NS Flex Dal Voordeel tijdelijk 3 maanden voor € 2,50 per maand

  • 26 January 2023
  • 81 reacties
  • 6222 Bekeken


Toon eerste bericht

81 reacties

Badge +3

Hoi Matthijscrul,

Nee, die korting krijg je alleen met een persoonlijke OV-chipkaart waarmee je op saldo reist.

Welles, op BTM krijg je ook met NS Flex 34% leeftijdskorting (<12 jaar of 65+)

Als bewijs:

 

Ik heb gisteren een NS Flex Dal Voordeel abonnement aangevraagd en gekoppeld aan mijn bestaande OV chipkaart. Ingangsdatum 21 feb omdat ik dan voor het eerst gebruik wil maken van de korting.

Ik heb een bevestigingsmail ontvangen en de eerste 2,50 is afgeschreven. Er staat dat ik een mail ontvang zodra ‘mijn bestelling klaarstaat’ want ik moet nog langs een OV apparaat om het abonnement op mijn kaart te zetten.

Wie kan mij vertellen hoe lang het duurt voordat ik die mail ontvangen? Is dat pas op de 21e als het abonnement ingaat? Of eerder? 
 

Alvast bedankt!

Badge +3

Inderdaad ontvangt u die volgende mail pas de 21e.

Badge +3

Bij bestellen van NS Flex op een bestaande kaart krijg je op de ingangsdatum (‘s nachts) een mailtje dat het voor je klaar staat om te activeren bij een automaat (station, supermarkt e.d.)

Krijg je die mail niet dan staat de bestelling alsnog voor je klaar per de ingangsdatum.

Bij bestellen op een nieuwe ov-chipkaart (ingangsdatum te kiezen minimaal 7 dagen tot 14 dagen na bestellen) kan je meteen na eerdere ontvangst met de kaart op rekening reizen, maar zonder korting.

In Mijn NS staat dan tot die tijd dat je NS Flex Basis hebt (indien de kaart aan je account gekoppeld is). Per de ingangsdatum wijzigt dat naar Dal Voordeel, en hoef je verder niets voor te doen.

Het kortere antwoord van @Tochjo is dus ‘juist’ (voor @Hannah1210). Even activeren bij een automaat op of na de 21e en klaar.

Hoi,

 

Ik reis niet veel en heb een Flex abonnement genomen voor de korting.

Kan ik dit na een maand opzeggen en weer afsluiten als ik weer met de trein ga reizen in die bepaalde ?

Of moet ik dit heel het jaar betalen?

Dan zou ik er geen voordeel van hebben

Badge +3

U kunt uw Flex-abonnement op elk moment wijzigen als er minimaal een maand is verstreken sinds de aanschaf of de vorige wijziging. En wijzigen van NS Flex Basis naar een NS Flex-abonnement kan op elk moment.

Kortom, u kunt inderdaad na een maand uw abonnement opzeggen (= wijzigen in NS Flex Basis) en een nieuw abonnement afsluiten als u weer gaat reizen. Dit regelt u eenvoudig zelf in Mijn NS (de website, niet de app); bevestigen bij een kaartautomaat van wijzigingen binnen NS Flex is niet nodig.

Hi, 

Een vraagje. Momenteel reis ik veel met de bus (Arriva). Kan ik daar dit abonnement ook voor aanschaffen? 

  • Reiskosten voor trein en overige OV maandelijks betalen via automatische incasso, staat er. Maar gaat daar dan ook in de daluren de 40% vanaf?

Flex dal voordeel is 40% korting in de daluren uren bij treinvervoerders en bij het overige OV reis je ook op rekening maar betaal je vol tarief.

Arriva heeft ook busabbonnementen.

Eens. maar ik heb vorig jaar Flex opgezegd omdat dan de korting die ik bij Breng op de kaart had staan dan door Flex niet gezien werd. Flex gaat dan altijd uit van vol tarief en factureert dat achteraf.

Het NS Flex Dal Voordeel abonnement is tijdelijk de eerste drie maanden € 2,50 per maand.

Wat is het actie-aanbod?

Nieuwe klanten kunnen het NS Flex Dal Voordeel abonnement 3 maanden voor € 2,50 per maand in plaats van € 5,60 per maand bestellen. Met Flex Dal Voordeel reis je met 40% korting in de daluren, in het weekend en op feestdagen. Daarnaast krijg je 40% Samenreiskorting voor 3 medereizigers in de daluren

Looptijd

Je kan het abonnement bestellen tussen 24 januari tot en met 5 maart 2023.

