Goedenavond, ik ben momenteel aan het kiezen tussen twee verschillende dingen die ik zaterdag kan doen.
Als ik nu (vrijdagavond 19.30) voor het eerst een NS Flex abonnement koop, hoelang duurt het dan tot het beschikbaar is op mijn OV-Chipkaart? Zou ik er morgen, dus zaterdagochtend, al mee kunnen gaan reizen of duurt het iets langer? Hartelijk dank voor snelle antwoorden
NS Flex Wachttijd
Beste antwoord door Thom
Als u een persoonlijke ov-chipkaart heeft, kan dat in vijf minuten. U kunt er binnen een uur mee reizen. Uw abonnement gaat wel ogenblikkelijk in. Hoewel ik spreek over een uur, is het bij de tweede email die u als bevestiging krijgt. Doorgaans is dat na ongeveer een kwartier.
U kunt er morgen met gemak mee reizen. Als u nu een persoonlijke chipkaart op saldo heeft, moet u even langs het automaat op het station, uw bestelling ophalen en bevestigen. Als u incheckt moet u de melding ‘Reizen op rekening’ krijgen. Dan klopt alles.
Als u vandaag bestelt, heeft u peace of mind en als u het morgen doet, scheelt het u een dag abonnementskosten.
Snel genoeg?
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.