beantwoord

ophalen bestelling

  • 17 August 2022
  • 3 reacties
  • 2027 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Op 9-8 heb ik een trajectkaart voor mijn dochter besteld en betaald met ingangsdatum 23-8. Waarom kan ik deze bestelling niet ophalen op haar persoonlijke OV chip kaart?

icon

Beste antwoord door Isitimela 17 August 2022, 11:29

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Traject Vrij is een abonnement dat alleen beschikbaar is op NS Flex. Het kan drie redenen hebben dat er geen bestelling klaar staat:

  1. Heb je bij de bestelling gekozen voor een nieuwe OV-chipkaart? Dan is het niet nodig om de bestelling op te halen, het product “NS Flex” staat dan al op de OV-chipkaart met een ingangsdatum van 23 augustus.
  2. Gaat het om een bestaande OV-chipkaart waar nog geen NS Flex op stond? Dan kan de bestelling pas worden opgehaald op de datum dat het abonnement ingaat. 
  3. Deze is niet van toepassing in dit geval, maar ik noem hem toch: een wijziging in NS Flex (bijvoorbeeld een nieuw abonnement, of het opzeggen van een abonnement) hoef je, nadat NS Flex is geactiveerd, niet meer op te halen bij de kaartautomaat. Dat gebeurt volledig automatisch. 

Daarnaast wil ik nog meegeven dat je bij het inchecken niet zult zien dat het abonnement actief is. Er zal altijd “Reizen op rekening” worden getoond op de poortjes en paaltjes. 

Reputatie 7
Badge +1

Traject Vrij is een abonnement dat alleen beschikbaar is op NS Flex. Het kan drie redenen hebben dat er geen bestelling klaar staat:

  1. Heb je bij de bestelling gekozen voor een nieuwe OV-chipkaart? Dan is het niet nodig om de bestelling op te halen, het product “NS Flex” staat dan al op de OV-chipkaart met een ingangsdatum van 23 augustus.
  2. Gaat het om een bestaande OV-chipkaart waar nog geen NS Flex op stond? Dan kan de bestelling pas worden opgehaald op de datum dat het abonnement ingaat. 
  3. Deze is niet van toepassing in dit geval, maar ik noem hem toch: een wijziging in NS Flex (bijvoorbeeld een nieuw abonnement, of het opzeggen van een abonnement) hoef je, nadat NS Flex is geactiveerd, niet meer op te halen bij de kaartautomaat. Dat gebeurt volledig automatisch. 

Daarnaast wil ik nog meegeven dat je bij het inchecken niet zult zien dat het abonnement actief is. Er zal altijd “Reizen op rekening” worden getoond op de poortjes en paaltjes. 

Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan je dit soort bestellingen pas op de eerste dag van geldigheid ophalen.

Badge +3

Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan je dit soort bestellingen pas op de eerste dag van geldigheid ophalen.

Klopt helemaal, en je krijgt daar ook nog een e-mail over op die dag (rond 02:00 ‘s nachts).

Reageer