Skip to main content
beantwoord

NS flex dal voordeel

Ik overweeg om Flex dal voordeel aan te schaffen. Mijn vraag gaat over onderstaande.

Reis ik met NS Flex Dal Voordeel ook met korting in de bus, tram en metro?
Nee, in de bus, tram en metro reis je op vol tarief. Je checkt in met je OV-chipkaart en deze kosten komen samen met je treinreizen op 1 factuur.

Ik ben 65+ en krijg dan automatisch korting als ik met tram,bus, metro reis. Hoe zit dat dan met “vol tarief” zoals hierboven genoemd staat? Zou zonde zijn als ik de ene korting verlies tgv het andere.

Beste antwoord door Tochjo

Bij reizen met bus, tram en metro krijgt u gewoon leeftijdskorting met NS Flex.

De zin die u citeert, slaat op de korting van NS Flex-abonnementen, die geldt alleen in de trein. Zou u bijvoorbeeld NS Flex Weekend Vrij nemen, dan reist u in het weekend dus niet gratis met bus, tram en metro.

Bekijk origineel

2 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13135 reacties
  • Antwoord
  • 19 maart 2025

Bij reizen met bus, tram en metro krijgt u gewoon leeftijdskorting met NS Flex.

De zin die u citeert, slaat op de korting van NS Flex-abonnementen, die geldt alleen in de trein. Zou u bijvoorbeeld NS Flex Weekend Vrij nemen, dan reist u in het weekend dus niet gratis met bus, tram en metro.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3733 reacties
  • 19 maart 2025
Karina2025 schreef:

Ik overweeg om Flex dal voordeel aan te schaffen. Mijn vraag gaat over onderstaande.

Reis ik met NS Flex Dal Voordeel ook met korting in de bus, tram en metro?
Nee, in de bus, tram en metro reis je op vol tarief. Je checkt in met je OV-chipkaart en deze kosten komen samen met je treinreizen op 1 factuur.

Ik ben 65+ en krijg dan automatisch korting als ik met tram,bus, metro reis. Hoe zit dat dan met “vol tarief” zoals hierboven genoemd staat? Zou zonde zijn als ik de ene korting verlies tgv het andere.

Is het in uw geval niet handig om Dal Voordeel op Saldo met keuzedagen te nemen. In plaats van NS Flex Dal Voordeel. U kunt dan 7 keuzedagen aanschaffen en die zijn t.o.v. de gewone treintarieven spotgoedkoop.

Reageer