beantwoord

overlappende abonnementen

  • 22 March 2022
  • 5 reacties
  • 154 Bekeken

Mijn dal uren voordeel abonnement loopt half mei af, maar er is nu die actie dat je de eerste drie maanden 2,50 betaalt(voor 'n nieuw flex daluren abo) waar ik graag gebruik van zou maken ware het niet dat die aanbieding tot ergens half april loopt, als m afsluit voordat m'n "oude" abo afloopt, betaal ik dan dubbel?

bvd

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 22 March 2022, 10:02

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

U schrijft dat uw huidige abonnement eind mei afloopt. Dit abonnement zal echter automatisch verlengd worden als u het niet zelf opzegt. Dat opzeggen kan ook al voor eind mei. De eenvoudigste manier om van de korting te kunnen profiteren, lijkt mij dus door het opzeggen van uw huidige abonnement en dan het nieuwe abonnement afsluiten.

Voor het opzeggen van een abonnement moet u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Merk op dat u na het opzeggen het abonnement nog van uw kaart moet verwijderen door bij een kaartautomaat uw kaart aan te bieden en te kiezen voor "Ophalen bestelling". De klantenservice zal u hierover informeren. Vergeet deze stap niet, anders wordt het abonnement niet beëindigd.

Badge +3

Zonder de Klantenservice kan je gewoon het Dal Voordeel abonnement tegen actietarief bestellen via de Webshop. Reeds betaalde dagen/maanden krijg je naar rato terug, dus je betaalt niet dubbel zolang je het maar op de huidige kaart bestelt.

Dal Voordeel op saldo is ook in het eerste jaar opzegbaar, dus als het niet lukt kan het alsnog via de Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Ieder abonnement op saldo is op elk willekeurig moment te wijzigen naar NS Flex. Wanneer je regulier een saldo abonnement opzegt kan dat alleen per de dag van de maand dat een abonnement ooit ingegaan, bij wijzigen naar Flex zit je niet aan de ingangsdag vast. Een Dal Voordeel abonnement op saldo wat tot half mei loopt kun je dus vandaag, morgen, volgende week of wanneer je wilt wijzigen naar Flex. Zeg je het regulier op, dan kan het nu op zijn vroegst per half april. 

Badge +3

Ja, direct overstappen op NS Flex is inderdaad handiger, dan is contact met de klantenservice niet nodig. Even niet aan gedacht.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is het handige van NS Flex, om even de reclameslogan van AH te misbruiken. 😄

Zelf heb ik bijna 3 jaar geleden eigenlijk voornamelijk om deze reden Flex genomen, kon ik mijn Traject Vrij al op 15 juni stopzetten ipv de 25e waarop mijn abonnement ooit was ingegaan. Kreeg ik toch mooi even voor 10 dagen vooruit betaald abonnementsgeld terugbetaald wat ik anders zou zijn misgelopen. Dat ik het dan allemaal zelf online kon doen ipv via de klantenservice was ook mooi meegenomen. 

 

Denk er wel aan om de instructie in de bevestingsmail te lezen en op te volgen. Dus met je OV-chipkaart naar een automaat gaan en het nieuwe Flex abonnement ophalen. Daarmee is ook gelijk het oude abonnement beëindigd. 

Reageer