beantwoord

NS Flex en reizen op saldo

  • 5 October 2023
  • 11 reacties
  • 484 Bekeken

Ik heb nu NS Flex en reizen op saldo opnieuw aangevraagd. Kan dat wel op één ov-kaart? 

Reizen op saldo is voor mij toch praktischer. Maar kan NS Flex niet annuleren. Tenminste dat kan ik niet vinden.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 5 October 2023, 16:18

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Openbaar.Vervoer,

NS Flex = reizen op rekening. Dat kan niet samen met reizen op saldo.

Als je weer op saldo wilt reizen, kun je je NS Flex-abonnement opzeggen. Je krijgt dan een e-mail met instructies om dit ook bij een automaat te bevestigen. Daarna reis je weer op saldo.

Opzeggen kan in Mijn NS onder het kopje ‘Mijn producten'.

 

Reputatie 7
Badge

Als u met een NS abonnement wilt reizen maar verder eigenlijk op saldo kunt er wel nog voor kiezen "BTM Flex" van uw ov chipkaart te laten verwijderen. Dan kunt u in bus, tram en metro geeoon op saldo reizen en worden alleen treinreizen die niet volledig door uw abonnement worden gedekt gefactureerd.

Het lukte mij niet via Mijn NS, maar een medewerker op het station heeft me prima geholpen en nu reis ik weer op saldo. Dank jullie wel voor jullie reactie.

Ik lees nergens hoe ik moet handelen als ik wil reizen met mijn flexabonnement !!!!?

Badge +3

Gewoon in- en uitchecken met de OV-chipkaart waar het abonnement op staat. Aan het eind van elke maand krijgt u een factuur voor de gemaakte reiskosten en de abonnementskosten voor de volgende maand, en het verschuldigde bedrag wordt automatisch van uw bankrekening afgeschreven.

Ik reis vanuit station Weert naar Leiden voor de eerste keer.

Ik lees nergens hoe dat werkt bij de automaat.

Ik vind de gebruiksaanwijzing niet duidelijk   help me!

Badge +3

Hebt u het abonnement aangeschaft voor op een bestaande OV-chipkaart waar nog geen NS Flex op stond? Dan moet u het eerst activeren door bij een kaartautomaat uw kaart voor de lezer te houden, te kiezen voor Ophalen bestelling en de instructies op het scherm te volgen. Daarna checkt u simpelweg in Weert in bij een OV-chipkaartpaaltje en in Leiden uit bij een OV-chipkaartpoortje.

Hebt u een nieuwe kaart besteld samen met het abonnement, of hebt u NS Flex al geactiveerd? Dan is de handeling bij een kaartautomaat niet meer nodig en kunt u meteen in Weert inchecken bij een OV-chipkaartpaaltje.

DE AUTOMAATISCHE ANTWOORDEN  zijn van geen enkele waarde.

Reputatie 7
Badge +3

Geloof het of niet, het zijn geen automatische antwoorden. Sommige leden zijn gewoon écht zo snel 😉

Zie de reactie hierboven voor een duidelijke uitleg.

Reputatie 7
Badge +3

@Mari Belgiëals je niet tevreden bent met de antwoorden die jou hier gegeven worden, dan kun je voor een antwoord van een NS medewerker het beste bellen, chatten of contact zoeken via Facebook of X.

Reageer