beantwoord

reiskosten historie bij NS Flex

  • 14 September 2022
  • 4 reacties
  • 632 Bekeken

Ik heb vandaag een NS Flex abonnement geactiveerd omdat ik het fijn vind om aan het einde van de maand een factuur te krijgen. Maar nu zie ik dat de reiskosten per rit niet meer in de historie worden weergeven. Ik gebruik mijn OV namelijk voor prive en zakelijke reizen.

Mijn vraag is hoe ziet zo een maand factuur eruit? 

Is het een lijst met de kosten per rit die je gemaakt hebt of is het een totaal bedrag waarvan prive en zakelijk gecombineerd is. Bij het laatste gaat declareren lastiger en zou ik mijn NS flex abo moeten stoppen

icon

Beste antwoord door Robert B 14 September 2022, 20:08

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Uiteindelijk komen de gemaakte reizen inclusief kosten wel in het overzicht te staan. Dat duurt met Flex alleen wat langer.

Meestal is het binnen 24 uur wel zichtbaar, soms duurt het een aantal dagen.

Op je factuur zie je uiteindelijk een specificatie van alle kosten die zijn gemaakt in de betreffende maand. Daar staat dan ook weer een overzicht van reizen inclusief bijbehorende kosten uit de betreffende maand.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij NS Flex komen de prijzen na enkele dagen in je Mijn NS Reishistorie te staan.

Bij de Transactiehistorie van OV-chipkaart komt er geen prijs te staan (ook geen € 0,00) want die weten niet welk Flex abonnement je hebt.

Je (maandelijkse) Flex factuur toont op pagina 1 je abonnements- en reiskosten, met op pagina 2 een specificatie per rit/reis.

Het vervelende is dat je in Mijn NS je reizen niet meer kunt splitsen in Prive/Zakelijk/Woon-werk maar dat heeft niets met NS Flex te maken.

In de NS app kan je je reizen wel labelen (prive/zakelijk/w-w) maar vanuit de app kan je weer geen declaratieoverzicht maken!

Reputatie 7
Badge +3

Meestal is het binnen 24 uur wel zichtbaar, soms duurt het een aantal dagen.

En soms duurt het een aantal weken (laatst bij mij 3 weken). 

Zowel in de reishistorie als de factuur komen de kosten er per rit te staan. 

 

Reishistorie:

 

Factuur (van 1 augustus):

Op deze factuur zie je dan de rit van vrijdag 8 juli van Leiden naar Rotterdam niet staan. Dat klopt, want dat was de reis die pas 3 weken later in mijn reishistorie kwam en wat te laat was om op deze factuur meegenomen te worden, dus die kwam op de volgende factuur, van 1 september. De terugreis van Rotterdam naar Leiden stond 3 dagen na de reis in de reishistorie en de 2 ritten met de RET metro al na 1 dag. Je moet soms even geduld hebben.

Badge +3

Een voordeel van NS Flex is wel dat al je ov-reizen (uiteindelijk, zie voorbeeld @Momo) in je Mijn NS Reishistorie komen, óók die van andere vervoerders en bus/tram/metro.

Je zult alleen dus zelf even moeten bepalen welke je precies in een declaratie wilt, totdat het filter prive/zakelijk weer werkt.

Reageer