Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 september 2018
  • 380 reacties
  • 99554 Bekeken


Toon eerste bericht

380 reacties

Badge +3
Vandaag een factuur ontvangen voor de periode 6 september tot en met 5 oktober. De oude factuurdatum lijkt dus weer te worden gehanteerd en in Mijn NS staat ook 5 oktober genoemd als eerstvolgende factuurdatum.

Enkele busreizen die ik op 22 augustus maakte, zijn niet op de nieuwe factuur te vinden, hoewel ze toch al een dag of tien in Mijn NS staan.
Vandaag een factuur ontvangen voor de periode 6 september tot en met 5 oktober. De oude factuurdatum lijkt dus weer te worden gehanteerd en in Mijn NS staat ook 5 oktober genoemd als eerstvolgende factuurdatum.

Enkele busreizen die ik op 22 augustus maakte, zijn niet op de nieuwe factuur te vinden, hoewel ze toch al een dag of tien in Mijn NS staan.


Als het over een NS Flex abonnement gaat dan zou dat moeten kloppen. Die betaal je vooraf. Waarom die buskosten er niet bij zijn genomen is me een raadsel. Ik weet alleen dat de facturering bij NS Flex de laatste weken niet helemaal lekker loopt. Daar werken ze hard aan om het op te lossen.
Badge +3
Als het over een NS Flex abonnement gaat dan zou dat moeten kloppen. Die betaal je vooraf.
Dat weet ik. Het was een aanvulling op een vorig bericht; de abonnementskosten voor de voorafgaande periode stonden niet op de factuur van 6 augustus, maar werden op een extra factuur met datum 26 augustus pas in rekening gebracht. Zie de eerdere berichten in dit topic.

Als het over een NS Flex abonnement gaat dan zou dat moeten kloppen. Die betaal je vooraf.Dat weet ik. Het was een aanvulling op een vorig bericht; de abonnementskosten voor de voorafgaande periode stonden niet op de factuur van 6 augustus, maar werden op een extra factuur met datum 26 augustus pas in rekening gebracht. Zie de eerdere berichten in dit topic.


Dat zal dan komen door de problemen waar ik in mijn vorige reactie al over sprak. Wat er precies speelt qua facturatie weet ik niet maar dat het niet goed gaat is wel bekend.
Badge +3
Het is redelijk simpel. Omdat op facturen van (begin) augustus de abonnementskosten ontbraken zijn die later met een tussentijdse factuur/incasso alsnog verrekend.

In Mijn NS stond dan als volgende factuurdatum die van de tussentijdse factuur, maar dat was dus onterecht want de volgende factuur komt dus gewoon op de normale datum.

Daarmee is alles opgelost en weer recht getrokken. Zie hier de verwarring bij @Tochjo (en anderen).

Reageer