfde reis gemaakt in juli. Hoe kan ik dit tegenhouden?

icon

Beste antwoord door JurgenH 14 September 2022, 10:36

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Als je in Mijn NS naar de facturen gaat, dan kun je de facturen downloaden. In de facturen staat precies omschreven waarvoor kosten in rekening worden gebracht.

Staan er in de factuur inderdaad fouten, neem dan contact op met de klantenservice.

Let erop dat je nooit het afgeschreven bedrag gaat terugstorten/storneren. Dat levert alleen maar extra kosten en gedoe op.

Er is inderdaad een fout. Je advies om met klantenservice contact op te nmen is helaas zinloos. In alle vormen klantenservice is niet bereikbaar. E-mail. is onmogelijk. Via telefoon ook niet. een keer meer dan 30 min in wachtrij gewacht. 3 keer gebeld. Niets Nada. Via Chat ook niet. Rooksignalen heb ik nog niet probeerd. Conclusie, ik kan NS niet aanspreken voor hun fout en ik moet wachten en met veel moeite doen om moet mijn geld terug te krijgen. Iets ondernemen betekent extra kosten ook nog. Maar ik kan ook zorgen dat NS extra kosten krijgen als hun bereikbaarheid zo slecht is.

NS is niet de ene organisatie dat zo werkt. Een richtings verkeer.

Reputatie 7
Badge +3

Het is momenteel gewoon erg druk bij de klantenservice dat er helaas lange wachttijden zijn. Toch is contact opnemen met de klantenservice de enige manier om een verkeerde factuur te laten corrigeren. Probeer een tijd te vinden dat het net wat minder druk is, bv later op de avond.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

De klantenservice is telefonisch, via Twitter en Facebook 24 uur per dag geopend. Later op de avond is de kans, zoals Momo al schreef, groter dat je snel aan de beurt komt.

Wij kunnen hier (vanzelfsprekend) niet bij klantgegevens. De NS Community is een klant-helpt-klant-forum.

Veel meer dan dit kan ik er helaas ook niet van maken. 😕

Reputatie 7
Badge +3

Via Twitter zal dit met dmv een DM afgehandelde moeten worden ivm het doorgeven van persoonlijke gegevens. En daar is de wachttijd volgens diverse berichten al enkele dagen. 

Dankjewel allemaal voor jullie reacties. Nogmaals telefonische is klantenservice niet bereikbaar. Twitter en facebook heb ik niet, dus dat gaat over. Maar goed nieuws is dat via Chat iemand met een hartslag heeft gereageerd en zaak zal volgende factuur recht getrokken worden. Bij deze kunnen we mijn vraag afsluiten. Nogmaals dankjewel.

Reputatie 7
Badge +1

Fijn dat het uiteindelijk is opgelost! 🙂

Reageer