News

PILOT: Treinreizen met GPS

PILOT: Treinreizen met GPS

Toon eerste bericht

119 reacties

Badge +3

Link doet niets hier, je moet blijkbaar al een Google/Android account hebben die M-Lab ook kent (alleen op uitnodiging dus). Ook logisch.

 

Reputatie 2

Ja hij is inderdaad gekoppeld blijkbaar aan mijn inlog op google. Als ik de link open in het privetab van mijn browser zie je wat jij ook ziet.

Reputatie 2

Dit zijn 2 screenshots uit de app als voorbeeld..

Je kunt dan op omdraaien klikken en dat geeft de QR code weer voor het openen van de poortjes

 

Hier zie je dat onder “nu" een extra functie is toegevoegd.

 

Hier start of beëindig je reis mee. In feite hoef je je niet af te melden zou de app zelf moeten zien.

Badge +3

Goed zo, en dat is al beter dan in het ‘filmpje’ dat je naar links/rechts zou moeten swipen waar dat dus precies andersom is, om een reis te starten ‘inchecken’ en uitchecken (niet nodig, je telefoon weet wanneer je een stationsgebied verlaat).

Voor het volgende scherm -en dat zit dus ‘rechts van wat je ziet’- moet je dan juist naar links swipen :sweat_smile:

Die knoppen zijn dus beter.

En je screenshot misschien verwijderen want je naam staat er in (X.Y.Z Rosnogwattum), Dat kan binnen een uur (via … Bewerken) of anders doet een moderator dat wel morgen.

Vraagje nog, waren de mensen van M-Lab zo snel met antwoord op je e-mail of heb je via een Klantenservice medewerker die (persoonlijke) link naar de Beta app versie gekregen?

Contact met de Klantenservice voor dit soort dingen is nogal onhandig (geen idee waar u het over heeft en zo...) maar dat zei een moderator al.

Deelname is aan mij niet besteed, moet toevallig donderdag om 14:30 ergens in Schiedam zijn vanuit Eindhoven (en terug in de spits misschien) maar verder niets spannends.

Reputatie 2

Oke thanks! Vreemd kan me eigen berichten niet bewerken…

 

Ohja je vraag…. Hij stond ineens in de Google Playstore

Reputatie 7
Badge +1

Oke thanks! Vreemd kan me eigen berichten niet bewerken…

Je bericht bewerken kan alleen binnen een uur. Een moderator zal het morgen moeten verwijderen.

Reputatie 2

Ik ben dus gisteren van Utrecht via Schiphol en Den Haag naar Gouda gereisd en hij rekende voor de reis dus €4,26…

Dat lijkt dus niet anders. Hij berekend dus Utrecht Gouda en dus zonder omreisroute. Dan is het GPS deel wel wat apart. Dat is dus puur alleen in en uitcheck in de praktijk.

 

Reputatie 7
Badge +3

Zie daarvoor artikel 8.1 van de voorwaarden treinreizen met GPS.

Bij de start van de MVP wordt uw Reisroute nog niet vergeleken met de NS Reisplanner. De Ritprijs die tijdens de start dan wel beginfase van de MVP in rekening wordt gebracht, zal daarom steeds gebaseerd zijn op de kortst mogelijke reisafstand in tariefeenheden tussen uw vertrek- en aankomststation (met de betreffende treinvervoerder). Bij aanvang van de MVP zal dus nog niet de daadwerkelijk door u afgelegde reisafstand in tariefeenheden in rekening worden gebracht als u niet volgens een door de NS Reisplanner geadviseerde route bent gereisd. In de loop van de MVP zal wel rekening worden gehouden met de door de NS Reisplanner geadviseerde routes bij de bepaling van de Ritprijs. Het kan dus zijn dat u in de loop van de MVP een andere Ritprijs in rekening gebracht krijgt voor dezelfde treinreis dan bij aanvang van de MVP.

