beantwoord

reiskosten verklaring

  • 2 February 2023
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

Goedendag allen,

Ik heb een vraag over de reiskosten die ik heb gemaakt een tijdje geleden. 

Waarom is het zo dat de prijs voor de reis met de bus van 01-01-2023 (€11,04) 4 euro duurder is dan diezelfde rit de dag ervoor? Ik vraag me af of dat wel klopt.

Ik heb een screenshot van de factuur hieronder gezet. Ook heb ik de factuur van het jaar ervoor erbij gezet waar ik deze zelfde reis heb gemaakt, ter extra vergelijking.

Alhoewel voor een of andere reden de factuur van 2023 niet een omschrijving geeft van mijn reis is deze hetzelfde als die van het jaar ervoor(vaassen oosterhof naar zwolle station en de volgende dag Zwolle station naar vaassen oosterhof).

De kosten voor deze busrit hebben altijd tussen de 7-8 euro gelegen zoals te zien is in beide facturen. Waarom was dit nu opeens 11,04? Kan iemand mij vertellen of dit klopt en waarom?

icon

Beste antwoord door Momo 2 February 2023, 22:16

Bekijk origineel

4 reacties

Moeilijk te zeggen omdat halte informatie ontbreekt bij beide ritten.

Zoals ik zei, vaassen oosterhof naar zwolle station en omgekeerd de dag erna. Ik heb dezelfde reis het jaar ervoor gemaakt(voor oud en nieuw ga ik elk jaar naar groningen) waar je wel de halte info ziet. Of bedoelt u iets anders met halte info?

Reputatie 7
Badge +3

Misschien was er iets met de incheckapparatuur in de bus waardoor deze halte informatie ontbreekt en is dit mogelijk ook de oorzaak van het verschil in prijs. Vier euro is het borgbedrag voor de meeste busreizen, misschien is daar iets misgegaan. Heeft u dit ook nagevraagd bij de busvervoerder? 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Een rit Zwolle (Station) - Vaassen (Oosterhof) met wat tegenwoordig EBS RRReis lijn 304 is zou € 7,18 kosten (volgens 9292).

Je betaalt dus € 3,86 te veel, maar bij een gemiste in/uitcheck zou dat een correctie van € 4,00 moeten opleveren en meer niet.

Lijkt erop dat er het NS Flex systeem ergens de fout in gaat en correctietarief + ritprijs € 7,04 van 2022 rekent (omdat ze gokken waar je vandaan kwam / heen gereisd hebt, en die reis vaker gemaakt hebt)? 🤔

Gevalletje (f)autocorrect dus. Neem contact op met de Klantenservice (telefoon of chat), en zie vooral je Mijn NS Reishistorie, want daar zal ergens staan dat de reis automatisch bepaald is.

Reageer