beantwoord

NS Flex Dal Voordeel abonnement, maar ik krijg geen korting?

  • 28 March 2022
  • 9 reacties
  • 1230 Bekeken

Vrijdag hetNS Flex Dal Voordeel abonnement op mijn OV geladen.

Zondagavond tussen Rotterdam en Drie-bergenzeist gereisd met de NS trein.

Maar achteraf gewoon de volle pond betaald. Waarom werkt dit niet?

icon

Beste antwoord door MoDe 28 March 2022, 09:11

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

1e keer flex op bestaande kaart? Op de kaart gezet bij kaartautomaat?

Je kunt het beste telefonisch via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Zij kunnen met jou meekijken.

Hallo W. Klok en welkom bij de NS Community,

 

Je kan, zoals aangegeven, het beste even contact opnemen met onze klantenservice. Daar kunnen mijn collega's voor je bekijken of er iets mis is gegaan, wat er nog moet gebeuren, en eventueel een restitutie bieden.

Badge +3

Bij NS Flex krijgt u aan het eind van de abonnementsmaand een factuur met de kosten voor de gemaakte reizen. Tot die tijd kunt u in Mijn NS zien wat de gemaakte kosten zijn. Maar gemaakte reizen zijn pas na een aantal dagen zichtbaar. Hoe weet u nu al dat u voor de reis van gisteravond vol tarief in rekening gebracht gaat krijgen?

Denkt u dat wellicht doordat er Reizen op Rekening Trein op het schermpje stond toen u in- en uitcheckte? Dat hoort zo. Bij NS Flex staat alleen het product Reizen op Rekening op de kaart en niet het abonnement zelf. Dat maakt het mogelijk om in de toekomst van abonnement te wisselen zonder dit bij de kaartautomaat te hoeven bevestigen. Zo staat ook de klasse niet op de kaart; dat maakt het mogelijk om nog tot een kwartier na inchecken van klasse te kunnen wisselen.

In Mijn NS (de website, niet de app) kunt u zien welk abonnement actief is. Als daar NS Flex Dal Voordeel staat, dan is het abonnement correct geactiveerd en zal de reis die u gisteren maakte, met korting worden gefactureerd.

Ik heb al een tijdje een abonnement bij de NS, eentje waarbij ik korting zou moeten krijgen in de dal uren. Nu heb ik laatst gekeken maar die korting wordt helemaal niet doorgevoerd. Ik betaal al jaren het volle pond terwijl ik ook abonnementskosten betaal.

Blijkbaar gaat er iets niet goed.

Waar kan ik dat recht laten zetten en krijg ik de korting alsnog terug betaald?

Badge +3

U kunt het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om te laten uitzoeken wat er misgaat en te bespreken wat er mogelijk is aan restitutie. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Houdt u bij online contact rekening met een reactietijd die kan oplopen tot enkele dagen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb al een tijdje een abonnement bij de NS, eentje waarbij ik korting zou moeten krijgen in de dal uren. Nu heb ik laatst gekeken maar die korting wordt helemaal niet doorgevoerd. Ik betaal al jaren het volle pond terwijl ik ook abonnementskosten betaal.

Blijkbaar gaat er iets niet goed.

Waar kan ik dat recht laten zetten en krijg ik de korting alsnog terug betaald?

Mogelijk heb je het abonnement nooit bij een automaat geactiveerd of gebruik je een flex abonnement naast SRP?

De gemiste korting over jaren zul je niet terugkrijgen, maar misschien kunnen ze je tegemoet komen met de abonnementskosten van de laatste verlenging.

Vrijdag hetNS Flex Dal Voordeel abonnement op mijn OV geladen.

Zondagavond tussen Rotterdam en Drie-bergenzeist gereisd met de NS trein.

Maar achteraf gewoon de volle pond betaald. Waarom werkt dit niet?

zelfde probleem hier, sta al ruim 45 minuten in de wacht. Ik wil een kaartje kopen op vrijdagavond 21.30 maar moet het volle pond betalen. Lijkt me toch echt daluren tarief.. .

Badge +3

zelfde probleem hier, sta al ruim 45 minuten in de wacht. Ik wil een kaartje kopen op vrijdagavond 21.30 maar moet het volle pond betalen. Lijkt me toch echt daluren tarief.. .

Wat bedoel je met een kaartje kopen? Voor korting moet je inchecken met een abonnement op een ov-chipkaart.

Reputatie 7
Badge +3

Vrijdag hetNS Flex Dal Voordeel abonnement op mijn OV geladen.

Zondagavond tussen Rotterdam en Drie-bergenzeist gereisd met de NS trein.

Maar achteraf gewoon de volle pond betaald. Waarom werkt dit niet?

zelfde probleem hier, sta al ruim 45 minuten in de wacht. Ik wil een kaartje kopen op vrijdagavond 21.30 maar moet het volle pond betalen. Lijkt me toch echt daluren tarief.. .

Dalurentarief geldt voor reizigers die inchecken met ov chipkaart waarop een dal voordeel abonnement staat. 

Bespaar je dus tijd en geld door niet te bellen over een kaartje met dalurentarief als je geen abonnement hebt. Of bedoel je het jongerendalurenkaartje? Die kun je in de app kopen als 12 t/m 18 jaar bent.

Reageer