beantwoord

Ns Flex meereizen

  • 16 February 2023
  • 2 reacties
  • 106 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hoi, ik heb net een NS Flex abonnement aangeschaft en ga binnenkort samen met een vriendin naar A’dam. Zij heeft geen Ov kaart. Kan zij bij de automat een kaartje kopen met meereiskorting? En moet ik dan nog iets doen met mijn kaart?

icon

Beste antwoord door loklok8 16 February 2023, 13:33

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Losse kaartjes met samenreiskorting zijn niet meer in de automaat te verkrijgen, maar enkel als E-ticket via de NS app of op de website

Mocht uw vriendin wel een anonieme OV-Chipkaart hebben (blauw) dan kan de samenreiskorting ook daarop geladen worden.

Zelf hoef je als abonnementshouder niets te doen. Let er wel op dat NS Flex Basis geen recht geeft op samenreiskorting voor de medereiziger. En dat je bij E-tickets met samenreiskorting je niet in de trein mag bevinden tijdens de spits periode, bij een OV-Chipkaart mag dat wel zo lang er in de daluren is ingecheckt. 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi AveM,

Je medereiziger kan geen kaartje met meereiskorting kopen bij de automaat. Ze kan wel een e-ticket met meereiskorting kopen. Enkele reis / retour.

Je hoeft zelf niks te doen met jouw kaart, behalve gewoon in- en uitchecken.

Let er wel op dat je medereiziger niet tijdens de spitsuren in de trein mag zijn, ook niet als de reis vóór de spits is begonnen.

Reageer