Skip to main content
Antwoord

Samenreiskorting vandaag geactiveerd, morgen gebruiken?

• May 16, 2025
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

Ik heb een samenreiskortingscode ontvangen. Die is drie dagen geldig. Ik heb hem vandaag geactiveerd aan mijn flex basis maar morgen maak ik pas de reis. Werkt dat? Of alleen op de dag dat je die activeert?

Beste antwoord door Robert B

Een Samenreiscode is drie dagen geldig en kan drie keer gebruikt worden (dat kunnen drie personen zijn of drie keer door jezelf).

Als je hem dus vandaag ‘gebruikt’ dan vervalt de Samenreiskorting aan het eind van de dag maar als je morgen met dezelfde code Samenreiskorting weer aan zet is dat prima.

Degene met wie je meereist moet natuurlijk wel de persoon zijn die de code verstrekt heeft. Is de code door anderen gebruikt dan vraag de abonnementhouder om een nieuwe code (die kan er zoveel aanmaken als nodig).

2 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 16, 2025

Hoi Dre64,

Nee, dat werkt niet. Vannacht om 4.00 uur vervalt de Samenreiskorting. Zie artikel 6.1 van de voorwaarden:

Medereizigers met NS Flex Basis- of een NS Flex Weekend Vrij- of NS Flex Weekend Voordeel-abonnement kunnen de van de Abonnementhouder ontvangen samenreiscode invullen in Mijn NS en op die manier de Samenreiskorting aanzetten. De Samenreiskorting verliest aan het einde van de NS-dag automatisch zijn geldigheid, maar kan ook tussentijds worden uitgezet in Mijn NS, via de website of de NS-app (zie artikel 6.3).

Je zal je medereiziger dus om een nieuwe code moeten vragen, en dan morgen pas activeren. Misschien zou je zelfs dezelfde code morgen weer kunnen gebruiken, aangezien je met één code drie keer Samenreiskorting kunt geven. Ik weet alleen niet zeker of dat ook werkt als dit door dezelfde persoon gedaan wordt.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • May 17, 2025

Een Samenreiscode is drie dagen geldig en kan drie keer gebruikt worden (dat kunnen drie personen zijn of drie keer door jezelf).

Als je hem dus vandaag ‘gebruikt’ dan vervalt de Samenreiskorting aan het eind van de dag maar als je morgen met dezelfde code Samenreiskorting weer aan zet is dat prima.

Degene met wie je meereist moet natuurlijk wel de persoon zijn die de code verstrekt heeft. Is de code door anderen gebruikt dan vraag de abonnementhouder om een nieuwe code (die kan er zoveel aanmaken als nodig).