beantwoord

reizen zonder geldigngs recht

  • 27 December 2023
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

Ik had verkeerd in gechecked bij metro ipv trein.

de conducteur heeft dat in de trein weer aangepast maar nu kreeg ik toch een mailtje dat 50 Euro op mijn volgende factuur word gezet terwijl de conducteur zei dat dit was recht gezet?

kunnen jullie dit nachecken?

 

grt,

 

nicole 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 27 December 2023, 11:39

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Nmaten,

Een conducteur kan dit niet ‘rechtzetten'. Hij heeft geregistreerd dat je niet (juist) ingecheckt was, en daar volgt automatisch zo'n correctietarief uit.

Je kunt het beste even contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X. Als dit de eerste keer was willen ze dit meestal wel kwijtschelden.

Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen uiteraard niet bij je gegevens.

Reputatie 5

Dit overkomt veel reizigers. Dat komt doordat op sommige stations poortjes van verschillende maatschappijen naast elkaar zijn gezet, met nauwelijks meer dan een kleurverschil. Mij overkwam hetzelfde. De conducteur heeft niet iets "rechtgezet”, eerder scheefgezet. Met Flex is dat nog makkelijker dan verkeerd inchecken.

De NS-Klantenservice (https://www.ns.nl/klantenservice/contact) kan dit daadwerkelijk rechtzetten. Zorg dat je ook het instaptarief van de GVB terugkrijgt.   

Reputatie 7
Badge +3

Een conducteur kan dit niet ‘rechtzetten'.

Het ligt aan wat je met “rechtzetten” bedoelt, vanuit welk oogpunt. Wat NS betreft is het op deze manier rechtgezet, reiziger reist zwart (want geen incheck bij NS) en dat wordt bestraft met €50. Bij een kaart saldo is dat het bedrag van de wettelijke verhoging (en dan moet je ook nog de ritprijs betalen), bij een kaart met Flex heet het een correctietarief. Maar als je met een saldo kaart een UvB met die wettelijke verhoging krijgt, weet je dat in ieder geval, een HC kan dat niet doen zonder iets te zeggen. Vooral dat niet zeggen is iets waar reizigers zo verontwaardigd over zijn. 

 

Reageer