Gisteren zag ik in de Amsterdamse metro reclame voor GVB Flex. Ook hiermee kun je vanaf 2019 op rekening reizen met het openbaar vervoer. Je kunt dan kortingsabonnementen krijgen voor reizen met GVB maar dan weer niet voor de trein.
https://gvb-online.nl/flex/
Zou het een idee zijn als de vervoerders eens een beetje gaan samenwerken en gezamenlijk met OV Flex komen? Dan kun je kortingsabonnementen van verschillende vervoerders op je kaart zetten. Zitten reizigers te wachten op 6 of meer chipkaarten wanneer ze op rekening maar ook met kortingsabonnement willen reizen bij verschillende vervoerders? Krijgen we ook nog Arriva Flex, Keolis Flex, RET Flex, HTM Flex etc?
Bladzijde 6 / 10
Wij doen toch bij voorkeur niet aan aannames?
Note to self: Snel een paar eerdere pogingen m.b.t. logica aanpassen.. 😛
Dan past enige terughoudendheid ipv van van alles, op hoge poten, te gaan toeteren en preken.
Als jij andere informatie hebt dan de feiten die tot nu toe bekend zijn dan horen we dat natuurlijk graag, met bronvermelding.
Vooralsnog heb ik geen andere informatie gelezen dan dat twee OV-bedrijven met een variant van een Flex-abonnement komen en dat het twijfelachtig is of abonnementsvormen van de verschillende bedrijven wel op dezelfde OV-chipkaart gezet kunnen worden.
Het is beter dat we nu alvast allerlei problemen en uitdagingen signaleren. Die kunnen dan zo snel mogelijk aangepast worden. Ervaringen uit het verleden leren ons dat allerlei frictieproblemen tussen verschillende vervoerders lastig zijn op te lossen wanneer de meuk eenmaal is ingevoerd dan wel geïnstalleerd. Beter ten halve gekeerd dan hele gedwaald.
Waar blijft trouwens
Ben zelf altijd open geweest over de bij mij aanwezige kennis terzake en het gebrek daaraan. Zie echter niet waarom er telkens weer zo'n negatieve insteek gekozen moet worden.Dat is niet constructief en helpt niemand verder.
Wanneer er alleen maar geschreven wordt in beledigingen als "pretentieus", "misplaatste zelfoverschatting" en meer van dat fraais dan is dat voor mij voldoende bewijs dat met jou geen inhoudelijke discussie over dit onderwerp mogelijk is.
Maar we lopen nu in rondjes denk ik, de discussie gaat nu vooral over de discussie zelf. Het verbaast me dat er nog geen mod is geweest die iets zegt als:
"Goh, daar waren wij nog niet van op de hoogte. Ik weet zelf het antwoord niet, maar ik ga onze Flex specialisten even raadplegen. Ik hou jullie op de hoogte."
"Goh, daar waren wij nog niet van op de hoogte. Ik weet zelf het antwoord niet, maar ik ga onze Flex specialisten even raadplegen. Ik hou jullie op de hoogte."
Niet nodig wat mij betreft Bryan, kan het antwoord al raden. Heb het eerder in dit topic al geplaatst
"Goh, daar waren wij nog niet van op de hoogte. Ik weet zelf het antwoord niet, maar ik ga onze Flex specialisten even raadplegen. Ik hou jullie op de hoogte."
Ja dat verbaast mij inderdaad ook. Ik had eigenlijk wel verwacht dat een moderator hier ook even zou reageren.
Zeer zeker niet bedoeld als persoonlijke beledigingen maar als opbouwende kritiek.
Dit om de bijdragen zo mogelijk te voorzien van een minder zwart-wit beeld en een iets positievere insteek.
Verder zie ik geen inhoudelijke reacties op mijn laatse opmerkingen.
Dit om de bijdragen zo mogelijk te voorzien van een minder zwart-wit beeld en een iets positievere insteek.
Verder zie ik geen inhoudelijke reacties op mijn laatse opmerkingen.
Ga je nog iets interessants te berde brengen over het onderwerp van dit topic? Of zullen we het moeten doen met een "positievere insteek"? (Wat dat dan ook moge betekenen.)
Waar blijft trouwens
Ben zelf altijd open geweest over de bij mij aanwezige kennis terzake en het gebrek daaraan. Zie echter niet waarom er telkens weer zo'n negatieve insteek gekozen moet worden.Dat is niet constructief en helpt niemand verder.
