beantwoord

Mijn abonnement werkt niet?

  • 24 September 2023
  • 7 reacties
  • 293 Bekeken

Hallo.

 

Ik heb vorige week een flex dal voordeeel abonnement aangeschaft dus ik zou in het weekend met 40% korting kunnen reizen.

Dus ik ben gisteren heen en weer gegaan tussen Arnhem en Lelystad in de eerste klasse, Maar mijn reishistorie toont aan dat ik nog steeds op saldo rijd en niet op abonnement en ik betaalde net zoveel voor een eerste klas reis als een tweede klas want hiervoor deed ik deze reis met OVPay op mijn pinpas in tweede klas en de kosten zijn exact het zelfde.

Mijn abonnement is wel actief.

 

 

Kan iemand dit uitleggen? want het lijkt er gewon op dat mijn abonnement niet is ingegeaan.

icon

Beste antwoord door Tochjo 24 September 2023, 11:23

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Als een NS Flex-abonnement wordt besteld voor op een bestaande persoonlijke OV-chipkaart waar nog geen NS Flex op staat, dan moet eerst NS Flex (of preciezer: het product Reizen op Rekening) op de kaart geladen worden voordat het abonnement actief is. Dit doet u door bij een kaartautomaat de kaart voor de lezer te houden en te kiezen voor Ophalen bestelling, en daarna de instructies op het scherm te volgen. Als het goed is, hebt u een mail gehad hierover.

Omdat uw abonnement niet op de kaart geladen was, had u gisteren in de trein geen geldig vervoerbewijs voor de eerste klas. Het klopt daarmee dat u het tarief voor de tweede klas betaald hebt, wat ook is wat u betaalt met OVpay, dus u hebt geluk dat u niet gecontroleerd bent. Een reis tweede klas vol tarief, die u betaald hebt, kost ongeveer evenveel als een reis eerste klas met korting, dus qua kosten bent u nu ongeveer even duur uit als wanneer het abonnement al wel op de kaart geladen was.

Reputatie 4

Hallo.

 

Ik heb vorige week een flex dal voordeeel abonnement aangeschaft dus ik zou in het weekend met 40% korting kunnen reizen.

Dus ik ben gisteren heen en weer gegaan tussen Arnhem en Lelystad in de eerste klasse, Maar mijn reishistorie toont aan dat ik nog steeds op saldo rijd en niet op abonnement en ik betaalde net zoveel voor een eerste klas reis als een tweede klas want hiervoor deed ik deze reis met OVPay op mijn pinpas in tweede klas en de kosten zijn exact het zelfde.

 

 

Kan iemand dit uitleggen? want het lijkt er gewon op dat mijn abonnement niet is ingegeaan.

je moet dan langs de automaat gaan om jouw flex te activeren dan word jouw huidige dal voordeeel stopgezet en te veel te betaalde bedrag krijg u terug op uw rekening ook de saldo wat op u kaart staat word terug gestort op u rekening ns flex kunt u ook met bus tram en metro reizen je hoef geen saldo meer op de kaart te hebben 

Als een NS Flex-abonnement wordt besteld voor op een bestaande persoonlijke OV-chipkaart waar nog geen NS Flex op staat, dan moet eerst NS Flex (of preciezer: het product Reizen op Rekening) op de kaart geladen worden voordat het abonnement actief is. Dit doet u door bij een kaartautomaat de kaart voor de lezer te houden en te kiezen voor Ophalen bestelling, en daarna de instructies op het scherm te volgen. Als het goed is, hebt u een mail gehad hierover.

Omdat uw abonnement niet op de kaart geladen was, had u gisteren in de trein geen geldig vervoerbewijs voor de eerste klas. Het klopt daarmee dat u het tarief voor de tweede klas betaald hebt, wat ook is wat u betaalt met OVpay, dus u hebt geluk dat u niet gecontroleerd bent. Een reis tweede klas vol tarief, die u betaald hebt, kost ongeveer evenveel als een reis eerste klas met korting, dus qua kosten bent u nu ongeveer even duur uit als wanneer het abonnement al wel op de kaart geladen was.

Dank u wel ik zal vandaag even langs het station gaan om het abonnement op mijn OV-chipkaart te zetten.

En het lijkt er op dat ook mijn topic niet kan wissen dus ik gok dat ik binnenkort die boete op de post krijg als iemand van NS dit ziet.

Reputatie 7
Badge +1

Als een NS Flex-abonnement wordt besteld voor op een bestaande persoonlijke OV-chipkaart waar nog geen NS Flex op staat, dan moet eerst NS Flex (of preciezer: het product Reizen op Rekening) op de kaart geladen worden voordat het abonnement actief is. Dit doet u door bij een kaartautomaat de kaart voor de lezer te houden en te kiezen voor Ophalen bestelling, en daarna de instructies op het scherm te volgen. Als het goed is, hebt u een mail gehad hierover.

