beantwoord

NS app toont geen samenreiskorting optie

  • 15 October 2023
  • 12 reacties
  • 254 Bekeken

Mijn NS app toont onder mijn NS geen mogelijkheid om Samenreiskorting aan te zetten. Ik heb een NS flex basis abonnement. Account her koppelen en app opnieuw installeren heeft geen effect. Het lijkt me een bug, maar de app care reageert niet meer. Heeft iemand hier misschien een idee hoe ik dit kan fixen?

 

app versie 7.62.0

ios 16.6.1

 

mvg Tim

icon

Beste antwoord door Tim91g 18 October 2023, 07:52

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +3

Welkom Tim bij de NS Community.

Bij Flex Basis zou die optie er wel moeten zijn. Zie je wel het Klassewissel tegeltje?

Bij een van mijn kaarten staat de optie Samenreiskorting helemaal onderaan (onder Parkeer en Reis)

En anders via de Mijn NS website aan zetten.

Nee helaas, ook geen klassewissel tegel. Ook via de website is het niet zichtbaar

 

Badge +3

Ik neem aan dat de website zegt dat je NS Flex hebt? 

Yep, de Klantenservice weet het ook niet

Je hebt ook maar 1 OV-chipkaart gekoppeld in je Mijn NS-account? Sinds wanneer heb je NS Flex? Heb je de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Ja maar 1 kaart. Ik heb al jaren basis ns flex. Ik heb het ook regelmatig wel kunnen activeren. Alleen nu is het opeens weg. Zoals vermeld. Herkoppelen heeft geen zin en herinstalleren ook niet

Na het switchen van abonnement naar NS flex weekend voordeel, terug naar NS flex basis, heeft ervoor gezorgd dat het weer zichtbaar is! Ben 99% zeker dat er ergens een bug is waarbij een backend vlaggetje niet goed stond bij mijn account. 
 

bedankt voor het meedenken in ieder geval 

Reputatie 7
Badge +3

Na het switchen van abonnement naar NS flex weekend voordeel, terug naar NS flex basis, heeft ervoor gezorgd dat het weer zichtbaar is! Ben 99% zeker dat er ergens een bug is waarbij een backend vlaggetje niet goed stond bij mijn account. 
 

bedankt voor het meedenken in ieder geval 

De knop is tegenwoordig alleen te zien bij flex basis.

Reputatie 7
Badge +3

De knop is tegenwoordig alleen te zien bij flex basis.

Dat was bij TS in eerste instantie dus niet het geval, dat was nou juist het hele probleem.

Mijn NS app toont onder mijn NS geen mogelijkheid om Samenreiskorting aan te zetten. Ik heb een NS flex basis abonnement.

 

Reputatie 7
Badge +3

Na het switchen van abonnement naar NS flex weekend voordeel, terug naar NS flex basis, heeft ervoor gezorgd dat het weer zichtbaar is!

Hoe heb je dat gedaan dan? Normaal gesproken zou je dan minimaal een maand Weekend Voordeel moeten houden. Of heb je gebruik gemaakt van het herroepingsrecht?

 

Reputatie 7
Badge +3

De knop is tegenwoordig alleen te zien bij flex basis.

Dat was bij TS in eerste instantie dus niet het geval, dat was nou juist het hele probleem.

Mijn NS app toont onder mijn NS geen mogelijkheid om Samenreiskorting aan te zetten. Ik heb een NS flex basis abonnement.

 

De vraag is of het een bug is waar meerdere mensen last van kunnen hebben of dat alleen bij TS iets niet goed was gegaan.

Badge +3

De knop is tegenwoordig alleen te zien bij flex basis.

De optie zou er moeten zijn bij Flex Basis, Weekend Voordeel en Weekend Vrij zonder doordeweekse dalkorting. De optie voor Klassewissel moet er altijd zijn, maar die ontbrak dus ook bij @Tim91g wat dus al aangeeft dat er iets niet in orde was.

Bij andere abonnementen staat er in Mijn NS (website) inderdaad niets, maar in de NS app staat het tegeltije er wel, met de tekst dat Samenreiskorting niet beschikbaar of nodig is met jouw abonnement.

Overigens kun je in de app nu (eindelijk) ook zien welk abonnement je hebt 😎 en zelfs wijzigen (je wordt daarvoor doorgelinkt naar de Mijn NS website). Android versie 7.21.2 - 16385p

Reageer