Ik heb niet het idee dat er in dit topic nog een bewering van mijn hand staat die niet door andere reacties wordt onderbouwd. Dat kan uiteraard aan mij liggen. Je eigen fouten zien is altijd lastiger. Als je zou willen aangeven op welk punt je graag nog onderbouwing zou zien, geef ik die graag.
Heb zelf hierboven aangegeven dat ik er anders in sta en geen reden heb om geen vertrouwen in de toekomst te hebben. Maar dat past niet in jouw straatje.
Moet dit afsluiten,vlieg morgenvroeg naar de VS en ga slapen. Zal af en toe dit forum nog wel bezoeken. Als mij zaken zoals hierboven omschreven opvallen, zal ik daar melding van maken. Dat werkt misschien beter.
Mijn realistische benadering van dit soort onderwerpen heeft te maken met een langjarig gevormd wantrouwen ten opzichte van de samenwerking tussen de verschillende vervoersbedrijven in Nederland.
Ik sta positief tegenover nieuwe ontwikkelingen maar kijk ook naar potentiële problemen en knelpunten. Dat is niet negatief, dat is realistisch. In het verleden is duidelijk gebleken dat de OV-sector behoefte heeft aan meer regie omdat anders de OV-bedrijven de neiging hebben alleen naar hun eigen suboptimale belang kijken en niet naar het grotere geheel. Waarom zouden we niet voor hetzelfde geld (en waarschijnlijk minder) niet een beter systeem introduceren dat voor alle vervoerders werkt? We hebben een Vervoersautoriteit nodig die ingrijpt wanneer ieder bedrijf op eigen houtje eigen standaarden en producten gaat invoeren.
Ik benader deze situaties vanuit het standpunt van de gebruiker/consument. Voor een consument moet het OV zo eenvoudig mogelijk te gebruiken zijn. Een gebruiker van een systeem hoeft niet te weten hoe het systeem werkt. Maar de ontwerpers van het systeem moeten rekening houden met de gebruikers en het zo klantvriendelijk mogelijk opzetten.
Ik sta positief tegenover nieuwe ontwikkelingen maar kijk ook naar potentiële problemen en knelpunten. Dat is niet negatief, dat is realistisch. In het verleden is duidelijk gebleken dat de OV-sector behoefte heeft aan meer regie omdat anders de OV-bedrijven de neiging hebben alleen naar hun eigen suboptimale belang kijken en niet naar het grotere geheel. Waarom zouden we niet voor hetzelfde geld (en waarschijnlijk minder) niet een beter systeem introduceren dat voor alle vervoerders werkt? We hebben een Vervoersautoriteit nodig die ingrijpt wanneer ieder bedrijf op eigen houtje eigen standaarden en producten gaat invoeren.
Ik benader deze situaties vanuit het standpunt van de gebruiker/consument. Voor een consument moet het OV zo eenvoudig mogelijk te gebruiken zijn. Een gebruiker van een systeem hoeft niet te weten hoe het systeem werkt. Maar de ontwerpers van het systeem moeten rekening houden met de gebruikers en het zo klantvriendelijk mogelijk opzetten.
Het uiteindelijke doel van Flex is duidelijk aangegeven, alleen is het nog niet zover.
Voor het ontbreken van geduld hoef je geen excuses aan te bieden. Gezien de omvang en complexiteit van de systemen, zou ik het wel fair vinden om de betrokken bedrijven enige tijd en ruimte te gunnen.
Ik begrijp dat ik dit als vraag om een onderbouwing had moeten lezen en niet als een aanval.
Uiteraard maken NS en GVB gebruik van diensten van Translink. Translink stuurt transacties door aan het bedrijf achter het product waarmee deze gemaakt zijn. Bij NS Flex factureert NS en heeft NS toestemming nodig om transacties van andere vervoerders te ontvangen. Dat product is dus duidelijk niet uitsluitend van Translink. Ik wil ook best geduld hebben, maar enige reactie van de zijde van de NS is wel nodig om mij te overtuigen dat dit niet - zoals
Oeh leuk man. Veel plezier alvast in de VS. Ik hoop dat je niet al te veel last krijgt van de jatleg. Dat schijnt erg vervelend te zijn soms.