Omdat uw abonnement niet op de kaart geladen was, had u gisteren in de trein geen geldig vervoerbewijs voor de eerste klas. Het klopt daarmee dat u het tarief voor de tweede klas betaald hebt, wat ook is wat u betaalt met OVpay, dus u hebt geluk dat u niet gecontroleerd bent. Een reis tweede klas vol tarief, die u betaald hebt, kost ongeveer evenveel als een reis eerste klas met korting, dus qua kosten bent u nu ongeveer even duur uit als wanneer het abonnement al wel op de kaart geladen was.

Dank u wel ik zal vandaag even langs het station gaan om het abonnement op mijn OV-chipkaart te zetten.

En het lijkt er op dat ook mijn topic niet kan wissen dus ik gok dat ik binnenkort die boete op de post krijg als iemand van NS dit ziet.

Zo werkt dit forum gelukkig niet, maar het lijkt mij ook op basis van de door u verstrekte gegevens vrij lastig om uw identiteit te achterhalen. 

Als een NS Flex-abonnement wordt besteld voor op een bestaande persoonlijke OV-chipkaart waar nog geen NS Flex op staat, dan moet eerst NS Flex (of preciezer: het product Reizen op Rekening) op de kaart geladen worden voordat het abonnement actief is. Dit doet u door bij een kaartautomaat de kaart voor de lezer te houden en te kiezen voor Ophalen bestelling, en daarna de instructies op het scherm te volgen. Als het goed is, hebt u een mail gehad hierover.

Omdat uw abonnement niet op de kaart geladen was, had u gisteren in de trein geen geldig vervoerbewijs voor de eerste klas. Het klopt daarmee dat u het tarief voor de tweede klas betaald hebt, wat ook is wat u betaalt met OVpay, dus u hebt geluk dat u niet gecontroleerd bent. Een reis tweede klas vol tarief, die u betaald hebt, kost ongeveer evenveel als een reis eerste klas met korting, dus qua kosten bent u nu ongeveer even duur uit als wanneer het abonnement al wel op de kaart geladen was.

Dank u wel ik zal vandaag even langs het station gaan om het abonnement op mijn OV-chipkaart te zetten.

En het lijkt er op dat ook mijn topic niet kan wissen dus ik gok dat ik binnenkort die boete op de post krijg als iemand van NS dit ziet.

Dat zal wel meevallen ;-)

Kom je wat betreft het NS Flex abonnement zo verder?

Als een NS Flex-abonnement wordt besteld voor op een bestaande persoonlijke OV-chipkaart waar nog geen NS Flex op staat, dan moet eerst NS Flex (of preciezer: het product Reizen op Rekening) op de kaart geladen worden voordat het abonnement actief is. Dit doet u door bij een kaartautomaat de kaart voor de lezer te houden en te kiezen voor Ophalen bestelling, en daarna de instructies op het scherm te volgen. Als het goed is, hebt u een mail gehad hierover.

Omdat uw abonnement niet op de kaart geladen was, had u gisteren in de trein geen geldig vervoerbewijs voor de eerste klas. Het klopt daarmee dat u het tarief voor de tweede klas betaald hebt, wat ook is wat u betaalt met OVpay, dus u hebt geluk dat u niet gecontroleerd bent. Een reis tweede klas vol tarief, die u betaald hebt, kost ongeveer evenveel als een reis eerste klas met korting, dus qua kosten bent u nu ongeveer even duur uit als wanneer het abonnement al wel op de kaart geladen was.

Dank u wel ik zal vandaag even langs het station gaan om het abonnement op mijn OV-chipkaart te zetten.

En het lijkt er op dat ook mijn topic niet kan wissen dus ik gok dat ik binnenkort die boete op de post krijg als iemand van NS dit ziet.

Dat zal wel meevallen ;-)

Kom je wat betreft het NS Flex abonnement zo verder?


Jazeker ik heb waarschijnlijk het mailtje niet goed gelezen ik zal het product vandaag even snel op de kart zetten .

Nogmaals bedankt allemaal.

Badge +3

Bestelling ophalen (Flex activeren) kan ook bij supermarkten e.d. Zie https://www.ov-chipkaart.nl/servicepuntenzoeker

Voor wat betreft de gemiste korting, zie https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug.html (vergeten abonnement, kies daar voor ‘Anonieme OV-chipkaart’) of neem contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, social media).

Reageer