beantwoord

NS Flex Wachttijd

  • 1 March 2024
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

  • Sprinter
  • 3 reacties

Goedenavond, ik ben momenteel aan het kiezen tussen twee verschillende dingen die ik zaterdag kan doen. 
Als ik nu (vrijdagavond 19.30) voor het eerst een NS Flex abonnement koop, hoelang duurt het dan tot het beschikbaar is op mijn OV-Chipkaart? Zou ik er morgen, dus zaterdagochtend, al mee kunnen gaan reizen of duurt het iets langer? Hartelijk dank voor snelle antwoorden

icon

Beste antwoord door Thom 1 March 2024, 19:37

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u een persoonlijke ov-chipkaart heeft, kan dat in vijf minuten. U kunt er binnen een uur mee reizen. Uw abonnement gaat wel ogenblikkelijk in. Hoewel ik spreek over een uur, is het bij de tweede email die u als bevestiging krijgt. Doorgaans is dat na ongeveer een kwartier.

U kunt er morgen met gemak mee reizen. Als u nu een persoonlijke chipkaart op saldo heeft, moet u even langs het automaat op het station, uw bestelling ophalen en bevestigen. Als u incheckt moet u de melding ‘Reizen op rekening’ krijgen. Dan klopt alles.

Als u vandaag bestelt, heeft u peace of mind en als u het morgen doet, scheelt het u een dag abonnementskosten.

 

Snel genoeg?

Reputatie 7
Badge +3

Als je al een persoonlijke OV-chipkaart hebt kun je de bestelling vanavond nog bij een automaat op je kaart zetten. Morgen kan natuurlijk ook. Je ontvangt vaak binnen een kwartier al een mail dat je het kan ophalen bij een automaat. En je kunt er direct mee gaan reizen zodra het op je kaart staat.

Heb je nog geen kaart en bestel je die samen met het Flex abonnement, dan is de ingangsdatum op zijn vroegst over 7 dagen, ook al heb je de nieuwe kaart eerder in huis. 

Het duurde meer dan 10 seconden voordat je antwoordde, veel te langzaam :p Bedankt!

Als u een persoonlijke ov-chipkaart heeft, kan dat in vijf minuten. U kunt er binnen een uur mee reizen. Uw abonnement gaat wel ogenblikkelijk in. Hoewel ik spreek over een uur is het bij de tweede email die u als bevestiging krijgt. Doorgaans is dat na ongeveer een kwartier.

U kunt er morgen met gemak mee reizen. Als u nu een persoonlijke chipkaart op saldo heeft moet u even langs het automaat op het station, uw bestelling ophalen en bevestigen. Als u incheckt moet u de melding ‘Reizen op rekening’ krijgen

Als u vandaag bestelt heeft u peace of mind en morgen scheelt het u een dag abonnementskosten.

 

Snel genoeg?

 

Het duurde meer dan 10 seconden voordat je antwoordde, veel te langzaam :p Bedankt!

Reageer