Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 September 2018
  • 646 reacties
  • 156728 Bekeken


Toon eerste bericht

646 reacties

Er zijn volgens mij veel mensen die problemen met NS Flex ervaren, tot dat NS duidelijkheid geeft over deze verschillende problemen / kinderziektes zou ik iedereen afraden over te stappen, enkele van deze problemen worden in verscheidene topics op dit forum behandeld - maar staan vrijwel allemaal nog open, bijvoorbeeld:

https://community.ns.nl/ns-flex-60/reishistorie-ns-niet-volledig-49413
https://community.ns.nl/ns-flex-60/ik-zie-geen-reisinformatie-en-prijzen-in-de-reishistorie-sinds-de-start-van-ns-flex-51350

Ik denk dat NS Flex een erg goed product kan zijn, maar inzichtelijkheid van facturatie en hoe dit allemaal wordt verrekend / berekend is hierbij wel noodzakelijk natuurlijk. Hoop dat het snel opgelost is!
Reputatie 6
Badge +2
NS Flex

Tot slot is het zo dat de leeftijdskorting nog niet is verwerkt. Medio 2019 zal ook de leeftijdskorting voor 65 plussers bij Weekend Vrij en Dal Vrij mogelijk zijn.

201809 15 21:54 flex65plus
Zie ook https://community.ns.nl/ns-flex-60/leeftijdskorting-met-ns-flex-51555: met NS Flex bij btm geen 65plus-korting! Hopelijk is dit medio 2019 ook in orde gemaakt.
Ik heb mijn persoonlijke OV-chipkaart met "automatisch saldo opladen" per 6 september omgezet in NS Flex. Nu is er op 11 september nog 3 x 10 euro afgeschreven door de NS. Hoe krijg ik dit geld terug? Het staat niet op mijn persoonlijke pagina onder "Kosten deze periode".
Reputatie 5
Badge
Ik heb mijn persoonlijke OV-chipkaart met "automatisch saldo opladen" per 6 september omgezet in NS Flex. Nu is er op 11 september nog 3 x 10 euro afgeschreven door de NS. Hoe krijg ik dit geld terug? Het staat niet op mijn persoonlijke pagina onder "Kosten deze periode".

Automatisch saldo wordt afgeboekt door TLS als ik het goed heb. Staat er in Mijn NS bij facturen niet iets wat deze kosten kan verklaren?
Klopt door TLS. Nee mijn historie van facturen is verder leeg.

Ik heb mijn persoonlijke OV-chipkaart met "automatisch saldo opladen" per 6 september omgezet in NS Flex. Nu is er op 11 september nog 3 x 10 euro afgeschreven door de NS. Hoe krijg ik dit geld terug? Het staat niet op mijn persoonlijke pagina onder "Kosten deze periode".Automatisch saldo wordt afgeboekt door TLS als ik het goed heb. Staat er in Mijn NS bij facturen niet iets wat deze kosten kan verklaren?


Door TLS inderdaad. Maar nee, mijn historie van facturen is verder leeg. Er is geld afgeschreven als ware ik nog aan het reizen op saldo.
Hi rvdbekerom.

De bedragen die worden opgeladen naar aanleiding van Automatisch Opladen worden altijd later van je rekening afgeschreven. Dus niet op de daadwerkelijke reisdatum. Deze bedragen worden dus als het ware eerst aan je voorgeschoten en later afgeschreven. Hier kan je daar meer over lezen.
Oke dankje! Dan is het me duidelijk.
Gisteren heb ik een NS Flex abonnement afgesloten. Hoe geef ik aan dat ik met 1e klas wil gaan reizen?
Hi ValérieV. Welkom bij de Community.

Via je Mijn NS account op de startpagina kan je een klassewissel instellen. Dit kan nog niet via de Reisplanner App. Je kan daarbij instellen hoe lang je 1e klas wilt reizen. Een dag, tot een bepaalde datum of voor onbepaalde tijd.

Kom je er zo uit?
Hi Denice, dank je. Ik heb dat geprobeerd op de laptop maar hij bleef op 2e klasse staan. Ik zal het straks nog een keer proberen als ik op mijn computer in kan loggen.
Ik heb 3 weken geleden mijn ns flex abonnement afgesloten. Mijn abonnement ging 13 september in maar ik heb mijn pasje nogsteeds niet binnen.. wat moet ik nu??? HELP!!
Hi Emma. Welkom bij de Community!

Wat balen dat je je kaart nog niet hebt gekregen! De betaling van je bestelling is wel goed gegaan (en ook niet later teruggestort)? Er is wel enige vertraging met de levering van de kaarten.
Reputatie 1
Beste NS.

Ik heb in al mijn enthousiasme een Flex dal uren op de kaart van mijn dochter gezet. Althans geprobeerd. Het lijkt er op dat dit niet geladen kan worden omdat er ook een dal uren abo voor de bus op haar kaart zit. Ik heb dit ook al via twitter aangekaart (eerst geprobeerd te bellen maar na 2 * 20 minuten wachten heb ik dat maar opgegeven) maar ik krijg daar waardeloze response op. Ik lees nu in een ander draadje op dit forum dat een ander klant dit probleem ook had en dat het dus NIET KAN! Het spijt me dat ik het moet zeggen maar wie heeft in gods naam dit product vrijgegeven? Werkt dus niet klantvriendelijk. Nu moet ik een aparte kaart gaan gebruiken? En ja, ze heeft ADHD dus die gaat zich natuurlijk vergissen; verkeerde kaart in de bus, verkeerde kaart in de trein. Bij deze dus een dikke klacht richting NS naar degene die het product niet goed geïmplementeerd heeft!!
Het ligt eraan wat voor abonnement er exact op de OV-chipkaart staat. Ook dient je dochter wel 18 jaar of ouder te zijn om een NS Flex abonnement erop te plaatsen. Kan je aangeven welk busabonnement er nu exact op staat?
Reputatie 1
Daluren brabant
Betreft dit een abonnement van Connexxion, Arriva, Hermes of Bravo?
Reputatie 1

Reputatie 1
En nog steeds niet 100% duidelijk wat er nu aan de hand is. Intussen kan mijn dochter niet met korting reizen in de trein en betaal ik dadelijk wel voor dit product én teveel voor haar treinreis.
Ik denk zelf dat de combi Daluren Noordbrabant met Daluren Flex niet mogelijk is op 1 kaart. Wat mij betreft gooien ze dan die Daluren Noordbrabant er af zodat ik de flex daluren er wel op krijg.... Wie gaat mij nu helpen?

