Skip to main content

Toen ik mijn studenten ov had opgezegd probeerde ik een jaar lang gratis NS flex te bestellen, dat was zo ongeveer in september denk ik, wat voor ex-studenten beschikbaar is. Maar ik word nu gewoon elke maand voor alle abbo kosten in rekening gebracht, en als ik het nu opnieuw probeer staat er dat mijn ov kaart niet herkend wordt of geldig is voor de aanbieding oid. Wat is er fout gegaan en wat moet ik doen? Ik snap echt niet waarom dat aanvankelijk niet is gelukt, en waarom het nu ook niet lukt. Het is ook dezelfde ov kaart als waarop ik studentenproduct had. 

De aanbieding voor afgestudeerden is 1 jaar geldig. Daarna betaal je de normale abonnementskosten:

https://www.ns.nl/studenten/afgestudeerd

Je kunt het dus geen tweede keer bestellen.

Als je het abonnement niet meer wilt, dan moet je het opzeggen.

Goedemiddag smippervlos. Welkom bij de NS Community.

Gezien het feit dat je voor je abonnementskosten betaalt lijkt het alsof de aanvraag niet correct is verlopen. Heb je momenteel een Reizen op Saldo abbonement zonder korting? Of heb je per abuis NS Flex besteld?

Gezien het feit dat je voor je abonnementskosten betaalt lijkt het alsof de aanvraag niet correct is verlopen. Heb je momenteel een Reizen op Saldo abbonement zonder korting? Of heb je per abuis NS Flex besteld?

Dat het om NS Flex gaat staat in de openingspost, en dat blijkt ook uit ‘maandelijkse facturen’.

De korting voor ‘afgestudeerden’ (elke student die zijn SRP stopt kan er gebruik van maken) geldt alleen voor Dal Voordeel, voorheen kreeg je ook een korting (ik meen 50 euro) op andere (jaar)abonnementen.

Let op dat als je je SRP ooit al eerder gestopt had (bijv. wegens stage in buitenland of een tussenjaar), je niet zomaar van het aanbod gebruik kunt maken. Dat moet dan via de Klantenservice, met bewijs van DUO dat je SRP minder dan 6 maanden geleden beëindigd is.

De aanbieding voor afgestudeerden is 1 jaar geldig. Daarna betaal je de normale abonnementskosten:

https://www.ns.nl/studenten/afgestudeerd

Je kunt het dus geen tweede keer bestellen.

Als je het abonnement niet meer wilt, dan moet je het opzeggen.

Dat zag ik inderdaad, maar dit is de eerste keer dat ik dit probeer. Ik heb mijn studenten ov na de zomer uit gezet. 

Bedankt! Ik heb nu dus een ‘gewoon’ abbonement NS Flex Dal Voordeel, terwijl het mijn bedoeling was om hetzelfde abbonement gratis te krijgen voor een jaar als ex-student. Ik denk inderdaad ook dat het niet goed is verwerkt, ik ben bang dat ik toch maar de klantenservice moet bellen.

Dat het om NS Flex gaat staat in de openingspost, en dat blijkt ook uit ‘maandelijkse facturen’.

De korting voor ‘afgestudeerden’ (elke student die zijn SRP stopt kan er gebruik van maken) geldt alleen voor Dal Voordeel, voorheen kreeg je ook een korting (ik meen 50 euro) op andere (jaar)abonnementen.

Let op dat als je je SRP ooit al eerder gestopt had (bijv. wegens stage in buitenland of een tussenjaar), je niet zomaar van het aanbod gebruik kunt maken. Dat moet dan via de Klantenservice, met bewijs van DUO dat je SRP minder dan 6 maanden geleden beëindigd is.

Mijn huidige abonnement is inderdaad ns flex dal voordeel, wat gratis had moeten zijn maar het niet is. Ik heb mijn SRP pas een aantal maanden gelezen stopgezet, minder dan 6 maanden geleden. Misschien moet ik dan toch maar als nog de klantenservice bellen, want er klopt iets niet en ik kan nu online niets meer zelf regelen/bestellen omdat hij mijn OV niet accepteert voor de aanbieding. 

Heel vervelend dat het niet werkt, smippervlos. Ik zou inderdaad even contact opnemen met klantenservice. Mocht er alsnog een poging gedaan moeten worden, dan moet sowieso het huidige abonnement stop worden gezet. Klantenservice kan het abonnement daarna ook eventueel voor je aanvragen.

Reageer