Hi JohMA en welkom bij de NS Community!
Als dit om een treinreis gaat, lijkt het alsof jouw NS Flex abonnement niet goed op de kaart staat. Ik raad je aan om jouw abonnement even na te laten kijken door onze klantenservice.
En als het een BTM reis was kan het ook zijn dat het BTM deel van Flex niet actief is. Bijvoorbeeld omdat er een regionaal abonnement op je kaart staat/stond.
Sommige busmaatschappijen blijken daarnaast ook eerst te checken op voldoende saldo alvorens flex aan te spreken. Dat kan het ook zijn.
Goedemiddag!
Ik stapte in de trein op het centraal station van de stad Enschede, ging door de tourniquets en stapte uit op het centraal station van Utrecht. Aangezien beide stations zijn uitgerust met tourniquets die werkten om te openen, kon ik er niet doorheen zonder kaartje, er was duidelijk een storing in uw systeem. Gelieve deze situatie te verduidelijken, aangezien het mijn ontevredenheid over de NS-diensten veroorzaakt. station Enschede Centraal is voorzien van videobewaking, zodat u alle informatie in de database heeft opgeslagen. Laat het me weten over uw beslissing.
Met vriendelijke groet,
Nikolay Tryfonov
Goedemiddag!
Ik stapte in de trein op het centraal station van de stad Enschede, ging door de tourniquets en stapte uit op het centraal station van Utrecht. Aangezien beide stations zijn uitgerust met tourniquets die werkten om te openen, kon ik er niet doorheen zonder kaartje, er was duidelijk een storing in uw systeem.
Ehh, er is een storing in welk systeem omdat je zonder kaartje niet door de poortjes kon?
Of bedoel je dat je in Enschede bij Blauwnet ingecheckt hebt en in Utrecht uitgecheckt bij NS? Daarvoor moet je bij de Klantenservice zijn (in geval van Flex bij NS en bij reizen op saldo ook die van Blauwnet, of via uitcheckgemist.nl)
U kunt mijn betaling alsnog incasseren!:
“Uit onze administratie blijkt dat de automatische incasso van factuur 440008855124 van 15 januari 2023 is gestorneerd.”
Groeten,
Frank van Vliet
Bankrekening: *verwijderd door moderator* t.mn.v. F.L. van Vliet
U kunt mijn betaling alsnog incasseren!:
“Uit onze administratie blijkt dat de automatische incasso van factuur xxxxxxxxx van 15 januari 2023 is gestorneerd.”
Groeten,
Frank van Vliet
Dat kunnen wij hier niet. Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity, wij kunnen niets met klantgegevens.
Bij deze openbare community kunnen wel anderen misbruik van uw gegevens maken. Het beste kunt u deze per direct verwijderen.
Dat kan via de 3 puntjes rechts.
Voor de betaling krijgt u een herinnering met gegevens hoe deze alsnog te betalen.
Hoi!
Ik heb zojuist NS Flex Weekend vrij op mijn OV chipkaart geladen. Nu ontving ik een mailtje dat het resterende saldo zal worden verrekend op de volgende factuur. Er staat echter dat ik nog 8,16 euro saldo heb, maar dit klopt niet. Ik heb momenteel 18,16 euro saldo.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Hoi!
Ik heb zojuist NS Flex Weekend vrij op mijn OV chipkaart geladen. Nu ontving ik een mailtje dat het resterende saldo zal worden verrekend op de volgende factuur. Er staat echter dat ik nog 8,16 euro saldo heb, maar dit klopt niet. Ik heb momenteel 18,16 euro saldo.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Welkom bij de NS Community!
Het saldo dat in Mijn NS weergegeven wordt klopt (vaak) niet, want dat is het saldo na de laatste handeling bij een NS poortje/paaltje.
Het actuele saldo kan je checken via www.ov-chipkaart.nl (of bij een kaartautomaat of oplaadpunt in supermarkten e.d.) en zou na een overstap naar NS Flex € 0,00 moeten zijn.
