beantwoord

retour

  • 23 July 2023
  • 1 reactie
  • 127 Bekeken

Morgen; maandag ga ik retour naar Amsterdam vanuit Maastricht.

Ik heb een flex basis abonnement.

Is een retour kaartje goedkoper?

Is het voordeliger om na 9.00 te reizen?

Hoe koop ik mijn kaartje?

Met mijn pasje in en uitchecken of online een kaartje kopen?

Ik heb al jaren niet met de trein gereisd vandaar mijn vragen.

Dank

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 23 July 2023, 19:38

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Met NS Flex Basis reist u op vol tarief. Dat is even duur als het kopen van een e-ticket, en een euro goedkoper dan het kopen van een kaartje bij de automaat. Een retour is tegenwoordig even duur als twee enkele reizen, dus niet meer goedkoper.

Met NS Flex Basis maakt het niet uit hoe laat u reist: u betaalt altijd vol tarief. Maar een voordeel van NS Flex is dat u eenvoudig een abonnement kunt nemen als dat voordeliger is. Voor 5,60 euro kunt u een maand NS Flex Dal Voordeel nemen. U krijgt dan 40 procent korting als u in de daluren incheckt. De daluren zijn op werkdagen vóór 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur.

Kunt u na 9.00 uur inchecken voor de heenreis, dan kan een Dal Voordeel-abonnement al uit: u betaalt dan niet 29,40 euro, maar 17,64 euro voor de reis, wat samen met het abonnement nog altijd minder is dan 29,40 euro. En als u voor de terugreis ook in de daluren kunt inchecken, dan hebt u nog meer voordeel. U wijzigt uw abonnement eenvoudig zelf in Mijn NS (de website, niet de app).

Reist u na morgen weer lange tijd niet? U kunt het abonnement na een maand weer wijzigen in NS Flex Basis. Dat kunt u niet vooraf doorgeven, dus maak dan even een aantekening in uw agenda dat u het over een maand wijzigt.

Of u nu NS Flex Basis houdt of een NS Flex-abonnement neemt, in beide gevallen koopt u geen los kaartje, maar checkt u in en uit met de OV-chipkaart waar NS Flex op staat. Aan het eind van de maand krijgt u dan een factuur voor de reiskosten en worden die automatisch van uw rekening afgeschreven.

Reageer