Conducteurs moeten eens stoppen met zeggen dat ze reizigers die vergeten zijn in te checken alsnog inchecken, dan kunnen ze helemaal niet. Wat ze wel kunnen is registeren dat een check-in ontbreekt en dat leidt tot een correctietarief van €50. Die registratie van ontbrekende check-in zal dan ook betekenen dat je niet ook nog een correctietarief van €20 krijgt bij uitchecken bij een poortje zonder eerder ingecheckt te zijn.
Ik geloof eerlijk gezegd ook niks van het verhaal dat conducteurs expres niks zouden melden over een boete/correctietarief, om bang te zijn voor discussies. Ik denk eerder dat het echt onwetendheid over de werking van Flex is. Daarvoor zijn er net iets teveel meldingen hier.
Dag, contact opgenomen met klantenservice. Na mijn uitleg en controle van mijn reishistorie is boete verwijderd. Bedankt voor de reacties.
Ik geloof eerlijk gezegd ook niks van het verhaal dat conducteurs expres niks zouden melden over een boete/correctietarief, om bang te zijn voor discussies. Ik denk eerder dat het echt onwetendheid over de werking van Flex is. Daarvoor zijn er net iets teveel meldingen hier.
De historische achtergrond is dat Reizen op Rekening voorbehouden was aan Business Card, en conducteurs stilzwijgend een afwijking (zoals geen incheck of 1e klas of niet kunnen zien welk abonnement) registreerden, want het systeem zoekt later zelf wel uit wat er juist is. Dat ging dus om zakelijke reizigers, en daar ga je bij voorkeur niet mee in discussie.
Volgens mij is het handelsperspectief bij NS Flex (graag bevestiging van @Loes of @Slidestops) om de reiziger daar wél over te informeren, maar men laat dat blijkbaar (om welke reden dan ook) vaak achterwege, wetende dat het Flex systeem het inderdaad later wel uitzoekt. Met andere woorden “het is in orde” en de rest regelt zichzelf.
Dat voorkomt inderdaad discussies (bij onterecht 1e klas mag je gewoon blijven zitten), maar leidt dus wel vaak tot vragen achteraf, want ‘waar komt die correctie vandaan, de conducteur heeft me toch ingecheckt’?
Voor @PvT ging het dus om een ontbrekende incheck (waarbij hij/zijzelf blijkbaar Tilburg als bestemming heeft genoemd bij controle in de trein), maar dat is dus opgelost. Mooi zo.
Hoort wel gemeld te worden ja
Ik geloof eerlijk gezegd ook niks van het verhaal dat conducteurs expres niks zouden melden over een boete/correctietarief, om bang te zijn voor discussies. Ik denk eerder dat het echt onwetendheid over de werking van Flex is. Daarvoor zijn er net iets teveel meldingen hier.
Dat gevoel heb ik ook, misschien kan @Loes eens polsen bij collega's hoe het met de kennis is gesteld of dit intern maar eens aankaarten binnen de NS.
Hi , what if I don’t have enough money to pay my monthly train bill ? But I get paid at the end of the month , what happens if I’m late for a payment ?
If the payment fails because there's not enough money in your account, then NS will inform you of this and you will be given instructions on how to pay manually. You get a few weeks to do this, so you can wait until you get paid at the end of the month to make the payment.
If you fail to meet the deadline given to you in the instructions, then your NS Flex will be ended and NS will hand over the debt to a debt collection agency.
Hello! I've been trying to reach customer service for more than an hour now because of mistakes I found in my invoice. You have been unreachable, who can I contact so they fix this? I cannot be charged this insane amount of money for something that is not true.
Sorry to say, but i am extremely unhappy with the customer service i got from NS today. I just wanted the explanation of my invoice which was very confusing and the customer service provider told be to figure it out by myself that was shocking.
Hi Sir,
I am trying to purchase 40 percent discount product from NS website and getting below error.Can you please help to resolve.
“You are not the person paying for this subscription and because of that you are not allowed to change the subscription. Make contact with the person paying for the subscription. (WS-0028)”
Hey nidhinjohn1. Welcome to the NS Community.
This is not something we can resolve here. I'd recommend you to contact our Customer Service so this can be adjusted so you can order the product.
Hallo,
Ik heb een betaling factuur van ns ontvangen. Ik wilde graag deze NS betaling verzoek afronden en overmaken maar het bedrag die moest ik betalen is niet klopt.
Op 14 juni heb ik 20 euro saldo in mijn Ns kaart via mijn u pass opladen. Maar dit bedraag is niet berekend.
Ik heb een foto van NS kaart automaat voor mijn reizen gemakt en wil ik graag voor u toesturen.
Vorige manden ns 20 euro voor Correctietarief in mijn factuur gerekend voor reizen zonder check-in en Chek uit en deze maand moet ik 12 euro voor die kosten betalen maar dit is niet klopt.
Als iemand de Chek in en Chek uit heeft niet gedaan dan de deur gaat niet open en het is niet mogelijk voor hem in of uit het treinstation te gaan.
Ik was deze maand erg voorzichtig vanwege mijn ervaring van vorige maand over het uit Chek en in Chek. Waarom moet ik elke manden extra betalen? vanwege mijn gekozen voordeel abonnement ( NS FLEIX) voor mijn reizen
Ik wacht op uw reactie!
Met vriendelijke groet,
R.Bastani
Met NS Flex heb je voor de trein geen saldo meer nodig. Ook niet voor bus, tram en metro (tenzij je dit weer aan laat zetten). Via onze klantenservice kunnen mijn collega's even meekijken met je factuur.
