beantwoord

Samenreiskorting e-ticket inclusief NS abonnement houders

  • 4 September 2023
  • 6 reacties
  • 193 Bekeken

hi,

 

Ik ben NS flex Dal voordeel abonnementhouder en ik ga reizen met iemand zonder abonnement. Maar ik heb al 2 e-tickets gehaald voor mij en voor de medereiziger. Mag ik reizen met dat e-ticket, zonder in te checken met mijn ov-chipkaart waar mijn Flex dal voordeel abonnenment is gezet?

Kan de conducteur zien dat ik Flex Dal voordeel abonnenment houder ben als hij/zij mijn ov-chipkaart scant?

Hopelijk werkt het, want het blijkt dat annuleren van e-tickets niet mogelijk is.

thanks.

icon

Beste antwoord door iMark 4 September 2023, 08:59

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zo werkt het niet. De abonnementhouder reist zoals gewoonlijk, dus met in- en uitchecken. Een medereiziger kan dan met korting in de daluren meereizen. Dat is het principe van het samenreisticket. (Helaas gebruikt NS de term 'samenreisticket’ in plaat van ‘meereisticket’ waardoor dit misverstand vaker ontstaat.)

Ik zou contact opnemen met de Klantenservice om één van de tickets te annuleren. Als de tickets nog niet gedownload en geopend zijn dan zou dat moeten kunnen.

 

Ik ben NS flex Dal voordeel abonnementhouder en ik ga reizen met iemand zonder abonnement. Maar ik heb al 2 e-tickets gehaald voor mij en voor de medereiziger. Mag ik reizen met dat e-ticket, zonder in te checken met mijn ov-chipkaart waar mijn Flex dal voordeel abonnenment is gezet?

Nee dat mag niet. U moet zelf reizen op uw OV-chipkaart, alleen uw medereiziger reist op een eticket.

Reputatie 7
Badge +3

Samenreisticket is alleen geldig als je met een abonnementhouder reist die ingecheckt is met de kaart waarop het abonnement staat.

Wat jij wilt, zelf ook reizen op een samenreisticket kan niet en kan jou zelfs een boete/correctietarief opleveren.

Met een niet gedownload ticket kun je telefonisch, via X, Facebook of chat  contact opnemen met NS klantenservice.

Ik chat nu met een vriendelijke ns medewerker over het volgende probleem:

Wij reizen vrijdag as met 4 personen naar Schiphol. Mijn vrouw en ik gebruiken de keuzedag en pakken de trein van 06.16 u. dus in de daluren tijd. 
Het moment van inchecken is bepalend dus mogen we ook in de spits reizen. Onze twee medereizigers hebben geen abonnement. Voor hen heb ik na overleg met een baliemedewerker E tickets besteld met 40%korting icm met ons abonnement.

Nu blijkt dat een E ticket met korting niet geldig is is de spits. Ik wist het wel van een voordeelkaartje of aanbieding maar niet voor een E ticket. Ik chat al ruim een uur ( waarvan 45 minuten wachttijd) en krijg het geld niet terug.  Staat in de kleine lettertjes!!!
Wat te doen want ik heb de kaartjes nog niet gebruikt en zou nu het volle pond moeten betalen. 
Graag advies. 

Het klopt helaas wel dat je een e-ticket na aanschaf niet meer kan annuleren of wijzigen. Ik kan helaas geen goed advies geven behalve een nieuw kaartje zonder korting te kopen vanaf het moment dat de spits is begonnen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik chat nu met een vriendelijke ns medewerker over het volgende probleem:

Wij reizen vrijdag as met 4 personen naar Schiphol. Mijn vrouw en ik gebruiken de keuzedag en pakken de trein van 06.16 u. dus in de daluren tijd. 
Het moment van inchecken is bepalend dus mogen we ook in de spits reizen. Onze twee medereizigers hebben geen abonnement. Voor hen heb ik na overleg met een baliemedewerker E tickets besteld met 40%korting icm met ons abonnement.

Nu blijkt dat een E ticket met korting niet geldig is is de spits. Ik wist het wel van een voordeelkaartje of aanbieding maar niet voor een E ticket. Ik chat al ruim een uur ( waarvan 45 minuten wachttijd) en krijg het geld niet terug.  Staat in de kleine lettertjes!!!
Wat te doen want ik heb de kaartjes nog niet gebruikt en zou nu het volle pond moeten betalen. 
Graag advies. 

Zijn de kaartjes gedownload/geopend? Dan ben je in het bezit van geldige kaartjes en en kan de klantenservice niets meer voor je doen. Niet gedownload/geopend neem dan opnieuw contact op de klantenservice.

Dat je met samenreisticket niet in de spits in de trein mag zijn is al langer zo.

Reageer