beantwoord

Seniorenkorting op nieuw Flex abonnement

  • 7 February 2024
  • 8 reacties
  • 376 Bekeken

Voorheen een gepersonaliseerde OV kaart , nu om laten zetten naar een Flex Dal Voordeel abonnement. Wat gebeurt er nu met de seniorenkorting?

icon

Beste antwoord door Robert B 7 February 2024, 23:39

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ook met NS Flex krijgt u automatisch 34% leeftijdskorting voor bus/tram/metro, dat verandert niet!

Het kan wel wat verwarrend zijn op een Flex factuur, zie

 

Werd er bij de NS dan helemaal geen seniorenkorting gegeven dan? Dat was toch ook 34% dus dan is het voordeel nog maar 6% en daar moet je dan ook nog eens een maandelijks bedrag voor het abonnement vanaf trekken. Of klopt mijn redenatie niet?

Badge +3

Op treinreizen met een kortingsabonnement (zoals Dal Voordeel) wordt geen leeftijdskorting gegeven.

Bij Dal Voordeel op saldo (een € 67,20 jaarabonnement kan iemand die 60+ is wel Keuzedagen kopen, vanaf 60 jaar.

Er zijn wel vrij reizen abonnementen die automatisch goedkoper zijn voor senioren (65+), zie https://www.ns.nl/binaries/_ht_1704966727326/content/assets/ns-nl/tarieven/2024/consumenten/ns-tarievenlijst-consumenten-2024.pdf pagina 4 (Weekend Vrij, Dal Vrij).

De leeftijdskorting voor bus/tram/metro op een persoonlijke ov-chipkaart met NS Flex is automatisch, daar is geen abonnement voor nodig en verandert niet als u Dal Voordeel voor de trein erbij neemt.

Reputatie 7
Badge

@Robert B volgens mij bedoelde @WoutjeB hier of hij bij reizen met NS zelf zonder abonnement niet ook al leeftijdskorting zou krijgen, en of een kortingsabonnement voor senioren dus überhaupt de moeite wel waard is.

in dat geval is het antwoord helaas dat er geen seniorenkorting geldt voor treinreizen.

Nee, je krijgt niet automatisch korting op bus en tram met een flexkaart, heb ik zojuist ontdekt. Dan moet je eerst bellen met de NS en reizen op rekening uitschakelen. Ik ben daardoor 2 jaar korting misgelopen, heel vreemde constructie.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Conny133,

Ook met Flex zou je gewoon automatisch leeftijdkorting moeten krijgen in bus/tram/metro. Dat de klanteNService als enige oplossing biedt het uitschakelen van Flex voor bus/tram/metro is vreemd. Er moet iets anders aan de hand zijn.

Alle reizigers van 65 jaar en ouder krijgen automatisch 34% korting bij het gebruik van de OV-chipkaart in bus, tram en metro. Dit wordt bepaald aan de hand van de geboortedatum op de OV-chipkaart en wordt bij NS Flex ook automatisch op de ritprijs in de factuur verwerkt. Als er iets misgaat dan is er waarschijnlijk iets aan de hand met jouw OV-chipkaart. Wellicht staat de geboortedatum niet goed in het systeem van de OV-chipkaart. Ons advies is ook altijd om contact op te nemen met de klantenservice van de OV-chipkaart mocht er iets niet goed gaan met de leeftijdskorting in de bus, tram en metro.

Badge +3

Als er iets misgaat dan is er waarschijnlijk iets aan de hand met jouw OV-chipkaart. Wellicht staat de geboortedatum niet goed in het systeem van de OV-chipkaart.

Nee! NS Flex (reizen op rekening NS ) weet je juiste geboortedatum in dat geval niet. 😥

Zie je Mijn NS omgeving https://www.ns.nl/mijnns#/persoonsgegevens

Reageer