beantwoord

Samenreiskorting

  • 6 February 2024
  • 5 reacties
  • 193 Bekeken

Ik heb NS Flex Basis en onlangs wilde ik via de app samenreiskorting aanzetten. Die optie kon ik niet meer vinden terwijl dat voorheen wel werkte. Via de automaat op het station lukte het me ook. Dan maar zonder korting gereisd.

Vandaag zie ik het in de app nog steeds niet. Tot mijn verbazing zie ik nu dat het via de site wel kan. 

Hoe zit dat en is het mogelijk de gemiste korting alsnog te ontvangen? 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 6 February 2024, 13:15

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Fluitje en welkom bij de NS Community,

 

Het klopt inderdaad dat de optie in de app is verdwenen. Je kan de Samenreiskorting nog wel via de website aanzetten. We hebben geen regeling om de gemiste korting terug te krijgen, maar je kan altijd contact opnemen met onze klantenservice om navraag te doen.

Reputatie 7
Badge +3

Met flex basis heb je niets bij een automaat te zoeken. Je kunt wel samenreiskorting via de website aanzetten.

Wat betreft de gemiste korting, die krijg je niet terug, je had ook een e-ticket met samenreiskorting kunnen kopen.

Reputatie 7
Badge +1

Wat betreft de gemiste korting, die krijg je niet terug

Aangezien NS reizigers op geen enkele manier over deze, hopelijk tijdelijk, verdwenen functionaliteit waarschuwt, zou ik voorzichtig zijn met dit soort absolute uitspraken.

 

Reputatie 7
Badge

Hoezo is dit verdwenen dan? Niet meer langs de automaat hoeven was toch het hele punt van flex?!

Edit: ik lees net in het andere topic dat dit gelukkig onbedoeld was en wordt opgelost.

Reputatie 7
Badge +3

Wat betreft de gemiste korting, die krijg je niet terug

Aangezien NS reizigers op geen enkele manier over deze, hopelijk tijdelijk, verdwenen functionaliteit waarschuwt, zou ik voorzichtig zijn met dit soort absolute uitspraken.

 

Alleen de functie via de app werkte niet. Er kon wel samenreiskorting via de website geactiveerd worden of een e-ticket aangeschaft worden. Dit heeft TS niet gedaan.

Reageer