Hoi,
Ik ben een incidentele treinreiziger en heb daarom een persoonlijke ovchip met flex abonnement.
Ik heb nu al iets van 6x gehad dat mijn ns aangeeft dat ik een in of uitcheck gemist heb (allemaal bij stations met poortjes) terwijl op de site van mijn ovchipkaart gewoon staat dat ik alles keurig heb gedaan. Het gekke is dat de ns wel precies aan kan geven hoe mijn reis loopt (bijv. Amersfoort-Utrecht, en dan aangeven dat ik een in- of uitcheck gemist heb)
Ik ben nu al zo achterdochtig dat ik het hele proces film als ik in en uitcheck. Alles lijkt te kloppen, poortje zegt 'check in reizen op rekening', gaat open. Volgende poortje 'check uit reizen op rekening' en gaat open. Vervolgens dus correctietarief omdat ik in- of uitcheck vergeten zou zijn.
Tot nu toe corrigeren ze het telkens als ik bel, maar dit maakt wel dat er dus eerst veel meer afgeschreven wordt en dat krijg ik pas de maand erop terug.
Ns medewerker zegt nieuwe OVpas aanvragen, ovchip.nl zegt dat het waarschijnlijk eerder aan de poortjes ligt.
Iemand een idee of ervaring hiermee? Bedankt alvast :)