opzeggen NS Flex abonnement per datum in de toekomst | NS Community
beantwoord

opzeggen NS Flex abonnement per datum in de toekomst

  • 28 January 2022
  • 9 reacties
  • 9463 Bekeken

Ik wil gaarne mijn NS Fex abonnement opzeggen daar ik vanaf 1 maart niet meer met de trein reis. Dus contanct opgenomen met de klantenservice en die geven aan dat ik dan per 1 maart contanct moet opnemen om het te stoppen maar volgens mijn heb ik dus wel een maand “opzeg” termijn.

icon

Beste antwoord door Tochjo 28 January 2022, 08:14

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

NS Flex-abonnementen zijn op elk moment te wijzigen of te beëindigen, zolang er minimaal een maand is verstreken sinds de vorige wijziging of aanschaf. Als uw abonnement in februari niet wijzigt, dan kunt u dus op 1 maart opzeggen per 1 maart.

U zou ook op 1 maart uw abonnement zelf in Mijn NS kunnen wijzigen in NS Flex zonder abonnement. U kunt dan nog altijd op rekening blijven reizen met uw OV-chipkaart, maar dan tegen vol tarief en dus zonder betaling van abonnementskosten.

Kan dat dan ook midden in de maand? Bijvoorbeeld beginnen op 18 februari en dan eindigen op 18 maart?

Reputatie 7
Badge +4

Ja. Het werkt niet altijd per eerste van de maand. Elke dag kan.

Reputatie 7
Badge +1

Let wel op dat FLEX NIET lang in het vooruit kan worden beeindigd-vrijwel elke wijziging gaat stante pede in, maar je hoeft ook niet meer langs de automaat om de bestelling te laden.

Kan Ik Dalvrij voor slechts een maand bestellen? Of moet er minstens twee maanden betaald worden? Dus een maand , dan de eerste van de volgende maand opzeggen...hoeveel moet ik dan betalen?

Reputatie 7
Badge +3

Als je vandaag 17 augustus Flex Dal Vrij bestelt kun je op 17 september wijzigen naar Flex Basis en wordt er niet al voor de 2e maand vooruit gefactureerd. Wijzig je op 18 september wordt wel een nieuwe maand gefactureerd.  Dit omdat de factuur kort na middernacht op de 18e wordt gemaakt. Je ontvangt dan wel binnen enkele dat maandbedrag minus 1 dag terug.

Het zou NS sieren als er een kalender verschijnt waarop je van te voren kunt aangeven per wanneer je je abonnement wilt beeindigen of wijzigen: met ingang van… (een vrij gebruikelijke toepassing).

Nu lijkt het erop dat de NS opzettelijk wil profiteren van “het te laat doorgeven van de wijziging” want het kan (begrijpelijk) niet met terugwerkende kracht. 

Ben al eens vergeten dat ik terug wilde naar basis en dus extra kosten gemaakt voor reisrecht waar ik geen gebruik van wilde maken. Enige oplossing is een afspraak in je eigen agenda zetten. En kort na 24/00 uur op de eerste wijzigingsdag kun je ook nog niet wijzigen. 

Badge +3

En kort na 24/00 uur op de eerste wijzigingsdag kun je ook nog niet wijzigen. 

Klopt, dat kan in de winter om 01:00 en met zomertijd erbij (eind maart - eind oktober) om 02:00. Computers rekenen met GMT/UTC tijd.

De factuur komt pas een dag later, dus je hebt gewoon de hele dag om een wijziging door te voeren. 

 

Reageer