Sticky

NS Flex is officieel van start!

Toon eerste bericht

281 reacties

Badge +3
Leuk deze pagina https://www.ns.nl/abonnementen/keuzehulp.html maar zet erbij dat Flex GEEN optie is voor ex-studenten die een Dal Voordeel gratis willen voor een jaar (of €50 korting op iets anders).

Anders blijven we het uitleggen... Jaartje Dal Voordeel gratis.. Dat is (nog) niet mogelijk met Flex!
Ik ga je suggestie doorzetten naar onze websitebeheerders, Robert! Goeie!
Het staat er op hoor, Robert! Heeeelemaal onderaan 😉
Badge +3
Top! De vraag kwam op andere kanalen namelijk nogal vaak voorbij (ex-student en dus eenmalig €50 tegoed als korting op een NS-abonnement).
Hier een samenvatting van wat er nog fout gaat in de NS flex omgeving.
  1. overstap van BTM tarief naar BTM tarief met daar tussen een korte treinreis.
  2. overstap van BTM tarief op een regionale treindienst waar ook het BTM tarief geldt.
  3. busritten waarbij een vast tarief geldt (bijvoorbeeld buurtbus), NS blijft km tarief hanteren.
Toelichting punt 1 heb ik zelf nog niet ondervonden maar gelezen in deze forum. Punt 2 heb ik wel zelf ervaren met een rit met de stadsbus in Dordrecht en een overstap op de Merwede- Linge lijn.
En punt 3 heb ik ook deze forum gelezen.

Ik ben benieuwd of deze problemen worden opgelost.

Verder is er nog een probleem met de toeslag ICD. Deze is niet verkrijgbaar in de flex omgeving. Dus dan moet er een papieren kaartje worden gekocht. Maar dat is duurder in de daluren. De toeslag zuil zal niet gaan werken, want dan krijg je een negatief saldo op de ov-chipkaart met alle problemen van dien.
Wanneer wordt de toeslag aangeboden binnen de flex omgeving?

Als je bedenkt hoe het systeem werkt is het logisch dat NS flex verder met geen enkel ander (kortings) abonnement werkt, dan datgene wat binnen de flex omgeving wordt aangeboden. Een abonnement wordt simpelweg niet door het ov-chipkaart systeem herkent.
Reputatie 1
@johabo2 de toeslagzuil werkt wel met Flex (en businesscard), het bedrag komt erbij op de rekening. De toeslag voor een maand afkopen in Flex wordt beloofd voor 2019.

Reageer