Sticky

NS Flex: Flexibel Reizen op Rekening

Toon eerste bericht

262 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Conducteurs moeten eens stoppen met zeggen dat ze reizigers die vergeten zijn in te checken alsnog inchecken, dan kunnen ze helemaal niet. Wat ze wel kunnen is registeren dat een check-in ontbreekt en dat leidt tot een correctietarief van €50. Die registratie van ontbrekende check-in zal dan ook betekenen dat je niet ook nog een correctietarief van €20 krijgt bij uitchecken bij een poortje zonder eerder ingecheckt te zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Ik geloof eerlijk gezegd ook niks van het verhaal dat conducteurs expres niks zouden melden over een boete/correctietarief, om bang te zijn voor discussies. Ik denk eerder dat het echt onwetendheid over de werking van Flex is. Daarvoor zijn er net iets teveel meldingen hier. 

Dag, contact opgenomen met klantenservice. Na mijn uitleg en controle van mijn reishistorie is boete verwijderd. Bedankt voor de reacties. 

Badge +3

Ik geloof eerlijk gezegd ook niks van het verhaal dat conducteurs expres niks zouden melden over een boete/correctietarief, om bang te zijn voor discussies. Ik denk eerder dat het echt onwetendheid over de werking van Flex is. Daarvoor zijn er net iets teveel meldingen hier. 

De historische achtergrond is dat Reizen op Rekening voorbehouden was aan Business Card, en conducteurs stilzwijgend een afwijking (zoals geen incheck of 1e klas of niet kunnen zien welk abonnement) registreerden, want het systeem zoekt later zelf wel uit wat er juist is. Dat ging dus om zakelijke reizigers, en daar ga je bij voorkeur niet mee in discussie.

Volgens mij is het handelsperspectief bij NS Flex (graag bevestiging van @Loes of @Slidestops) om de reiziger daar wél over te informeren, maar men laat dat blijkbaar (om welke reden dan ook) vaak achterwege, wetende dat het Flex systeem het inderdaad later wel uitzoekt. Met andere woorden “het is in orde” en de rest regelt zichzelf.

Dat voorkomt inderdaad discussies (bij onterecht 1e klas mag je gewoon blijven zitten), maar leidt dus wel vaak tot vragen achteraf, want ‘waar komt die correctie vandaan, de conducteur heeft me toch ingecheckt’?

Voor @PvT ging het dus om een ontbrekende incheck (waarbij hij/zijzelf blijkbaar Tilburg als bestemming heeft genoemd bij controle in de trein), maar dat is dus opgelost. Mooi zo.

Reputatie 7

Hoort wel gemeld te worden ja

Badge

Dat gevoel heb ik ook, misschien kan @Loes  eens polsen bij collega's hoe het met de kennis is gesteld of dit intern maar eens aankaarten binnen de NS.

Hi , what if I don’t have enough money to pay my monthly train bill ? But I get paid at the end of the month , what happens if I’m late for a payment ? 

Badge +3

If the payment fails because there's not enough money in your account, then NS will inform you of this and you will be given instructions on how to pay manually. You get a few weeks to do this, so you can wait until you get paid at the end of the month to make the payment.

If you fail to meet the deadline given to you in the instructions, then your NS Flex will be ended and NS will hand over the debt to a debt collection agency.

Hello! I've been trying to reach customer service for more than an hour now because of mistakes I found in my invoice. You have been unreachable, who can I contact so they fix this? I cannot be charged this insane amount of money for something that is not true.

Sorry to say, but i am extremely unhappy with the customer service i got from NS today. I just wanted the explanation of my invoice which was very confusing and the customer service provider told be to figure it out by myself that was shocking.

Hi Sir,

I am trying to purchase 40 percent discount product from NS website and getting below error.Can you please help to resolve.

“You are not the person paying for this subscription and because of that you are not allowed to change the subscription. Make contact with the person paying for the subscription. (WS-0028)”

Reputatie 4

Hey nidhinjohn1. Welcome to the NS Community. 

This is not something we can resolve here. I'd recommend you to contact our Customer Service so this can be adjusted so you can order the product.

Reageer