beantwoord
Onduidelijkheden NS Flex Weekend Vrij
Beste heer/mevrouw,
Ik heb een aantal vragen omtrent de Weekend Vrij optie van NS Flex:
1) Is het per maand af te sluiten en stop te zetten? Of wordt het automatisch verlengd?
2) Hoe lang is een maand? Betreft het een kalendermaand of 4 weken?
3) Kun je met 'Weekend Vrij' ook vrij reizen op feestdagen? En waar kan ik vinden wat volgens NS officiele feestdagen zijn?
4) Hoe lang duurt het op het moment dat je het bestelt voordat je ermee kunt reizen? En moet je het eerst nog ophalen bij een automaat?
5) Is het mogelijk om een al bestaand 'Dal voordeel' abonnement te combineren met 'Weekend Vrij' van NS Flex op dezelfde OV-kaart? Of is hiervoor een extra OV-kaart nodig?
6) Geldt de reguliere samenreiskorting ook in combinatie met de 'Weekend Vrij' en 'Dal Voordeel' abonnementen?
Alvast hartelijk dank.
Met vriendelijke groet,
H. Kats
Ik heb een aantal vragen omtrent de Weekend Vrij optie van NS Flex:
1) Is het per maand af te sluiten en stop te zetten? Of wordt het automatisch verlengd?
2) Hoe lang is een maand? Betreft het een kalendermaand of 4 weken?
3) Kun je met 'Weekend Vrij' ook vrij reizen op feestdagen? En waar kan ik vinden wat volgens NS officiele feestdagen zijn?
4) Hoe lang duurt het op het moment dat je het bestelt voordat je ermee kunt reizen? En moet je het eerst nog ophalen bij een automaat?
5) Is het mogelijk om een al bestaand 'Dal voordeel' abonnement te combineren met 'Weekend Vrij' van NS Flex op dezelfde OV-kaart? Of is hiervoor een extra OV-kaart nodig?
6) Geldt de reguliere samenreiskorting ook in combinatie met de 'Weekend Vrij' en 'Dal Voordeel' abonnementen?
Alvast hartelijk dank.
Met vriendelijke groet,
H. Kats
Beste antwoord door GroeneRuiter
Hallo hiddekats,
Bij dezen de antwoorden op je vragen.
Bekijk origineelBij dezen de antwoorden op je vragen.
- Het is per maand af te sluiten, maar het moet wel door u zelf verandert worden, dit kan u eenvoudig online doen.
- Een maand betreft een kalendermaand, bijv. u sluit op 8 juli een abonnement af/voert een wijziging door, dan kan u per 8 augustus het abonnement weer veranderen.
- Bij het klassieke Weekend Vrij kan dit, dus naar alle waarschijnlijkheid ook met Flex. De feestdagen staan op deze pagina beschreven: https://www.ns.nl/uitgelicht/wanneer-reizen-met-voordeel/wat-zijn-de-feestdagen.html
- Is afhankelijk van of u al een OV-chipkaart heeft, zo niet duurt het een week en is het product meteen op de kaart geladen, zo wel kan u het ongeveer een uur na het bestellen (u krijgt een mail wanneer u het product op kan halen) ophalen bij de NS kaartautomaat en daarna meteen beginnen met reizen. Eventueel saldo op de kaart wordt automatisch gerestitueerd.
- NS Flex is niet te combineren met een klassiek Dal Voordeel abonnement, dus dan is een nieuwe kaart noodzakelijk. U kan ook korting in de daluren bijbestellen voor 3 euro per maand bovenop Weekend Vrij.
- U kan mensen met korting meenemen in de daluren, maar u kan niet met korting met iemand meereizen omdat Samenreiskorting en NS Flex niet compatibel zijn.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.