beantwoord

NS flex: kan niet reizen zonder saldo bus, metro, etc.

  • 20 december 2020
  • 3 reacties
  • 273 Bekeken

Beste lezer,

 

Deze maand heb ik NS Flex geactiveerd op mijn persoonlijke OV-chipkaart. In combinatie met het daluren abonnement leek dit de beste optie voor mij. 

Op de site van NS had ik gelezen dat je geen saldo nodig hebt op je OV-chipkaart. Ook niet voor de bus, metro, tram, etc. Tot mijn verbazing kon ik diezelfde maand niet inchecken bij de metro. "Onvoldoende saldo" stond er op het scherm van de poortjes. Mijn bus en metro reizen zijn dus niet mogelijk zonder saldo. Althans, zo lijkt het.

Dit is echter niet wat NS beloofde. 

 

Ik hoop dat er een passende oplossing is voor mijn probleem.

 

Mvg, F Steenbergen

icon

Beste antwoord door Rizana NS 21 december 2020, 10:42

Goedemorgen Femke391 en welkom bij de NS Community. 

Wat jammer dat NS Flex niet werkte toen je wilde reizen. Je hebt het product dus wel opgehaald bij de kaartautomaat? Zo ja, dan kan je inderdaad het beste even contact opnemen met mijn collega's van de klantenservice om te checken wat er aan de hand is. 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Neem hiervoor contact op met de klantenservice, via telefoon, chat, Twitter of Facebook. Mogelijk is net al in onderstaand topic het BTM gedeelte uitgeschakeld. Dit kan dan weer ingeschakeld worden.

 

Goedemorgen Femke391 en welkom bij de NS Community. 

Wat jammer dat NS Flex niet werkte toen je wilde reizen. Je hebt het product dus wel opgehaald bij de kaartautomaat? Zo ja, dan kan je inderdaad het beste even contact opnemen met mijn collega's van de klantenservice om te checken wat er aan de hand is. 

Je hebt het product dus wel opgehaald bij de kaartautomaat? 

Dit is echt iets van de laatste tijd.

Blijkbaar is er iets aangepast waardoor de overstap naar Flex voor het BTM-gedeelte nu soms mislukt. Ik kan me (vrijwel) geen klachten herinneren van de eerste 1-2 jaar Flex, maar nu verschijnt dit probleem wel met enige regelmaat op de community.

Reageer