beantwoord

saldo

  • 15 July 2022
  • 5 reacties
  • 158 Bekeken

Goedemiddag,

 

ik heb sinds vorige week een ov chipkaart ( persoonlijk).

Toen ik de ov chipkaart binnenkreeg heb ik direct een ns flex abonnement genomen.

Een paar uur later kon ik de bestelling op de ov chipkaart zetten. Ik heb ook 20 eu saldo op de ov chipkaart gezet. Achteraf bleek dit niet nodig bij reizen op rekening maar ik wist dat niet.

Afgelopen weekend heb ik een reis gemaakt met bus en trein, maar nu zie ik vandaag dat er wel saldo van de ov chipkaart is gehaald?!

Ik heb de ov chipkaart besteld bij ov chipkaart zelf en niet bij ns tijdens het bestellen van ns flex abonnement.

Dit begrijp ik niet helemaal, wordt dit bedrag verrekend met de reiskosten van ns flex?

 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 15 July 2022, 19:00

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Chrisvandenbroek en welkom bij de NS Community,

 

Als je eerst NS Flex hebt geactiveerd en daarna saldo hebt geladen dan zal deze niet worden verrekend. Bij een servicebalie kan je dit saldo er weer af laten halen en terug krijgen.

Badge +3

Als er saldo gebruikt wordt voor BTM (bus tram metro) dan staat dat deel van NS Flex waarschijnlijk uit.

Dat is nodig als je een kortingsabonnement hebt voor BTM. Bij vrij reizen (zone/ster/regio) abonnementen maakt het niet uit, maar is het handiger om het aan te laten staan voor als je buiten je vrij reizen gebied met BTM reist.

Reputatie 7
Badge +3

Als een OV chipkaart besteld zonder abonnement en je besteld daarna pas een abonnement dan moet je het abonnement nog activeren bij een automaat. Heb je dat gedaan?

Badge +3

Als een OV chipkaart besteld zonder abonnement en je besteld daarna pas een abonnement dan moet je het abonnement nog activeren bij een automaat. Heb je dat gedaan?

Dat staat er toch?

Een paar uur later kon ik de bestelling op de ov chipkaart zetten. 

Reputatie 7
Badge +3

Als een OV chipkaart besteld zonder abonnement en je besteld daarna pas een abonnement dan moet je het abonnement nog activeren bij een automaat. Heb je dat gedaan?

Dat staat er toch?

Een paar uur later kon ik de bestelling op de ov chipkaart zetten. 

Aj, over heen gelezen.

Reageer