Hoe dan ook...ik wens je iig veel vakantie plezier.
Ik ga morgen trouwens lekker naar Amsterdam toe. Heb er zin in.
Het uiteindelijke doel van Flex is duidelijk aangegeven, alleen is het nog niet zover.
Voor het ontbreken van geduld hoef je geen excuses aan te bieden. Gezien de omvang en complexiteit van de systemen, zou ik het wel fair vinden om de betrokken bedrijven enige tijd en ruimte te gunnen.
Uiteraard maken NS en GVB gebruik van diensten van Translink. Translink stuurt transacties door aan het bedrijf achter het product waarmee deze gemaakt zijn. Bij NS Flex factureert NS en heeft NS toestemming nodig om transacties van andere vervoerders te ontvangen. Dat product is dus duidelijk niet uitsluitend van Translink. Ik wil ook best geduld hebben, maar enige reactie van de zijde van de NS is wel nodig om mij te overtuigen dat dit niet - zoals
Prima uitgangspunt, eerst onderzoeken en daarna oordelen. Niets op aan te merken !
Jij,veel plezier in Amsterdam!
Blijf wel kritisch tav je opereren en dat betreft niet enkel dit topic.
Ik sta positief tegenover nieuwe ontwikkelingen maar kijk ook naar potentiële problemen en knelpunten. Dat is niet negatief, dat is realistisch. In het verleden is duidelijk gebleken dat de OV-sector behoefte heeft aan meer regie omdat anders de OV-bedrijven de neiging hebben alleen naar hun eigen suboptimale belang kijken en niet naar het grotere geheel. Waarom zouden we niet voor hetzelfde geld (en waarschijnlijk minder) niet een beter systeem introduceren dat voor alle vervoerders werkt? We hebben een Vervoersautoriteit nodig die ingrijpt wanneer ieder bedrijf op eigen houtje eigen standaarden en producten gaat invoeren.
Ik benader deze situaties vanuit het standpunt van de gebruiker/consument. Voor een consument moet het OV zo eenvoudig mogelijk te gebruiken zijn. Een gebruiker van een systeem hoeft niet te weten hoe het systeem werkt. Maar de ontwerpers van het systeem moeten rekening houden met de gebruikers en het zo klantvriendelijk mogelijk opzetten.
Fraai betoog en mooi streven maar niet met de meest geschikte grondhouding en op de meest geschikte plek.
Ga er verder niet over.
Zou mij verder niet heel erg verbazen als je het gehele OV het liefst weer zou willen omvormen tot Staatsbedrijf
Indien deze beweringen enkel worden gedreven door langjarig gevormd wantrouwen en verder nergens op steunen dan noem ik deze ongefundeerd, voorbarig en pretentieus.
Vind dat je deze zou moeten terugnemen totdat je iets kunt aantonen.
Neem een voorbeeld aan
Een positieve insteek staat voor mij,voor het niet bij voorbaat uitgaan van het negatieve.
Vooralsnog ga ik er vanuit dat de abonnementen van andere vervoerders niet vanuit 1 kaart kunnen worden aangesproken vanwege technische beperkingen. Net zo zeer als dat niet alle opties van NS door de kaart kunnen worden aangesproken. Heb geen reden om te denken dat er iets anders aan de hand is.
Het is zo vroeg in de ochtend mischien allemaal een beetje kortaf en zo, bekijk het een beetje van de zonnige kant, het is allemaal niet zo onvriendelijk bedoeld als het wellicht overkomt maar ik meen het wel !
Blijf wel kritisch tav je opereren en dat betreft niet enkel dit topic.
Tja. Excuses aanbieden en in de volgende zin weer beledigen. Dat schiet lekker op.
Dat maak jij niet uit.
Ga er verder niet over.
Gelukkig niet, zou ik willen zeggen.
Zou mij verder niet heel erg verbazen als je het gehele OV het liefst weer zou willen omvormen tot Staatsbedrijf
Ook dat heb je verkeerd begrepen. Ik ben niet tegen het principe van marktwerking in het OV. Maar er moet wel krachtige sturing van de overheid zijn om te voorkomen dat de verschillende bedrijven alleen nog naar hun eigen belang kijken en het grote geheel uit het oog verliezen. Het OV is een systeem dat de verschillende vervoerders overstijgt.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.