beantwoord

na 09.00 flex abonnement toch betalen

  • 26 October 2022
  • 1 reactie
  • 146 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedemorgen, 

ik krijg net de factuur van deze maand binnen. Ik heb een flexuren dal vrij abonnement en ik zie dat ik toch twee keer moet betalen, terwijl ik om 08.58 en 09.05 incheck. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice maar daar konden ze de afschrijving niet zien. Ik heb ook meteen gebeld toen ik het zag in de app bij mijn reizen.  Toen kreeg ik het advies om te bellen als ze toch op de factuur stonden. De maand ervoor was dit ook al het geval en toen zouden ze het verrekenen met de volgende maand(Dit is overigens ook gebeurt). Maar goed ik kom nu niet verder. Welke vervolgstappen kan ik nu nemen? Want het klopt niet, deze reizen vallen binnen het abonnement. 
 

Groet 
 

Ik hoor graag van u. 
 

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 26 October 2022, 09:29

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Kan het zijn dat u voorafgaand aan die twee ritten een andere rit gemaakt hebt in de spitsuren, en dat er minder dan 35 minuten zat tussen uitchecken en weer inchecken? Dan ziet NS het deel in de spitsuren en het deel na de spitsuren als één lange reis en dan blijft het spitstarief gelden voor het tweede deel. In dat geval zijn dus terecht kosten in rekening gebracht voor die ritten. Zie de informatie op deze pagina vanaf “De eerste check-in bepaalt het tarief. Hoe werkt dat?”.

Mocht bovenstaande het geval zijn, dan kunt u het beste met een andere OV-chipkaart of een e-ticket de reis in de spits maken en daarna in de daluren inchecken met de OV-chipkaart met uw Dal Vrij-abonnement. Dan reist u wel gratis verder.

Hoe dan ook, voor zaken zoals deze moet u toch echt rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen dus niets voor u doen.

Voor de volledigheid: rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Houdt u bij contact via sociale media wel rekening met een reactietijd die kan oplopen tot enkele dagen.

Reageer