Hi Leon.

Begrijp ik het goed dat er NS Flex Dal Voordeel en Dal uren korting Noord Brabant op de kaart van je dochter staat? Als ze met de trein reist ontvangt ze geen korting? Ze checkt wel in in de daluren? Als ze incheckt tijdens de spitsuren krijgt ze uiteraard geen korting. De ritten kan je inzien via Mijn NS (hier kan enkele dagen overheen gaan voordat deze zichtbaar zijn).

* Ik heb je afbeeldingen overigens aangepast zodat naam/kaartnummer niet meer zichtbaar zijn i.v.m. privacy.
Reputatie 1
Zoals in afbeelding zichtbaar is het NS daluren kortingsproduct NIET geladen op haar kaart terwijl dit WEL is aangeschaft. Hoe kan dat? En wat te doen om het product er alsnog op te krijgen?
Badge +3
Bij NS Flex worden altijd alleen de producten Reizen op Rekening Trein en Reizen op Rekening Bus Tram Metro op de kaart geladen. Het NS Flex-abonnement, in dit geval Dal Voordeel, staat niet op de kaart zelf. Uw dochter kan gewoon in- en uitchecken voor haar reizen per trein, ziet dan bij inchecken ook staan "Reizen op Rekening Trein" en niet "Dal Voordeel", en op de factuur aan het eind van de maand zal voor de reizen in de daluren de kortingsprijs in rekening gebracht worden.

Dit staat verder los van het product Dalurenkorting Noord-Brabant; de paaltjes en poortjes waarmee wordt ingecheckt voor de trein zullen dit product gewoon negeren.
Reputatie 1
O. Dank u. Dat is duidelijk. Wel verwarrend. Nu is het wel zo dat reizen in de bus nu via het bus daluren abo gaat in daluren. Maar saldo laden staat uit. Moet ik dat dan toch weer voor haar aanzetten? Of conflicteert dit dan met flex rekening als ze in daluren de trein pakt?
Badge +3
Er moet inderdaad saldo geladen worden voor de reizen per bus waarbij het product Dalurenkorting Noord-Brabant gebruikt wordt. Er is nog onduidelijkheid of automatisch opladen bij NS Flex weer geactiveerd kan worden, maar ik zou het gewoon proberen. Het zal in ieder geval niet conflicteren met reizen die ze maakt met NS Flex, want dat negeert het saldo gewoon.

Saldo kan in ieder geval niet meer geladen worden bij kaartautomaten van NS, zo begreep ik, omdat die het NS Flex-abonnement herkennen en de mogelijkheid dan niet bieden. Het kan nog wel bij automaten in winkels en er kan ook online nog saldo besteld worden dat bij een ophaalpunt op de kaart geladen kan worden.
Badge +3
Deze vraag staat uit.
Is er al iets te melden over deze zaken (formulering Standaard 1e klas reizen bij aanschaf; vermelding klasse abonnement in Mijn NS)?

Het in- en uitchecken bij NS is ‘direct’ zichtbaar bij “Laatste check-in of check-uit met NS” en na maximaal 48 uur (maar vrijwel altijd de volgende dag) bij “Mijn OV Reishistorie” waar ook een prijs bij staat.
Ik stel vast dat de termijn van 48 uur momenteel niet gehaald wordt: de laatst zichtbare reizen zijn van dinsdag, maar ik heb ook woensdag en donderdagochtend gereisd en dat is langer dan 48 uur geleden. Hoe moet ik "maximaal 48 uur" interpreteren als het kennelijk ook langer kan duren?

Overigens is de reisklasse die geldt buiten de afgekochte momenten weer correct zichtbaar ☺️
Badge +3
Er moet inderdaad saldo geladen worden voor de reizen per bus waarbij het product Dalurenkorting Noord-Brabant gebruikt wordt. Er is nog onduidelijkheid of automatisch opladen bij NS Flex weer geactiveerd kan worden, maar ik zou het gewoon proberen. Het zal in ieder geval niet conflicteren met reizen die ze maakt met NS Flex, want dat negeert het saldo gewoon.

Saldo kan in ieder geval niet meer geladen worden bij kaartautomaten van NS, zo begreep ik, omdat die het NS Flex-abonnement herkennen en de mogelijkheid dan niet bieden. Het kan nog wel bij automaten in winkels en er kan ook online nog saldo besteld worden dat bij een ophaalpunt op de kaart geladen kan worden.

Dit is helemaal correct @Leon van der Zanden alles staat goed op de kaart zoals in je afbeelding (Reizen op Rekening == Flex) maar voor de bus zal inderdaad nog saldo nodig zijn.

Automatisch opladen is stopgezet bij de overstap naar Flex, maar kan je gewoon weer aan zetten via deze pagina. Het saldo dat op de kaart stond bij de overstap naar Flex krijg je als credit op de eerste maandelijkse factuur.

Reageer