Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 september 2018
  • 392 reacties
  • 104126 Bekeken


Toon eerste bericht

392 reacties

Badge +3
Vandaag een factuur ontvangen voor de periode 6 september tot en met 5 oktober. De oude factuurdatum lijkt dus weer te worden gehanteerd en in Mijn NS staat ook 5 oktober genoemd als eerstvolgende factuurdatum.

Enkele busreizen die ik op 22 augustus maakte, zijn niet op de nieuwe factuur te vinden, hoewel ze toch al een dag of tien in Mijn NS staan.
Vandaag een factuur ontvangen voor de periode 6 september tot en met 5 oktober. De oude factuurdatum lijkt dus weer te worden gehanteerd en in Mijn NS staat ook 5 oktober genoemd als eerstvolgende factuurdatum.

Enkele busreizen die ik op 22 augustus maakte, zijn niet op de nieuwe factuur te vinden, hoewel ze toch al een dag of tien in Mijn NS staan.


Als het over een NS Flex abonnement gaat dan zou dat moeten kloppen. Die betaal je vooraf. Waarom die buskosten er niet bij zijn genomen is me een raadsel. Ik weet alleen dat de facturering bij NS Flex de laatste weken niet helemaal lekker loopt. Daar werken ze hard aan om het op te lossen.
Badge +3
Als het over een NS Flex abonnement gaat dan zou dat moeten kloppen. Die betaal je vooraf.
Dat weet ik. Het was een aanvulling op een vorig bericht; de abonnementskosten voor de voorafgaande periode stonden niet op de factuur van 6 augustus, maar werden op een extra factuur met datum 26 augustus pas in rekening gebracht. Zie de eerdere berichten in dit topic.

Als het over een NS Flex abonnement gaat dan zou dat moeten kloppen. Die betaal je vooraf.Dat weet ik. Het was een aanvulling op een vorig bericht; de abonnementskosten voor de voorafgaande periode stonden niet op de factuur van 6 augustus, maar werden op een extra factuur met datum 26 augustus pas in rekening gebracht. Zie de eerdere berichten in dit topic.


Dat zal dan komen door de problemen waar ik in mijn vorige reactie al over sprak. Wat er precies speelt qua facturatie weet ik niet maar dat het niet goed gaat is wel bekend.
Badge +3
Het is redelijk simpel. Omdat op facturen van (begin) augustus de abonnementskosten ontbraken zijn die later met een tussentijdse factuur/incasso alsnog verrekend.

In Mijn NS stond dan als volgende factuurdatum die van de tussentijdse factuur, maar dat was dus onterecht want de volgende factuur komt dus gewoon op de normale datum.

Daarmee is alles opgelost en weer recht getrokken. Zie hier de verwarring bij @Tochjo (en anderen).
Badge +3
Vandaag een factuur ontvangen voor de periode 6 september tot en met 5 oktober. De oude factuurdatum lijkt dus weer te worden gehanteerd en in Mijn NS staat ook 5 oktober genoemd als eerstvolgende factuurdatum.

Enkele busreizen die ik op 22 augustus maakte, zijn niet op de nieuwe factuur te vinden, hoewel ze toch al een dag of tien in Mijn NS staan.

Ik heb vandaag toch een factuur ontvangen voor de busreizen van 22 augustus. Maar kosten voor een reis in de spits op 13 september staan er nog niet op. Uiteindelijk wordt alles wel correct in rekening gebracht, maar het wordt er allemaal niet duidelijker op met meerdere facturen per maand en reiskosten die niet op de eerstvolgende factuur staan.

Vandaag een factuur ontvangen voor de periode 6 september tot en met 5 oktober.


Tel voor de aardigheid eens het aantal kalenderdagen die die periode heeft. Vergelijk dan deze met de allereerste maand toen je een flex-abonnement nam. Dan valt je iets op. Probeer dan nog eens om op ns.nl een antwoord te vinden op deze vraag.
Vertel dan hier je bevindingen, als je wilt.
Reputatie 1
Ik zou iedereen die dit product overweegt, eerst eens dit topic door te nemen: https://community.ns.nl/ns-flex-60/overstapkorting-niet-gekregen-bij-ns-flex-56664

Op zich gaat het in veel gevallen niet om heel veel euro's extra, maar ga even na hoeveel moeite en geld het kost om uberhaupt je recht te krijgen...

