beantwoord

Ns Flex saldo op ov kaart

  • 10 October 2023
  • 6 reacties
  • 122 Bekeken

Hallo,

Ik heb NS flex besteld en het abonnement opgehaald en direct saldo er op gezet, niet wetende dat dit niet nodig was. Nu heb ik saldo op mijn OV-kaart staan.

Werkt het abonnement dan nog wel als ik morgen met het openbaar vervoer reis?

icon

Beste antwoord door Tochjo 10 October 2023, 16:33

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Ja hoor, u kunt morgen gewoon op reis. Het saldo op de kaart zal simpelweg nooit gebruikt worden. U kunt het laten uitbetalen bij een servicebalie van NS.

Reputatie 7
Badge +3

Flex is reizen op rekening. Je krijgt maandelijks een factuur van jouw reizen (en abonnement als je die hebt). Je hebt geen saldo meer nodig.

Dank voor jullie antwoord. Dat flex op rekening is dat weet ik. Het gaat om de korting die ze krijgt (mijn kleindochter dus) op reizen met de bus. In de trein gaat alles goed, maar als we met de bus gaan dan geeft hij aan dat ze onvoldoende saldo heeft. Dat zou dan toch ook gewoon op mijn rekening moeten komen? Haar kaart is aan de mijne gekoppeld.

Reputatie 7
Badge +3

Dank voor jullie antwoord. Dat flex op rekening is dat weet ik. Het gaat om de korting die ze krijgt (mijn kleindochter dus) op reizen met de bus. In de trein gaat alles goed, maar als we met de bus gaan dan geeft hij aan dat ze onvoldoende saldo heeft. Dat zou dan toch ook gewoon op mijn rekening moeten komen? Haar kaart is aan de mijne gekoppeld.

Neen. De kleindochter heeft een eigen ov-chipkaart die je gekoppeld hebt aan jouw mijnNS, maar deze is daardoor niet gekoppeld aan jouw kaart. Je kunt een kaart van een ander niet koppelen aan andere kaart en/of abonnement op een kaart van iemand anders. De kleindochter heeft een persoonlijke kaart (met kidsvrij) waarop met saldo gereisd wordt. Er moet dus saldo op staan om met bus/metro/tram te kunnen reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Zie ook de antwoorden in je eigen topic:

 

Dank voor jullie antwoord. Dat flex op rekening is dat weet ik. Het gaat om de korting die ze krijgt (mijn kleindochter dus) op reizen met de bus. In de trein gaat alles goed, maar als we met de bus gaan dan geeft hij aan dat ze onvoldoende saldo heeft. Dat zou dan toch ook gewoon op mijn rekening moeten komen? Haar kaart is aan de mijne gekoppeld.

Neen. De kleindochter heeft een eigen ov-chipkaart die je gekoppeld hebt aan jouw mijnNS, maar deze is daardoor niet gekoppeld aan jouw kaart. Je kunt een kaart van een ander niet koppelen aan andere kaart en/of abonnement op een kaart van iemand anders. De kleindochter heeft een persoonlijke kaart (met kidsvrij) waarop met saldo gereisd wordt. Er moet dus saldo op staan om met bus/metro/tram te kunnen reizen.

Wederom bedankt voor je reactie. Ik zal er dan wel wat opzetten. Ik dacht dat het koppelen wel ging. Heel duidelijk nu :D

 

Reageer