beantwoord

Probleem met in- en uitchecken bij NS en Arriva

  • 8 March 2024
  • 1 reactie
  • 68 Bekeken

Hallo,

Vandaag, op 8 maart 2024 reisde ik van Amsterdam Amstel naar Maastricht met een trein van NS. Bij aankomst in Maastricht moest ik vervolgens overstappen op een trein van Arriva richting Meerssen. Echter, toen ik in Maastricht uit de trein van NS stapte, ben ik direct naar het perron gelopen om de trein van Arriva te halen. Hierbij ben ik vergeten uit te checken bij NS en in te checken bij Arriva.

Bij aankomst in Meerssen heb ik gemerkt dat ik niet was uitgecheckt bij NS, maar in plaats daarvan ingecheckt was bij Arriva. Dit was een vergissing van mijn kant, aangezien ik compleet was vergeten dat ik in Maastricht moest inchecken voor de Arriva trein.

Ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen om dit probleem op te lossen en extra kosten te vermijden. In mijn NS app zie ik nog steeds dat ik ingecheckt sta bij NS, terwijl ik ondertussen al op de Arriva trein zit.

Ik hoop dat u mij kunt adviseren over de stappen die ik kan nemen om dit op te lossen. Alvast hartelijk dank voor uw hulp en ondersteuning. Ik heb een ns flex abonnement.

 

Met vriendelijke groet,

Iman

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Robert B 8 March 2024, 20:25

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

De gemiste NS uitcheck in Maastricht kan je laten corrigeren via de Klantenservice (of via Mijn NS reishistorie).

Als je bij aankomst in Meerssen een (Arriva) incheck kreeg had je die ongedaan kunnen maken door na een seconde of 10 weer uit te checken.

Heb je dat niet gedaan, dan zie (na enkele dagen) www.uitcheckgemist.nl en geef daar Meerssen - Meerssen aan (niet gereisd) Dit is belangrijk!

Amstel - Maastricht kost namelijk € 29,40 (2e klas voltarief) en Amstel - Meerssen kost € 29,59*.
Als je bij Uitcheckgemist aangeeft dat het om Maastricht - Meerssen ging dan betaal je € 2,40 (eventueel gaat daar nog 40% korting vanaf) 😥

Dit komt door langeafstandskorting, Na een lange (meer dan 200 tariefeenheden/km) reis met NS mag Arriva nog een klein bedrag rekenen tot 250 TE/km, en dat is in dit geval 6 × 3,2 = 19 cent.

Reageer