De NS is helaas geld van eerlijke reizigers aan het stelen...
Badge +3
Welnee, niet alleen de NS want iemand stapte in een bus maar ging er ook weer uit (naar de WC of in de verkeerde bus gestapt, weet niet meer).

Kosten € 0,96 (basistarief). Als je dan binnen 35 minuten een andere bus neemt geen probleem natuurlijk, dan is het een overstap. Maar als je volgende bus pas een uur later gaat...

Dan mag je een formulier gaan invullen. Diegene was al kwaad dat het niet hetzelfde werkte als een station, maar ja een 'buspassage' bestaat niet. 😂
Reputatie 1
Update 8 oktober 2019

Pas alsjeblieft op met NS Flex. NS weigert dingen op te lossen, helaas doen ze helemaal niks en blijven ze te hoge facturen incasseren. Je kunt kiezen zoals ik al meer dan een half jaar te hoge facturen te betalen, maar dat is echt je eigen keuze.

Openingstopic een half jaar geleden: https://community.ns.nl/ns-flex-60/overstapkorting-niet-gekregen-bij-ns-flex-56664

Pas dus op en denk na over dit behoorlijke risico. Helaas lijkt NS Flex steeds meer op oplichting 😞 Recht hebben en recht krijgen zijn bij NS echt 2 verschillende dingen 😞

Ik zou eigenlijk nu al graag overstappen op NS Flex en niet nog een jaar willen wachten. Wat moet ik doen?

Reputatie 7
Badge +4

U kunt nu zo overstappen. Als u nu contact opneemt met Klantenservice wordt uw abonnement meteen overgezet en u krijgt uw saldo terug. Met een Voordeelurenabonnement zou ik het nooit doen, u bent dan uw korting in de middagspits en in juli en augustus kwijt.

Reputatie 7
Badge +3

Of ga naar je MijnNS account en klik op die blauwe knop “Direct bestellen”. Dan heb je vanavond of morgen nog Flex. Wel daarna nog even bij de automaat ophalen.

Is echt in een paar minuutjes gepiept. Maar alleen doen als op je kaart geen kortingsabonnement voor bus/tram/metro staat. Dat gaat nog vaak niet goed.

 

 

Badge +3

Via Mijn NS kan, maar als je het via ns.nl/flex doet “Ja ik wil NS Flex” dan werkt het precies hetzelfde (je komt in de webshop).

Zoals @Momo zegt, de Klantenservice niet nodig want een paar muisklikken en klaar.

Zie de e-mail die je dan krijgt voor verdere stappen (even ophalen bij een servicepunt, bijv. supermarkt).

Ik houd erg van Keep It Simpel. Wat me bij NS opvalt is dat er heel veel tekst wordt gebruikt om iets uit te leggen. Bijvoorbeeld het Flex abonnement. Een explainervideo zou effectiever zijn. Verder mis ik een tool waarmee je snel kunt checken met welk reisproduct je het beste uit bent. Voer je reisgedrag en reiswensen in en ontvang het advies/adviezen. Dan gelijk de mogelijkheid bieden om het advies toe te passen en te verwerken op je kaart. Dus in plaats van de reiziger te laten zoeken in heel veel tekst, hem de weg wijzen. Voorbeeld van hoe het in mijn ogen zou kunnen https://www.providers.nl/mobiel/sim-only/

Bedankt voor de feedback GeertHaagh! Ik zet je suggesties door naar de NS Flex afdeling.

Badge +3

Er stond op ns.nl/abonnmenten inderdaad naast de knop Bekijk abonnementen een keuzehulp linkje (“...of help mij kiezen”), maar die is sinds kort weer weg. :thinking:

Reageer