Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 september 2018
  • 419 reacties
  • 110473 Bekeken


Toon eerste bericht

419 reacties

Waarschijnlijk heb je kort voor deze factuur gewisseld naar Altijd Vrij. Dan volgt daar binnenkort nog een factuur voor...

Dit kan inderdaad het geval zijn. Een factuur wordt inhoudelijk een aantal dagen voor de werkelijke facturatiedatum opgemaakt. Als het abonnement na dát moment nog wordt gewijzigd, dan zal er inhoudelijk (qua bedragen) niets meer veranderen, maar de ‘titel’ wordt wel aangepast naar het product waarnaartoe je het hebt gewijzigd.

Er zullen echter verschillende situaties zijn waarbij meerdere factoren kunnen meespelen. Zonder de volledige factuur en alle informatie in te zien kan ik niet met zekerheid zeggen wat er bij jouw precies aan de hand is, nsfreak2011. Als het volgens jou niet klopt, kun je altijd even contact op nemen met onze Klantenservice.

Goedemorgen,

Het lukt mij momenteel niet om NS Flex aan te vragen via de website. Ik heb het meerdere dagen op rij geprobeerd. Is er een technische storing bij jullie bekend? Dan weet ik eventueel waar het aan ligt.

Alvast bedankt!

Goedemorgen,

Het lukt mij momenteel niet om NS Flex aan te vragen via de website. Ik heb het meerdere dagen op rij geprobeerd. Is er een technische storing bij jullie bekend? Dan weet ik eventueel waar het aan ligt.

Alvast bedankt!

Er is helaas een storing in onze systemen waardoor onder andere het bestellen van abonnementen op dit moment niet lukt. Helaas zit er niets anders op dan het later te proberen. 

Ik ben ook overgestapt naar Flex was in bezit van een jaar dal abonnement (dacht nog als dat maar goed gaat) maar alles verliep prima ook op mijn NS alles in orde ook al gereisd en facturen betaald, tot ik tot mijn verbazing een paar keer een aanmaning kreeg van mijn jaar abonnement terwijl ik nog restitutie van het vorige jaar zou krijgen. Heb gebeld met de klantenservice tot mijn verbazing werd mij medegedeeld dat ik eerst even 52 euro moet betalen (ik zou dat dan binnen 30 dagen terugontvangen YES) waarom zoveel rompslomp eerst betalen dan terugbetalen terwijl ze ook gewoon op 0 kunnen zetten. Sorry ik ga dat niet doen. Heb al spijt van mijn overstap had gewoon naar mijn gevoel moeten luisteren. Overstappen lijkt simpel (ja op het perron) maar niet voor de NS zelf.

Hoi ellen1962,

Ik had net ook al even in je andere topic gereageerd, maar het is belangrijk om de correspondentie door te lezen. Er staat duidelijk in de bevestigingse-mail dat je de deactivatie van je klassieke abonnement nog dient op te halen. Deze mogen wij er namelijk zelf niet afhalen, omdat de OV-chipkaart niet in ons beheer is. Dat moet dus via een automaat. En we kunnen de teller helaas niet zo makkelijk op 0 zetten, want dit is een automatisch proces waar wij, als klantenservicemedewerker, geen invloed op hebben. 

Heb alle aanwijzingen in de mail gedaan de automaat gaf dít ook aan dat mijn webabonnement verviel en flex is geworden, heb ook al gereisd via flex en facturen betaald zou anders niet gaan denk ik.

# webabonnement moet dal abonnement zijn.

In mijn NS was alles goed gegaan op de dag dat ik bij de automaat was geweest werd ook mijn jaar abonnement verwijderd van mijn gegevens, dus dan is er iets mis denk ik.

Lijkt wel zo, want anders worden alle te verrekenen kosten op je factuur voor NS Flex verwerkt. Ik zal hier even over verder in je topic.

Sorry  wat bedoel je precies want met deze reactie kan ik niets. In mijn topic staat niets.

Badge +3

Je hebt je Flex abonnement (plus verwijdering van je klassieke abonnement) opgehaald na de ingangsdatum van Flex.

Dat is op zich prima (want je hebt daar een maand de tijd voor), maar je klassieke abonnement loopt dan door tot die datum, want het staat op de kaart zelf en je kunt er nog gewoon op reizen.

Als dat toevallig net een nieuw jaar is ingegaan (bijv. op 1 januari) dan wordt het alsnog verlengd en krijg je een factuur. Wanneer je deze betaalt en de klantenservice informeert krijg je dat inderdaad gewoon terug (het volledige bedrag of anders minimaal 11 maanden). Meestal binnen een week zelfs.

Nu al spijt van wat een drama! 20 euro zomaar in rekening gebracht omdat ik door een poortje moest op Amsterdam centraal! In en uitcheck moment staan vastgelegd 1 minuut maar ik mag 20 euro betalen! Lekker weer NS

Nu al spijt van wat een drama! 20 euro zomaar in rekening gebracht omdat ik door een poortje moest op Amsterdam centraal! In en uitcheck moment staan vastgelegd 1 minuut maar ik mag 20 euro betalen! Lekker weer NS

Spijtig om te lezen dat er onterecht een correctietarief in rekening is gebracht. Onze Klantenservice kan je hierbij helpen en in de meeste gevallen dit oplossen. Contact opnemen via Sociale Media of Chat gaat het snelst. 

