beantwoord

NS Flex zonder Nederlandse telefoonnummer


  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik wil graag NS Flex boeken maar ik heb geen Nederlandse telefoonnummer en kan daarom niet doorgaan. Vroeger heb ik wel verschillende abonnementen gehad zonder een Nederlandse nummer. Ik vraag me nu af of het mogelijk is (misschien aan een bailie in plaats van online). 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 28 March 2022, 14:46

Bekijk origineel

12 reacties

Hallo P.I. en welkom bij de NS Community,

 

Een Nederlands telefoonnummer is nodig om een NS Flex abonnement te bestellen. Hiervoor kan je helaas niet langs een servicebalie gaan.

Reputatie 7
Badge +1

Een Nederlands telefoonnummer is nodig om een NS Flex abonnement te bestellen. Hiervoor kan je helaas niet langs een servicebalie gaan.

Dat kan bij mijn weten wel degelijk, maar je hebt dan wel al een OV-chipkaart nodig. Bellen naar de klantenservice kan dan ook.

Een Nederlands telefoonnummer is bij mijn weten ook niet noodzakelijk. Het is voldoende om een nummer in te vullen dat aan het Nederlandse formaat voldoet. Dat wordt toch nooit gebeld.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook iets als 06-12345678 of 010-00000000 invullen, als het maar begint met een 0 en 10 cijfers heeft, werkt gewoon en NS belt toch niet.

Ook gaf een moderator een tijd geleden aan dat je bij een bestelling een (willekeurig) Nederlands nummer kan invullen of die van vrienden/bekenden in Nederland en later bij je gegevens kan aanpassen naar je buitenlandse nummer. Dan loop je later alleen tegen hetzelfde probleem aan wanneer je je Flex wilt wijzigen want dat gaat ook via de webshop. Maar het is gewoon eigenlijk te gek voor woorden dat er alleen een Nederlands telefoonnummer ingevuld kan worden, net als dat online bestellen alleen kan met iDeal en dus een Nederlandse bankrekening. Waarschijnlijk wil NS helemaal geen buitenlandse klanten. 

Ik ben afgelopen week gegaan voor 0404003434. Voor de lol. Als NS het buitenlandse klanten zo enorm moeilijk wil maken, moet ze niet piepen als klanten creatief worden. Buitenlandse klanten, op zijn minst uit aan ons grenzende landen, kunnen voor NS toch geen verrassing zijn na al die jaren.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben afgelopen week gegaan voor 0404003434.

Het NS Medewerker-Contact-Centrum? 😂

Vraag me af of de eis voor een Nederlands nummer überhaupt is toegestaan volgens EU-regels.

Badge +3

Apart nummer, volgens https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/niet-gebelde-nummers-op-factuur-553179 zou het uiteindelijk doorschakelen naar een jachthaven in Dubai?

Nou ja, laat NS je maar op dat nummer proberen te bellen dan. Uit 'beleefdheid’ zou je ook nog gewoon 030 751 5155 kunnen gebruiken.

Reputatie 7
Badge +3

Geen jachthaven in Dubai.

 

Badge +3

Geen jachthaven in Dubai.

Krijg inderdaad niets bijzonders aan de lijn, behalve een meneer die iets bromt dat het nummer niet meer in gebruik is 😅

 

Reputatie 7
Badge +3

En toen zei jij dat je van NS was, dat een klant dit nummer in zijn MijnNS account had ingevuld en dat je die even wilde bellen voor meer info?  🤣🤣

Badge +3

En toen zei jij dat je van NS was, dat een klant dit nummer in zijn MijnNS account had ingevuld en dat je die even wilde bellen voor meer info?  🤣🤣

Welnee, bel zelf maar en je hoort wat ik bedoel. 😁

Ook grappig (mocht de NS je gaan bellen), vul een faxnummer in!

Och dat nummer staat zo ongeveer overal op internet, en met de wijzigingen bij KS werkt MCC toch heel anders tegenwoordig. Anders had ik het niet gepost. 
 

Het stemmetje toen het nog wel MCC was, was vermoeiender. 

Badge +3

Het bericht op dat 040 nummer is wel grappig… zucht, niet meer in gebruik en hangt (verveeld) op, met allerlei geluiden op de achtergrond 😅

Wilde het opnemen maar mijn telefoon staat dat niet zomaar toe. Goede vondst, en nee je wordt niet doorverbonden naar Dubai of zo (zoals die reactie in het KPN forum suggereert) 😅

Reageer