Skip to main content

Ik heb sinds kort NS flex traject vrij. Nu weet ik niet of het goed gaat met inchecken. Op het poortje staat “reizen op rekening”. Betekent dit dat het goed is? 
 

Daarnaast vroeg ik me af hoe het zit wanneer je bijvoorbeeld traject vrij hebt tussen Arnhem en Nijmegen, maar je doorrijdt naar Utrecht. Reis je dan wel gratis tussen Arnhem en Nijmegen en wordt alleen de reis tussen Arnhem en Utrecht verrekend? 

Hoi Karen123,

Ik heb sinds kort NS flex traject vrij. Nu weet ik niet of het goed gaat met inchecken. Op het poortje staat “reizen op rekening”. Betekent dit dat het goed is?

Ja. Bij NS Flex staat het abonnement zelf niet meer de op de OV-chipkaart. De paaltjes/poortjes herkennen alleen dat het om Flex gaat (“reizen op rekening"). NS berekent achteraf alle kosten.

 

Daarnaast vroeg ik me af hoe het zit wanneer je bijvoorbeeld traject vrij hebt tussen Arnhem en Nijmegen, maar je doorrijdt naar Utrecht. Reis je dan wel gratis tussen Arnhem en Nijmegen en wordt alleen de reis tussen Arnhem en Utrecht verrekend? 

Klopt helemaal :slight_smile:


Kleine toevoeging, in de hoop het niet te ingewikkeld te maken: je betaalt dan (afh. van tijd van INsjek te Nijmegen vol of dal) het geldend tarief Arnh-Utr. NIET het lagere verschil tussen enkeltje vanaf Nmg vergeleken met dat vanaf Arnh.


Ik heb sinds kort het flex abonnement en het is niet goed gegaan met het uitchecken in de bus. Hoe gaat dit nu verder? En mijn tweede vraag, ik zie nog geen factuur verschijnen in Mijn NS…wanneer krijg je dit te zien en wanneer wordt het afgeschreven?


Ik heb sinds kort het flex abonnement en het is niet goed gegaan met het uitchecken in de bus. Hoe gaat dit nu verder? En mijn tweede vraag, ik zie nog geen factuur verschijnen in Mijn NS…wanneer krijg je dit te zien en wanneer wordt het afgeschreven?

Het geld wordt afgeschreven rond de tijd dat je voor het eerst een NS abonnement had.

Het uitchecken bij de bus kun je zodra de reis in mijnNS staat corrigeren.


Hoelang duurt het voordat je de busreis ziet in MijnNS - de vergeten uitcheck in de bus was op 30 mei…ik zie alleen de incheck op OV chipkaart site staan en geen uitcheck

 

 


Voor busreizen kan het wel eventjes duren, maar die verschijnen vanzelf wel. In de tussentijd kan je de gemiste uitcheck ook zelf corrigeren via www.uitcheckgemist.nl

Zie ook 

 


Reageer