Zie je Mijn NS Reishistorie, daar zou een regel moeten staan € Klanten service met een negatief bedrag. Dat is het saldo dat op het moment van activeren van Flex op je kaart stond, en krijg je na een maand verrekend op je volgende Flex factuur.
Ik ben niet op woensdag 1 maart 2023 om 17:35 uur gereisd. Ik heb per ongeluk ingelogd vanaf station Deventer. Gelieve € 16,70 terug te sturen.
Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen u dus niet helpen met uw probleem.
U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om hierover te spreken met een medewerker van NS. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Hello
I am new here. On 4th march, I made a journey and I have checkin and checked out for all stations I visit.
Yesterday I got a email. The correction rate of 50 euros will be charged for my next invoice. I don’t know how it happens. Could you please forgive me. I don’t know if I have used my ov chipkart correctly. I am using a subscription with card number- 3528070408793545. Please help
I'm sorry that happened. I can't tell you the reason, but my colleagues at our customer service will want to help you with this. Can you get in touch with them (by phone, chat or social media)?
Vraag : afgelopen vrijdagavond flex daluren aanvraag en email terug ontvangen. Maar hoeveel (werk)dagen duurt het voordat ik een email terug krijg zodat ik dit abonnement kan bijschrijven op mijn OV-chipkaart?
Vraag : afgelopen vrijdagavond flex daluren aanvraag en email terug ontvangen. Maar hoeveel (werk)dagen duurt het voordat ik een email terug krijg zodat ik dit abonnement kan bijschrijven op mijn OV-chipkaart?
Had je al NS Flex? Dan is je nieuwe abonnement per direct actief. Zie Mijn NS (website).
Had je nog geen NS Flex, dan kan je het vanaf de gekozen ingangsdatum activeren bij een automaat (station, supermarkt e.d.)
Op de gekozen ingangsdatum krijg je daarover nog een e-mail.
Ik kreeg een mail met het bericht dat ik een treinreis gemaakt zou hebben zonder geldig reisrecht.
Ik heb op 18-52023 inderdaad gereisd van Vugt naar Dordrecht en terug. De conducteur heeft op de terugreis mijn ov chipkaart gecontroleerd en niets opgemerkt. Hoe kan dat? Ik heb een flex korting voor het weekend en feestdagen. De melding zegt dat ik 50 EURO moet betalen.
Ik kreeg een mail met het bericht dat ik een treinreis gemaakt zou hebben zonder geldig reisrecht.
Ik heb op 18-52023 inderdaad gereisd van Vugt naar Dordrecht en terug. De conducteur heeft op de terugreis mijn ov chipkaart gecontroleerd en niets opgemerkt. Hoe kan dat? Ik heb een flex korting voor het weekend en feestdagen. De melding zegt dat ik 50 EURO moet betalen.
Lijkt er op dat je niet had ingecheckt.
Ik kreeg een mail met het bericht dat ik een treinreis gemaakt zou hebben zonder geldig reisrecht.
Ik heb op 18-52023 inderdaad gereisd van Vugt naar Dordrecht en terug. De conducteur heeft op de terugreis mijn ov chipkaart gecontroleerd en niets opgemerkt. Hoe kan dat? Ik heb een flex korting voor het weekend en feestdagen. De melding zegt dat ik 50 EURO moet betalen.
Lijkt er op dat je niet had ingecheckt.
Misschien per ongeluk in Dodrecht bij Qbuzz/R-net ingecheckt voor de terugreis? Dan zie www.uitcheckgemist.nl om dat te corrigeren (vul Dordrecht - Dordrecht in).
Voor de 50 euro, neem contact op met NS Klantenservice. Je krijgt dan € 40,34 terug als het je nog niet eerder overkomen is (of die hele 50 euro komt niet op je factuur).
Dat conducteurs er niets over zeggen is omdat ze ‘niet weten’ dat een controle je die 50 euro oplevert. Ze registreren de afwijking en daarmee klaar, het systeem zoekt wel uit of je Weekend Vrij of Weekend Voordeel had.