Actievoorwaarden

  • De actie geldt alleen voor nieuwe klanten (geen NS Flex) of klanten met een minderwaardig NS Flex abonnement (Basis of Weekend Voordeel)
  • Een NS Flex Dal Voordeel abonnement dat tijdens de actieperiode is afgesloten, kost de eerste drie maanden € 2,50 per maand. Na deze eerste drie maanden geldt het reguliere NS Flex Dal Voordeel tarief van € 5,60. NS Flex Dal Voordeel is een doorlopend abonnement. Dit betekent dat het abonnement na de eerste maand automatisch wordt verlengd. Wijzigen naar NS Flex Basis of opzeggen kan op ieder moment na de eerste maand. Zie voor meer informatie de Productvoorwaarden NS Flex, die van toepassing zijn op het abonnement.
  • De ingangsdatum van het NS Flex Dal Voordeel abonnement kan maximaal 2 weken in de toekomst liggen.
  • Je mag één keer gebruikmaken van deze actie. Als je toch meerdere malen gebruikmaakt van de actie, dan heeft NS het recht om het onterecht genoten voordeel terug te vorderen.
  • Deze actie geldt niet in combinatie met andere aanbiedingen.

I currently have an OV chip card without a photo (no name, but linked to my my-ns account). Can I now purchase the subscription and buy my train ticket with the discount immediately or I need to wait until my personal OV chip card, which may take some time to send to my address? As I would like to take the train tonight, so I would like to know whether I can receive the discount immediately.

Reputatie 7
Badge +3

No, that's not possible. You need a personal OV chipcard before you can order a subscription. You can order a chipcard when you buy a subscription, but then the subscription cannot start before 7 days from today.

vraagje ik heb pas een NS Flex Dal Voordeel abonnement aangeschaft. Dit is het enige abonnement wat ik van ns heb. En ook de enige ov chipkaart. De pas heb ik al binnen en ik wil er aanstaande vrijdag mee gaan reizen. Hoe pak ik dit aan? Ik lees hier dingen over de ov kaart activeren ? Bij welke machine moet ik dat doen? Kan dat bij alle machines of alleen die met het ns logo? En moet ik dan nog een kaartje kopen of kan / moet ik mijn ov chipkaart laden? Of moet ik de ov kaart gewoon voor het poortje scannen en krijg ik iedere maand een rekening toe gestuurd? Super sorry als dit onduidelijke vragen zijn. Maar dit is voor mij de eerste keer dat ik met een ov chipkaart reis waar een abonnement op zit. Dank alvast voor jullie reacties 

Badge +3

Hallo @BabbelBientje 

Zo te lezen heb je een abonnement besteld op een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart (en die al snel ontvangen)?

Die kan je gewoon gebruiken voor Reizen op Rekening (NS Flex) maar tot de ingangdatum van je abonnement (7 dagen na besteldatum) krijg je nog géén daluren korting.

Je kunt met je nieuwe kaart dus gewoon in/uitchecken, en krijgt elke maand een rekening/factuur. Saldo laden is niet nodig.

Werkt de kaart (nog) niet, gebruik dan een bankpas om in/uit te checken. Je hoeft zelf niets te doen, het abonnement gaat vanzelf in.

@Robert B ontzettend bedankt voor je snelle en duidelijke reactie. Waardeer ik enorm. 

Recently I ordered an OV chipcard with my photo in it and also with the Dal Voordeel subscription. I am trying to buy  tickets for 2 of my friends that are travelling with me with 40% discount for the weekend off peak hours but I cannot activate "Combined Travel Discount “ in the NS app . I get the message “Something went wrong"

Reputatie 6

Hey Egil. Welcome to the NS Community.

That's not how that system works. You can buy this ticket or this one for your friends and you yourself don't need to activate anything, you simply need to show your card as you get checked to confirm the discount. 

Actie-aanbod NS Flex Dal Voordeel 3 maanden.
Hoe kan ik nu vanuit MijnNS met huidige Flex Basis gebruik maken van het actie-aanbod voor NS Flex Dal Voordeel abonnement 3 maanden voor € 2,50 waarbij ik de ingangsdatum 14 dagen later wil laten ingaan (NS Actievoorwaarde: De ingangsdatum van het NS Flex Dal Voordeel abonnement kan maximaal 2 weken in de toekomst liggen.) 
Ik zie in MijnNS geen mogelijkheid de ingangsdatum (=besteldatum) te wijzigen naar 14 dagen later.
Zondag 5 maart is uiterste besteldatum; bij voorbaat dank voor een spoedige reactie. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat kan niet. Wijzigingen binnen Flex gaan altijd direct in. Je zou het abonnement op een nieuwe OV-chipkaart kunnen bestellen.

