beantwoord

NS flex - reizen

  • 8 December 2023
  • 1 reactie
  • 42 Bekeken

Ik heb sinds afgelopen week een NS flex abonnement. Komende week moet ik naar Amsterdam, de heenweg kan ik buiten de spits en is er niets spannends aan. Ik check in met mn pas en in A'dam check ik uit. Maar op de terugweg is het anders. Waarschijnlijk kan ik een gedeelte in de daluren reizen, maar dat zal overlopen in de spitsuren. Hoe werkt dat dan voor mij? 

en wordt het bedrag achteraf dan afgeschreven? dus een retourtje halen, hoeft dan niet? 

(Zoals je misschien wel begrijpt, ben ik nog geen ervaren treinreiziger met ov-chipkaart + abonnement ;)

icon

Beste antwoord door Momo 8 December 2023, 18:48

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Als voor de terugreis de incheck nog in de daluren is, reis je de hele reis tegen daltarief ook al is een deel van de reis tijdens de spits. Andersom geldt dat net zo. Pas als je uitcheckt en meer dan 35 minuten daarna weer incheckt begint er een nieuwe reis en als dat van toepassing is een nieuw tarief. 

Met Flex reis je op rekening en krijg je eens per maand een factuur voor je abonnement en reiskosten. Dat wordt automatisch afgeschreven van je betaalrekening.

Reageer