beantwoord

NS flex abo en ritprijsoverzicht

  • 5 January 2024
  • 3 reacties
  • 64 Bekeken

Reputatie 2

Goedendag, ik heb een NS flex abo en kan in “mijn ns” mijn reishistorie en mijn ritprijs terug zien. Nu heb ik ook een account op ov-chipkaart.nl maar daar blijft de ritprijs blanco. Ook als ik tot een half jaar reis historie terug ga. Weet iemand hoe het zit waarom ik bij ov-chipkaart geen ritprijs te zen rjg? Ja, ikheb ov chipkaart benaderd maar daar krijg ik een onbevredigend vaag antwoord. Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 5 January 2024, 13:44

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi rvd4always,

Aangezien bij Flex de prijs van je reizen pas achteraf in de “backoffice” van NS berekend wordt, zie je die prijzen inderdaad niet terug bij ov-chipkaart.nl. Zij hebben die gegevens gewoonweg niet.
ov-chipkaart.nl ziet alleen de producten en transacties (in- en uitchecks) die op de kaart staan. Bij saldo-abonnementen staat het abonnement op de kaart zelf. Zo kan de prijs direct bij uitchecken berekend worden, en heeft ov-chipkaart.nl die gegevens ook.
Bij Flex-abonnementen staat alleen het product ‘Reizen op rekening’ op de kaart. Het abonnement zelf is alleen bekend in de administratie van NS. Daarom heeft ov-chipkaart.nl geen idee welk abonnement je precies hebt, en kan dus ook de prijs van je reis niet weten.

Reputatie 2

Bedankt voor het bovenstaande antwoord. Wat jammer dat NS de ritprijzen niet koppelt aan ov-chipkaart…lijkt mij dat dit technisch mogelijk moet zijn. Voor nu is het even niet anders, ik kijk voortaan voor de ritprijs wel op “Mijn NS” in de “reishistorie” daar kan ik naast NS ook andere vervoerder zoals bijvoorbeeld Connexxion de ritprijs inzien.

Reputatie 7
Badge +3

OV-chipkaart.nl laat de saldo transacties zien op een OV-chipkaart, dus hoeveel saldo wordt er afgeschreven bij in of uitchecken of opgeladen. Met Flex reis je op rekening en zijn er dus geen saldo transacties. 

Reageer