beantwoord

NS abonnement Flex basis

  • 28 June 2023
  • 5 reacties
  • 371 Bekeken

Ik heb 2 vragen

Als ik flex basis wil aanvragen wordt mijn ns kaart opgestuurd of moet ik die speciaal komen halen bij een NS punt en waar vind ik die bij mij in de buurt.

Waarom moet ik bij een aanvraag van een flex abonnement mijn ov chipkaart nummer neerzetten je kan met een flex basis abonnement toch ook met de metro en bus reizen.

Chatbot Icoon

icon

Beste antwoord door Movdh 28 June 2023, 11:31

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3

Als je kiest voor een nieuwe ov-chipkaart dan wordt deze opgestuurd. Je kunt ook kiezen om je Flex te zetten op een bestaande persoonlijke ov-chipkaart (daar is je ov-chipkaartnummer voor nodig) en dan kun je de bestelling ophalen bij een NS-kaartautomaat of een gele automaat/ov-chipkaart servicepunt die je bijvoorbeeld in supermarkten en tabakszaken vindt. 

Je kunt ook met de metro, tram en bus reizen en de kosten voor deze ritten gaan dan niet meer van je saldo af, maar worden in rekening gebracht op je maandelijkse Flex-factuur.

Reputatie 7
Badge +3

Als je flex op een bestaande kaart wilt zetten dan kan dat alleen op een persoonlijke kaart. Dat is de reden dat je een ov-chipkaartnummer moet invullen.

Bij het voor het eerst bestellen van flex, betaal jij bij flex basis en flex weekend voordeel €10 administratiekosten. Bij flex dal voordeel van €5,60 per maand betaal je deze niet en kun je na een maand weer opzeggen. Bij alle abonnementen is een nieuwe kaart gratis bij direct bij bestellen.

Als ik een flex basis neemt moet ik bij een NS automaat of service punt halen de basis flexkaart wordt niet opgestuurd.

Reputatie 7
Badge +3

Bij ieder abonnement (ook Flex Basis) heb je de keuze dit te bestellen op een nieuwe kaart of dit te bestellen op een bestaande kaart.

Bestel je het op een nieuwe kaart dan wordt die kaart opgestuurd naar je, bestel je het op een bestaande kaart dan moet je naar een automaat om het op die bestaande kaart te laden. 

Reputatie 7
Badge +3

Woon je in het buitenland? Dan moet je eerst een persoonlijke OV-chipkaart bestellen. Daarna kun je bij een servicepunt een abonnement er op zetten.

Heb je een Nederlands adres: zie hierboven info @Momo 

Reageer