beantwoord

Overstapkorting niet gekregen bij NS Flex



Toon eerste bericht

179 reacties

Twee weken geleden ben ik overgestapt op NS Flex. En afgelopen donderdag ging het al mis met een reis binnen Delft (HTM), per trein naar Rotterdam en daar met de metro (RET) verder. Het basistarief werd, zowel op de heen- als terugreis, twee keer, bij zowel HTM als RET in rekening gebracht. Ondanks dat de apparatuur aangaf dat ik overstapte.

 

Ik heb vanmorgen gechat met de klantenservice. Hun antwoord: zij mogen dit niet corrigeren. Toen ik opmerkte dat NS Flex dus duurder is dan reizen op saldo, heeft ze met iemand gebeld. Antwoord: zij kunnen het niet corrigeren, ik moet daarvoor bij de RET (en de HTM) zijn. Ik geloof niets van dit antwoord, aangezien bij reizen op rekening NS de prijs bepaalt.

 

Ik zie dat dit probleem al bijna drie jaar speelt en niet wordt opgelost. Naar mijn mening is hier sprake van misleiding (door op de website niet over dit probleem te communiceren) en nalatigheid (door het niet binnen een redelijke termijn op te lossen).

 

Ik ga z.s.m. NS Flex stopzetten, ik voel me belazerd door NS.

Badge +3

Twee weken geleden ben ik overgestapt op NS Flex. En afgelopen donderdag ging het al mis met een reis binnen Delft (HTM), per trein naar Rotterdam en daar met de metro (RET) verder. Het basistarief werd, zowel op de heen- als terugreis, twee keer, bij zowel HTM als RET in rekening gebracht. Ondanks dat de apparatuur aangaf dat ik overstapte.

 

Ik heb vanmorgen gechat met de klantenservice. Hun antwoord: zij mogen dit niet corrigeren. Toen ik opmerkte dat NS Flex dus duurder is dan reizen op saldo, heeft ze met iemand gebeld. Antwoord: zij kunnen het niet corrigeren, ik moet daarvoor bij de RET (en de HTM) zijn. Ik geloof niets van dit antwoord, aangezien bij reizen op rekening NS de prijs bepaalt.

Dank voor de info, en je laatste zin klopt helemaal want bij Flex moet de NS het voor je corrigeren want zij berekenen de prijs en factureren jou. Als het bij reizen op saldo mis zou gaan (en dat gaat het zelden of nooit of hooguit in één richting zoals GVB - Connexxion) dan moet je inderdaad bij de stads/streekvervoerder zijn.

RET en HTM geven alleen maar (via TLS) de in/uitchecktransacties door, die kunnen echt niets voor je betekeken. Bij heen en terug kost dat je dus elke keer (onterecht) € 1,98

Het balletje wil blijkbaar maar niet gaan rollen, of wordt door de NS steeds weer terug gegooid over de schutting. En nu werkt blijkbaar de Klantenservice ook al niet meer mee! :tired_face:

Zonder NS Flex (je kunt ook alleen de BTM component uit laten zetten, dan kan je gewoon je treinabonnement houden) en dan automatisch opladen voor bus/tram/metro kom je een heel eind.

Maar gelukkig heeft de NS wel tijd om pilot met gps inchecken te lanceren terwijl dit soort fouten, al jaren bekend, maar niet opgelost kunnen worden.

Badge +3

Maar gelukkig heeft de NS wel tijd om pilot met gps inchecken te lanceren terwijl dit soort fouten, al jaren bekend, maar niet opgelost kunnen worden.

Afgezien van die pilots (heb ik ook nog wel wat bedenkingen bij maar zal niet snel nadelig zijn voor de reiziger) is het gewoon een keiharde fout en tegen alle regels van het ov-chipkaart systeem in als men je niet wil compenseren wanneer een (bus/tram/metro) reis met Flex ineens € 0,99 duurder is dan bij reizen op saldo, wegens een overstap RET/HTM of zo.

Structureel en reproduceerbaar ook nog, dus zeker geen gevalletje “zeldzame afwijking, laat maar weten en we corrigeren het wel voor je”. Zucht… :sweat:

Reageer