Hi,
Ik heb een NS Flex Dal Vrij abonnement en vroeg aan de conducteur hoe het zat tussen daluren en spitsuren reizen aangezien ik een gedeelte door de spitsuren moest doorreizen. De conducteur antwoordde dat als ik in de daluren incheckte ik wel nog mijn reis kon afmaken binnen de spits uren. Via de mail heb ik een mail van NS gekregen met de melding dat ik een treinreis heb gemaakt zonder geldig reisrecht. met als melding ‘Het correctietarief van €50,00 wordt op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht.’
Kan iemand van de NS mij informeren hoe dit nu precies zit?
Groetjes Bram
Met een incheck in de daluren kun je je reisafmaken tijdens de spits en daarbij daltarief betalen. De tijd van inchecken geldt. Sowieso mag je altijd op welk moment ook reizen of inchecken met Dal Vrij, de tijd inchecken bepaalt alleen tegen welk tarief je reist.
Als je een correctietarief van €50 hebt ontvangen dan heb je of niet ingecheckt of je reist tegen de reisrichting, dat heeft niets te maken met ingechcekt zijn tijdens de daluren.
Ik kreeg vandaag een e-mail van een zogenaamd gemiste uitcheck bij NS.
Dit was helemaal niet geval*, maar er word door het systeem gewoonweg wel een schatting gemaakt van de ritprijs om die reis vervolgens mooi in rekening te brengen!
Verder had ik voorheen een gewoon weekend vrij Abbo en dat zag je ook op het poortje dat je abbo geldig was. Nu zie je alleen een Melding NS-Flex meer niet, ik moest aan de conducteur vragen ter bevestiging of het abbonement wel daadwerkelijk actief was.
Mijn vraag, hoe gaat NS om met falende techniek waar reizigers de dupe van worden?
*Ook nog bevestigd door de klantenservice vandaag, alle in-uitchecks waren correct.
(Tussen Eindhoven Centraal en Amsterdam Centraal met gesloten toegangpoortjes)
@Fietscoupe Bij flex zie je alleen maar ‘reizen op rekening’ omdat het abonnement niet meer op de kaart zelf staat. Welk abonnement actief is kun je in MijnNS vinden onder het kopje producten.
@Fietscoupe Bij flex zie je alleen maar ‘reizen op rekening’ omdat het abonnement niet meer op de kaart zelf staat. Welk abonnement actief is kun je in MijnNS vinden onder het kopje producten.
Bedankt MoDe, Dat verklaart dan de afwezigheid van deze meldingen.
Wat dan nog blijft staan is de vraag van de onterrechte mails over gemiste in-uit check met bankrekening plunderen als potentieel gevolg… Dat dit eenmalig gebeurd kan (ook rechtgezet worden), maar anders is het hek al snel van de dam.
Bij NS Flex kan het enkele dagen duren voordat je transacties (in/uitchecks) allemaal verwerkt zijn, wat mogelijk resulteert in (tijdelijk) incomplete reizen en dus die e-mails. Het kan ook nog komen door gemiste transacties bij werkzaamheden (busvervoer), maar dat is op dit moment niet aan de orde tussen Amsterdam en Eindhoven.
Als het geen e-mail maar een pushbericht op je telefoon was, die komen te pas en te onpas en kan je voor je gemoedsrust het beste uitzetten. Zie (in de NS app) Meer - Mijn NS en dan helemaal onderaan Notificaties.
Voor de rest vult het Flex systeem bij gemiste in/uitchecks je Reishistorie zoveel mogelijk in aan de hand van je reisgedrag.
Als je dus regelmatig (zelfde dag, zelfde tijd) tussen Eindhoven C en Amsterdam C reist kan dat dus gebeurd zijn, maar dan zou er in je Reishistorie volgens mij wel bij moeten staan dat het om een automatische correctie gaat.
Het is in ieder geval zaak om bij meldingen van afwijkingen je Reishistorie in de gaten te houden of het allemaal wel goed gaat, want stel dat je vanuit Eindhoven niet naar Amsterdam maar naar Tilburg o.i.d. reist betaal je te veel.
Paaltjes en poortjes hebben (helaas) geen tijd om in het achterliggende systeem je abonnement op te zoeken, dus tonen alleen Reizen op Rekening (Flex dus). Voordeel is wel dat je eenvoudig van abonnement kunt wisselen zonder bestellingen te hoeven ophalen bij een automaat.
Hallo, heb al eerder gevraagd kan ik er een regeling voor treffen
Hallo, heb al eerder gevraagd kan ik er een regeling voor treffen
Waar wil je een regeling voor treffen? Als het om.betalingen gaat dan zul je bij de klantenservice moeten zijn. Wij kunnen niet bij klantgegevens. Klantenservice is telefonisch, via chat, Facebook en Twitter te bereiken.
Hallo, heb al eerder gevraagd kan ik er een regeling voor treffen
Vast wel (of niet als je ooit nogal/veel te laat was met betalen)
https://www.ns.nl/klantenservice/contact (telefoon, chat, social media)
Als ik me abbonement its later betaald,kan ik het via een andere rekening betalen?
Als ik me abbonement its later betaald,kan ik het via een andere rekening betalen?
Wanneer er een factuur aangemaakt wordt, proberen we dit eerst te incasseren. Wanneer dit niet lukt, ontvang je een betalingsherinnering. Dan is het zeker mogelijk om ook met een andere rekening te betalen.