Dus reken je nog niet rijk dat je in dit soort gevallen altijd de lagere prijs betaalt.

 

Reputatie 2

Dat is ook wel logisch in het begin… dit systeem is nu nog een ombouw van de oude back-end server… dus puur check check uit… de bedoeling is inderdaad dat dat moet veranderen! Ik had jouw punt inderdaad niet gelezen zo 1,2,3.

Ondertussen wacht ik nog maar even op de tweede link voor uitnodiging voor Testflight. Bij een ander bedrijf waar ik ook voor test kon dat heel veel sneller… *gaap*

Reputatie 2

@VIRM Neem aan geen test voor het spoor bij die andere partij?

Nope, dat gaat om een heel ander bedrijf. ;)
Inmiddels de eerste vragenlijst die wij als proefpersonen hebben ontvangen met veel onvoldoendes ingevuld.
 

Okay, inmiddels de NS Lab beta app op mijn telefoon gekregen door zelf maar wat te klooien. Van NS heb ik niks meer gehoord. Blijkt het inlogscherm voor Mijn NS niet toegankelijk te zijn met VoiceOver: bij het willen invullen van mailadres en wachtwoord verschijnt dan het scherm met maak een account aan.

De vriendelijke mevrouw van Unplugged stuurde een algemene mail vandaag naar alle deelnemers, en die reageerde wel direct op dit probleem. Er wordt contact met mij opgenomen.



 

Zo. Vorige week een mail gehad van het GPS-team. De NS Lab blijkt dus gewoon niet geschikt te zijn voor gebruikers met een visuele beperking. Ik word op de hoogte gehouden, omdat dit nog wordt verbeterd.

Tja. Ik ben niet onder de indruk. 

Badge +3

De laatste reactie hier was ongeveer ten tijde van dit bericht vanuit OVpay, dus hoe bevalt het (voor wie mee mocht doen)?

De toegankelijkheidsopties terzijde.

Haha, en https://www.arriva.nl/a/treinreizen-met-gps-1/treinreizen-met-gps/algemeenhome.htm doet gewoon nog mee? 😣

Reputatie 2

https://www.nu.nl/tech/6215709/het-duurt-nog-wat-langer-voordat-je-voor-de-trein-kunt-inchecken-met-je-telefoon.html

 

Het probleem is gecompliceerd en gaat lang duren. De app is niet goed genoeg om verder uitgezet te worden naar meerdere testers. Het is ook niet bekend wanneer en hoe het verder gaat op dit moment!

 

De link hier boven verwijst ook naar andere hardwarematige zaken.

 

Badge +3

Haha.. via Twitter (zal de bron niet noemen, zoek zelf maar naar die tweet) 🤣

Ik doe mee aan de proef Reizen op GPS en gebruik een app om in- en uit te checken, met mijn Flex-abo. Het kan dus wel. Jammer voor NS is dat mijn korting op 100% uitkomt in plaats van de beloofde 40%…

Badge +3

Blijkbaar is aanmelden voor OVpay niet eens meer nodig.. 

Gewoon zonder OV-chipkaart of abonnement. Vooraf aanmelden is niet nodig. Haal je OV-chipkaart of betaalpas altijd uit je portemonnee of telefoonhoesje. Zo weet je zeker waar je mee in- en uitcheckt.

Info van https://ovpay.nl/nl/hoe-het-werkt

Heel makkelijk: je houdt je contactloze betaalpas, creditcard of mobiel tegen de kaartlezer of het poortje en - bliep! - je bent ingecheckt. Na je reis check je op dezelfde manier, met dezelfde pas weer uit. @Aar 

Locatie is beperkt https://ovpay.nl/nl/locaties

Reputatie 2

Aan het beheer de vraag dit topic te sluiten aangezien dit gehele project definitief gestopt is! 

Het is gewoon te complex dit in te voeren en het is door translink gestopt sind 1-1-23

Reageer