maandfactuur ipv factuur over een periode van een maand

  • 15 June 2022
  • 7 reacties
  • 210 Bekeken

Mijn factuur krijg ik iedere maand, echter gaat over de grenzen van de maanden heen. Voor mijn declaraties naar mijn werkgever is dit zeer onhandig! Kan de facturatie ook echt over de maand plaatsvinden, dus over de reizen in juni, juli etc. ? Nu is de factuurdatum +/- de 7e van de maand en krijg ik ook regelmatig mijn reizen over de eerste paar dagen van die maand meegefactureerd. 

 

Graag ontvang ik een reactie. 


7 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Gerben Smit en welkom bij de NS Community!

Helaas is het geen optie om de incassodatum te wijzigen. Wel heeft Robert B in dit topic aangegeven dat het mogelijk is om het huidige abonnement te stoppen en een nieuw NS Flex abonnement aan te vragen met een ander e-mailadres. Wat er dan gebeurd, is dat je wordt gezien als een nieuwe klant in ons systeem en daar hangt de oude incassodatum dus helemaal los van.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij kun je ook nog steeds met hetzelfde e-mailadres een nieuw Flex abonnement bestellen op een nieuwe kaart met de gewenste ingangsdatum (en vervolgens op die daum het oude Flex abonnement opzeggen of wijzigen naar Flex basis). Zo had ik 2 kaarten met Flex met allebei een eigen ingangsdatum en factuurdatum (had, want eentje nu opgezegd). 

Zie ook dit recentere topic waarin ik dit aangeef en Robert B het ook nog eens test maar dan op een al bestaande kaart en gewoon een nieuwe factuurdatum krijgt. 

Reputatie 6
Badge +2

Dat is inderdaad ook een optie, Momo. Maar hierbij kreeg ik nog wel het nieuwtje dat voor het eerste jaar de factuurdatum wel goed gaat, maar dat de datum soms na een jaar alsnog automatisch teruggaat naar de oude incassodatum.

Reputatie 7
Badge +1

Dat is inderdaad ook een optie, Momo. Maar hierbij kreeg ik nog wel het nieuwtje dat voor het eerste jaar de factuurdatum wel goed gaat, maar dat de datum soms na een jaar alsnog automatisch teruggaat naar de oude incassodatum.

 

Sorry hoor maar vinden jullie zelf nu ook niet dat je met dit soort reacties “maar dat de datum soms na een jaar alsnog automatisch teruggaat naar de oude incassodatum", je eigen bedrijf compleet lachwekkend maakt????

Reputatie 7
Badge +3

Helemaal met Henkpeetersen eens. Ik wil dan ook mijn reactie vorige maand in dat andere topic herhalen:

 

Wat betreft ”dat de datum soms na een jaar alsnog automatisch teruggaat naar de oude incassodatum”, zou ik zeggen gewoon wel veranderen en dan na een jaar in de gaten houden of de datum niet weer terug is gegaan naar de oude datum. Is die oude incassodatum weer terug, gewoon opnieuw deze actie van nieuw abonnement aanvragen en oude opzeggen. En als het maar soms is, blijft de factuurdatum in de meeste gevallen wel op de nieuwe datum en hou je het zo.

 

Ik zal het met mijn nieuwe Flex kaart ook in de gaten houden. Het oude Flex abonnement is intussen opgezegd en van de kaart verwijderd en heeft dus ook geen factuurdatum meer. Voor mij was het overigens niet om de factuurdatum dat ik een nieuw Flex abonnement en nieuwe gratis kaart heb besteld, ik deed dat puur omdat het kon en geheel gratis was (actie 1 maand Flex Dal Voordeel gratis) waardoor ik een extra OV-chipkaart heb, waar ik nu indien nodig een fietskaart op kan zetten zodat ik niet 1 euro extra bij een automaat betaal. Na die ene gratis maand had ik het Dal Voordeel gewijzigd naar Flex Basis.

Toch wel omslachtig allemaal wanneer je bedenkt dat je de factuurdatum een paar dagen eerder wil hebben. Dit zou eenvoudiger moeten kunnen zo in 2022!

Reputatie 7
Badge +3

Dat zou je wel denken, maar regelmatig is dat niet zo. Wat ik zag waar ik gewerkt heb is dat bij in gebruik nemen van een nieuw systeem zo'n systeem vaak veel meer kon, maar ook dat het logger en minder flexibel werd. Allerlei kleine dingetjes die voorheen makkelijk aan te passen waren of met een foefje konden worden omzeild konden niet meer in het systeem, zeker toen we overgingen van een door ons bedrijf zelf ontwikkeld systeem wat helemaal toegespitst was op wat nodig was (maar uiteindelijk verouderd) naar een aangekocht systeem. 

Reageer