Reputatie 7
Badge +3

Actie-aanbod NS Flex Dal Voordeel 3 maanden.
Hoe kan ik nu vanuit MijnNS met huidige Flex Basis gebruik maken van het actie-aanbod voor NS Flex Dal Voordeel abonnement 3 maanden voor € 2,50 waarbij ik de ingangsdatum 14 dagen later wil laten ingaan (NS Actievoorwaarde: De ingangsdatum van het NS Flex Dal Voordeel abonnement kan maximaal 2 weken in de toekomst liggen.) 
Ik zie in MijnNS geen mogelijkheid de ingangsdatum (=besteldatum) te wijzigen naar 14 dagen later.
Zondag 5 maart is uiterste besteldatum; bij voorbaat dank voor een spoedige reactie. 

Je kunt het abonnement alleen later in laten gaan als je deze op een nieuwe kaart bestelt.

Hi All, 

I have purchased the  NS Flex Dal Voordeel for my existing ovchipkaart, payment and everything is done and received email mentioning you will receive email once order is ready. Till now I haven't received anything and on ovchipkaart also not reflecting   how can i avail it. 

Badge +3

Did you choose a starting date in the future? You can load it onto your card on that date or later, not sooner. You will receive the email about this on the starting date.

Did you choose a starting date in the future? You can load it onto your card on that date or later, not sooner. You will receive the email about this on the starting date.

Yes, starting date is future. 

 

Thank you for information. 

Hallo,

Ik heb een vraag over NS Dal Voordeel. Voordat ik NS dal voordeel gekocht heb, had ik  € 130 saldo. 

Nadat ik Flex dal voordeel gekocht heb, heeft mijn alle saldo afgehaald. Waarom? Dat snap ik niet!

En nadat ik ingecheckt en uitgechekt heb, kan ik het gedrag van reis € 0,00 zien. Helemaal rommelig!

Kunt u misschien mij helpen?  

Alvast bedankt. 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi DEMET en welkom bij de NS Community! 

Het saldo op de OV-chipkaart wordt automatisch van de kaart gehaald en gerestitueerd wanneer je een NS Flex abonnement op de OV-chipkaart zet. De reden hiervoor is dat je met NS Flex niet meer op saldo reist en dus ook geen saldo nodig hebt. Alle reiskosten die maakt, komen op een factuur te staan en worden maandelijks geïncasseerd. Deze reizen en facturen kun je inzien in jouw Mijn NS-account.

Hallo,

Ik heb een vraag over NS Dal Voordeel. Voordat ik NS dal voordeel gekocht heb, had ik  € 130 saldo. 

Nadat ik Flex dal voordeel gekocht heb, heeft mijn alle saldo afgehaald. Waarom? Dat snap ik niet!

En nadat ik ingecheckt en uitgechekt heb, kan ik het gedrag van reis € 0,00 zien. Helemaal rommelig!

Kunt u misschien mij helpen?  

Alvast bedankt. 

Hoi DEMET en welkom bij de NS Community! 

Het saldo op de OV-chipkaart wordt automatisch van de kaart gehaald en gerestitueerd wanneer je een NS Flex abonnement op de OV-chipkaart zet. De reden hiervoor is dat je met NS Flex niet meer op saldo reist en dus ook geen saldo nodig hebt. Alle reiskosten die maakt, komen op een factuur te staan en worden maandelijks geïncasseerd. Deze reizen en facturen kun je inzien in jouw Mijn NS-account.

Nee, ik heb niets teruggekregen. Ik zie dat mijn alle reisinformatie € 0,00 zijn. Hoe kan dat nou?

Reputatie 6
Badge +2

Nee, ik heb niets teruggekregen. Ik zie dat mijn alle reisinformatie € 0,00 zijn. Hoe kan dat nou?

Dan raad ik je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice. Het saldo dat op jouw OV-chipkaart stond, hoor je wel terug te ontvangen wanneer je NS Flex activeert.

Badge +3

Zie je Mijn NS Reishistorie, daar zal na een overstap naar NS Flex een post € Klanten service met een negatief bedrag staan.

Dat is het saldo dat op het moment van activeren van NS Flex op je kaart stond, en krijg je na een maand terug verrekend via je factuur.

Let vooral niet op het kostentellertje in Mijn NS, dat klopt vaak niet.

Reageer