Beste,
Ik wil graag mijn bankgegevens aanpassen. Waar kan dat?
gr
Dat kan via jouw Mijn NS account. Naast het wijzigen van je IBAN kan je ook:
- de klasse van je doorlopende abonnement wijzigen;
- de klasse van je Keuzedagen wijzigen;
- Keuzedagen bij je doorlopende abonnement toevoegen of beëindigen;
- je betaalwijze en adresgegevens wijzigen.
Hallo ik ben Gerda valk tel nr **** ik krijg rek van jullie van 67,20 voor mij abb verlenging maar ik heb jullie tijdje geleden gebeld om het om te zetten voor flex reizen wat is hier mis gegaan!!! Vr groet Gerda
*Bericht aangepast door moderator
Hallo ik ben Gerda valk tel nr **** ik krijg rek van jullie van 67,20 voor mij abb verlenging maar ik heb jullie tijdje geleden gebeld om het om te zetten voor flex reizen wat is hier mis gegaan!!! Vr groet Gerda
*Bericht aangepast door moderator
Dag Gerda,
Allereerst, jouw gegevens staan openbaar. Wij kunnen hier op dit deze reizigers-helpen-reizigerscommunity niets mee. Je kunt je gegevens weghalen door op de 3 puntjes rechtsonder te klikken.
Wat er mis is gegaan is dat je waarschijnlijk niet naar een automaat gegaan bent om dal voordeel op saldo definitief te beëindigen. Dat moet binnen een maand na opzegging. Als je niet langs een automaat bent geweest blijft jouw abonnement op jouw kaart staan en betaal je er ook voor. Je kunt als het langer dan een maand geleden is dat je het abonnement naar flex omgezet hebt het beste telefonisch , via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.
QBuzz heeft bedacht dat haar P+R Abonnement niet meer op dezelfde OV-Chipkaart kan als NS Flex. (Kon voorheen gewoon.) Hoe lang duurt het voordat ik de NS Flex van mijn OV-Chipkaart kan verwijderen? (Nadat ik het online heb opgezegd.)
QBuzz heeft bedacht dat haar P+R Abonnement niet meer op dezelfde OV-Chipkaart kan als NS Flex. (Kon voorheen gewoon.) Hoe lang duurt het voordat ik de NS Flex van mijn OV-Chipkaart kan verwijderen? (Nadat ik het online heb opgezegd.)
Dat kun je vrij snel doen nadat je hebt opgezegd. Opzeggen kan online in mijnNS
QBuzz heeft bedacht dat haar P+R Abonnement niet meer op dezelfde OV-Chipkaart kan als NS Flex. (Kon voorheen gewoon.) Hoe lang duurt het voordat ik de NS Flex van mijn OV-Chipkaart kan verwijderen? (Nadat ik het online heb opgezegd.)
Volgens mij geeft NS aan dt het binnen een uur is. Mijn ervaring is dat het sneller is. Eerst binnen enkele minuten een mail van NS om te bevestigen dat het abonnement beëindigd is, daarna (bij mij 13 minuten later) dat je de beëindiging van NS Flex definitief kan maken bij een NS-kaartautomaat. Je krijgt dus 2 mails erover.
QBuzz heeft bedacht dat haar P+R Abonnement niet meer op dezelfde OV-Chipkaart kan als NS Flex. (Kon voorheen gewoon.) Hoe lang duurt het voordat ik de NS Flex van mijn OV-Chipkaart kan verwijderen? (Nadat ik het online heb opgezegd.)
Volgens mij geeft NS aan dt het binnen een uur is. Mijn ervaring is dat het sneller is. Eerst binnen enkele minuten een mail van NS om te bevestigen dat het abonnement beëindigd is, daarna (bij mij 13 minuten later) dat je de beëindiging van NS Flex definitief kan maken bij een NS-kaartautomaat. Je krijgt dus 2 mails erover.
Klopt inderdaad. Wel jammer dat het zo moet. En dat alleen omdat iemand heeft bedacht dat die twee abonnementen niet op 1 kaart mogen staan. 10 maanden lang was dat geen probleem. Ga het wel missen. Ik vond het wel comfortabel met NS Flex Basis: de wetenschap dat je altijd kunt reizen.