beantwoord
Reizen met bus in combinatie met NS Flex
kan niet meer reizen met de bus nu ik een flexns abonement heb want mijn saldo hebben ze van na teruggestort
Beste antwoord door Robert B
Dat kan kloppen! Voor reizen op kortingsabonnementen van streekvervoerders (GVB/RET/HTM/U-OV etc.) heb je inderdaad saldo nodig.
Deze reizen kunnen niet door Flex afgehandeld worden. NS Flex (her)kent je kortingsabonnement namelijk niet, dus de betreffende vervoerder vangt dat dan af, en wil saldo op je kaart zien.
Deze reizen zul je dan ook niet terug zien in je reishistorie in Mijn NS en dus ook niet op je factuur. Bij zone/sterabonnementen (vrij reizen) is dat natuurlijk geen probleem, maar bij korting dus wel.
Hopelijk wordt dit in de toekomst anders maar dat kan nog wel even duren. Er zijn namelijk honderden verschillende abonnementen voor stads/streekvervoer en het is vrijwel onmogelijk om die allemaal in Flex te proppen.
Op zich is wat je schrijft wel interessant, want ik heb nog geen Flex maar wél een Hermes Dal Vrij voor Eindhoven, waarmee ik na 9:00 gratis met de bus kan. Dan zou het fijn zijn als ik vóór 9:00 (voltarief) gewoon op rekening kan reizen (net als jij dus).
Eind maart gaan we het zien, want dan loopt mijn huidige goedkope Dal Voordeel af en ga ik over op Flex.
Bekijk origineelDeze reizen kunnen niet door Flex afgehandeld worden. NS Flex (her)kent je kortingsabonnement namelijk niet, dus de betreffende vervoerder vangt dat dan af, en wil saldo op je kaart zien.
Deze reizen zul je dan ook niet terug zien in je reishistorie in Mijn NS en dus ook niet op je factuur. Bij zone/sterabonnementen (vrij reizen) is dat natuurlijk geen probleem, maar bij korting dus wel.
Hopelijk wordt dit in de toekomst anders maar dat kan nog wel even duren. Er zijn namelijk honderden verschillende abonnementen voor stads/streekvervoer en het is vrijwel onmogelijk om die allemaal in Flex te proppen.
Op zich is wat je schrijft wel interessant, want ik heb nog geen Flex maar wél een Hermes Dal Vrij voor Eindhoven, waarmee ik na 9:00 gratis met de bus kan. Dan zou het fijn zijn als ik vóór 9:00 (voltarief) gewoon op rekening kan reizen (net als jij dus).
Eind maart gaan we het zien, want dan loopt mijn huidige goedkope Dal Voordeel af en ga ik over op Flex.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.