beantwoord

Misleidende info over NS Flex

  • 14 September 2023
  • 7 reacties
  • 201 Bekeken

Zie bovenstaande info over NS Flex. Ben ik al eens ingetuind. Dit suggereert dat je het abonnement eens per maand zonder consequenties kan wijzigen. Dat is niet zo, want dit blijkt € 10 te kosten.

Ik vind dit misleidende info.

Evert.

icon

Beste antwoord door Momo 14 September 2023, 15:59

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Nee, als je al Flex hebt kost een wijziging naar Flex Basis geen €10. Alleen als je een nieuw Flex contract afsluit met Flex Basis of Flex Weekend Voordeel , dus vanaf Reizen op saldo overstapt, kost het €10. 

Zie ook 

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi EvertK,

Wijzigingen binnen Flex zijn kosteloos. Er wordt bij wijzigingen naar Flex Basis alleen getoond dat er bij de eerste keer bestellen € 10 administratiekosten zijn, maar die zijn er dus alleen als je nog geen Flex hebt en dan Flex Basis (of Flex Weekend Voordeel) bestelt. Daarna zijn alle wijzigingen kosteloos.

Ik vind dat de NS Flex abonnementen zowieso misleidende informatie dan wel misleidende reclame verstrekt. 

En NS klantenservice medewerkers geven je verschillende informatie wanneer je er vragen over hebt en beantwoord wilt hebben, heb het nu zwart op wit staan. Totaal niet op 1 lijn. 

Ik loop er nu dan ook momenteel tegenaan dat er niks direct word opgelost, niks ondernomen word tot er betaald is en betaald word.

Dan pas gebeurd er weer wat en ben je weer geld kwijt aan " administratie kosten?" / correctie tarieven / verrekende bedragen enz enz..

Telefonische gesprekken worden ook niet altijd even verwerkt in het systeem.

Waardoor er nu dan ook complete miscommunicatie ontstaat en betalingsverkeer grandioos de mist in gaat.

NS los dit zsm op ajb..de zin en lol om te reizen vergaat me een beetje ( heel ) erg momenteel.

En aangezien dit mijn enige manier is om van A naar B te komen voor lange reis afstanden wil ik nog graag met positieve zin dit kunnen en blijven doen.  

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind dat de NS Flex abonnementen zowieso misleidende informatie dan wel misleidende reclame verstrekt. 

En NS klantenservice medewerkers geven je verschillende informatie wanneer je er vragen over hebt en beantwoord wilt hebben, heb het nu zwart op wit staan. Totaal niet op 1 lijn. 

Dat de klantenservice niet altijd juiste informatie geeft is wel vaker gebleken, niet alleen wat betreft Flex. Maar wat is er dan verder aan misleidende informatie of misleidende reclame volgens jou?

Badge +3

Dat de klantenservice niet altijd juiste informatie geeft is wel vaker gebleken, niet alleen wat betreft Flex. Maar wat is er dan verder aan misleidende informatie of misleidende reclame volgens jou?

Die commercial (van anderhalf jaar geleden alweer) met een telefoon waar iemand naar believen NS Flex AAN/UIT kon zetten was redelijk misleidend, al is het natuurlijk waar dat je als je je been breekt of je enkel verzwikt wel eventjes (niet) uit de voeten kunt met Flex Basis 😥

https://www.youtube.com/watch?v=CqPEkFuY1ks (op 0:30)

Reputatie 7
Badge +1

Het is niet helemaal zoals Flex werkt nee, maar wil denk ik vooral aantonen hoe makkelijk het is/zou moeten zijn om van Flex abonnement te switchen.

Je kunt moeilijk het hele bestelproces door in zo'n commercial. 😅

Badge +3

@CynthiaM. heeft wel een punt dat als er nog iets betaald moet worden (of je het daarmee eens bent of niet), je zult toch echt eerst moeten betalen voordat er verder gepraat wordt.

Facturen tegen elkaar wegstrepen (alle instanties inclusief de Belastingdienst en zo kunnen dat wél) is voor de NS blijkbaar enorm ingewikkeld? 😴

Overstapservice (nieuwe IBAN) ook, ik ken geen enkele instantie, bedrijf of vereniging die daar niet aan mee wenst te werken (ander topic).

Maar goed, het is formeel niet verplicht dus waarom zouden wij (de NS dus) dat doen en het makkelijker voor jou maken?

Terwijl even bellen en zeggen “hoi NS mijn nieuwe IBAN is XXXX" geen enkel probleem is, dat wordt ter plekke aangepast, zonder enige verificatie (behalve klantummer en nog wat controlevragen natuurlijk).

Reageer