Nu al spijt van wat een drama! 20 euro zomaar in rekening gebracht omdat ik door een poortje moest op Amsterdam centraal! In en uitcheck moment staan vastgelegd 1 minuut maar ik mag 20 euro betalen! Lekker weer NS

Spijtig om te lezen dat er onterecht een correctietarief in rekening is gebracht. Onze Klantenservice kan je hierbij helpen en in de meeste gevallen dit oplossen. Contact opnemen via Sociale Media of Chat gaat het snelst. 

Dank voor het snelle antwoord helaas slechte ervaringen met het SocMed team, bij elke vraag komt een nieuwe medewerker om t hoekje kijken en zich er weer vers tegen aanbemoeid zonder de berichten daadwerkelijk te lezen. Dus we gaan maar weer eens tijd en energie steken in de chat. Sorry voor t cynisme maar ben blij dat ik niet vaak met de NS hoef te reizen. Wat als je bejaard bent en al deze ingewikkelde toestanden mag meemaken? What ever...Fijne dag. 

Nu al spijt van wat een drama! 20 euro zomaar in rekening gebracht omdat ik door een poortje moest op Amsterdam centraal! In en uitcheck moment staan vastgelegd 1 minuut maar ik mag 20 euro betalen! Lekker weer NS

Spijtig om te lezen dat er onterecht een correctietarief in rekening is gebracht. Onze Klantenservice kan je hierbij helpen en in de meeste gevallen dit oplossen. Contact opnemen via Sociale Media of Chat gaat het snelst. 

Dank voor het snelle antwoord helaas slechte ervaringen met het SocMed team, bij elke vraag komt een nieuwe medewerker om t hoekje kijken en zich er weer vers tegen aanbemoeid zonder de berichten daadwerkelijk te lezen. Dus we gaan maar weer eens tijd en energie steken in de chat. Sorry voor t cynisme maar ben blij dat ik niet vaak met de NS hoef te reizen. Wat als je bejaard bent en al deze ingewikkelde toestanden mag meemaken? What ever...Fijne dag. 

Het beeld dat je schets van onze Klantenservice klopt, voor 50%. Het klopt dat je elke keer een andere medewerker krijgt. We werken op social media elk bericht individueel af. Het oudste bericht krijgt hierbij steeds voorrang. Het kan dus zijn dat je in een conversatie meerdere collega's spreekt. We verwachten echter wel van onze collega's dat ze elke keer de case goed doorlezen zodat jij jezelf niet hoeft te herhalen. Dat dit gedeelte niet lukt is erg spijtig en zeker niet hoe het moet. Voor wat betreft je opmerking over bejaarden: er zijn er genoeg die zich prima redden via Social Media of, net als jij, de chat. 

 

Badge +3

Naar ik begrijp zou er bij een Geld Terug bij Vertraging claim voor een NS Flex reis tegenwoordig ook rekening gehouden moeten worden met de 1e klas. Waarom dit bij jouw niet is gedaan, @Tochjo, durf ik zo snel niet te zeggen. Misschien was jouw claim nog net voordat dit is live gegaan of is er simpelweg iets verkeerd verwerkt. Ik ga ervan uit dat je dit inmiddels ook al hebt gedaan, maar je kunt voor deze claim de oude werkwijze nog hanteren en reageren op de e-mail.

Op 17 januari had ik weer vertraging in de daluren met NS Flex Dal Vrij 1e klas. Dag later claim ingediend. Zojuist het bedrag van de ritprijs 2e klas op mijn rekening ontvangen. Reageren op de mail gaat momenteel wat lastig, want die heb ik nog niet gehad. Zal binnenkort wel komen en dan zal ik alsnog reageren.

Hoe dan ook, er wordt dus geen rekening gehouden met de eerste klas en het lijkt me goed als iemand dat even doorgeeft.

Ik snap de tekst: NS flexs. niet + wat is dat NS flexs

Badge +3

Ik snap de tekst: NS flexs. niet + wat is dat NS flexs

NS gebruikt de aanduiding “Flex” om aan te geven dat het gaat om een flexibele abonnementsvorm: geen jaarcontract, maar de mogelijkheid om na een maand op elk moment te kunnen wisselen van abonnement of het te beëindigen. Daarnaast is saldo laden niet meer nodig; aan het eind van de maand krijg je een factuur met een totaalbedrag dat in een keer van je rekening wordt afgeschreven. Zie www.ns.nl/flex voor meer informatie.

 

Op 17 januari had ik weer vertraging in de daluren met NS Flex Dal Vrij 1e klas. Dag later claim ingediend. Zojuist het bedrag van de ritprijs 2e klas op mijn rekening ontvangen. Reageren op de mail gaat momenteel wat lastig, want die heb ik nog niet gehad. Zal binnenkort wel komen en dan zal ik alsnog reageren.

Hoe dan ook, er wordt dus geen rekening gehouden met de eerste klas en het lijkt me goed als iemand dat even doorgeeft.

Ik heb tot op heden nog geen mail gehad. Wat is nu de handigste mail om het prijsverschil tussen 2e klas en 1e klas vergoed te krijgen? En heeft een moderator nog doorgegeven dat er nog altijd geen rekening gehouden wordt met de klasse?

Dat probleem is inderdaad bekend. Ik zal je willen adviseren hiervoor contact op te nemen met de reguliere klantenservice.

Reageer