Het valt mij op dat NS onjuiste berekeningen maakt, als het gaat om teruggave van abonnementsgelden bij wijzigen naar een andere abonnementsvorm.
Ik sloot op 2 juli een WeekendVrij abonnement af (met de eerste mogelijkheid tot wijzigen op 2 augustus). Daarvan werd € 17,91 in rekening gebracht (omdat de ingangsdatum afwijkt van de factuurdatum). Voor de rest van de maand werd bijna 2 weken later een nieuwe factuur van € 31,60 opgemaakt.
Omdat ik op 2 augustus naar Flex Basis wilde wijzigen, (dat kon niet eerder dan om 2 uur 's nachts, terwijl 00:00 wettelijk-gezien al 2 augustus is, beste NS verhelp deze onrechtmatige euvel nou eens een keer, aub!), zou je verwachten dat je dan van de € 31,60 de € 17,91 terug zou moeten krijgen, omdat je het abonnement precies een maand had. Nee, het bedrag dat ik terugkrijg is € 17,33. Dit overkwam een kameraad van mij ook (maar dan met zijn DalVoordeel, van wie ik de rekeninghouder ben). Dat betekent dus dat NS op jaarbasis flink wat extra's aan overhoudt, omdat er bij iedereen die na 1 maand opzegt ten onrechte een dag abonnementsgeld doorloopt. Hoe gaat NS dit oplossen?
Beste antwoord door Momo
Bekijk origineel