Skip to main content

Goedendag,

Op 2 september 2024 heb ik geprobeerd NS Dal Voordeel aan te schaffen. Deze korting had ik willen toepassen op een reis die ik op 3 september 2024 had willen afleggen. De website gaf aan dat het ging om een technische fout en het daarom niet lukte om het product te bestellen. Ik heb dit geprobeerd op meerdere toestellen te bestellen zoals mijn Iphone 13 en mijn Acer Laptop. Ook heb ik meerdere browsers geprobeerd zoals Mozilla Firefox, Google Chrome, Microsoft Edge en Safari. Daarna heb ik besloten om de NS te bellen maar ik heb vervolgens een uur in de wacht gestaan waarna de verbinding werdt verbroken. Het leek erop dat ik het product niet kon bestellen en ook dat contact opnemen met de NS hierover niet lukte. Omdat ik verder geen andere mogelijkheden meer zag heb ik besloten om een video te maken van mijn scherm met de technische fout. Naar afloop van de reis heb ik meerdere keren met NS contact opgenomen via Facebook, zei gaven aan dat ik het beste kon bellen. Dit heb ik vanochtend dan ook geprobeerd maar helaas is mijn verzoek tot geld terug niet gehonoreerd.

 

Ik heb zelf een video waarin ik laat zien dat mijn bestelling op 2 september 2024 niet is gelukt en daarna gebeld waarin ik geen gehoor kreeg. Ik heb er dan als consument dan ook alles aan gedaan om hierover contact te krijgen wat niet gelukt is. Op 9 en 10 september heb ik geprobeerd via Facebook een verzoek te doen tot terugbetaling. Op 14 september heb ik NS hierover telefonisch benaderd maar heb nog geen oplossing ontvangen. Ik vind dat ik financieel ben gedupeerd door problemen bij de NS zelf en dat ik hier niets anders aan had kunnen doen. Ik eis dan ook dat ik een teruggave krijg van de teveel betaalde kosten. Het teveel betaalde bedrag bedraagt € 47,04

Graag ontvang ik een oplossing voor dit probleem.

Je kunt wel terugbetaling eisen maar dat gaat niet via deze reizigers-helpen-reizigerscommunity lukken. Wij kunnen niet bij klantgegevens. Je zult toch telefonisch, via X, Facebook of chat opnieuw contact moeten opnemen.

Je zegt dat je er alles aan gedaan hebt om het abonnement aan te schaffen, maar ik zie niet dat je alle klantenservice-mogelijkheden hebt benut. Dan had de klantenservice het abonnement op jouw ov-chipkaart kunnen zetten.


Je zegt dat je er alles aan gedaan hebt om het abonnement aan te schaffen, maar ik zie niet dat je alle klantenservice-mogelijkheden hebt benut. Dan had de klantenservice het abonnement op jouw ov-chipkaart kunnen zetten.

De klantenservice is inderdaad de juiste weg (vooropgesteld dat je een persoonlijke ov-chipkaart hebt die nog meer dan 2 maanden geldig is). Maar ja, als de verbinding na een uur verbroken wordt… De chat zou ook nog een optie geweest zijn (tot 23:00).


Hallo ik heb alle mijn schuld betaald. Maar ik heb nog een keer bericht gekregen 


Welkom op onze NS Community Mahsum. Bij wie heb je betaald en heb je al contact opgenomen met die partij?


Welkom op onze NS Community Mahsum. Bij wie heb je betaald en heb je al contact opgenomen met die partij?

Goedendag Laura, een beetje crosstalking in het forum. Maar mogelijk kun je ons beiden helpen. Mijn probleem is nog niet opgelost...


Welkom op onze NS Community Mahsum. Bij wie heb je betaald en heb je al contact opgenomen met die partij?

Goedendag Laura, een beetje crosstalking in het forum. Maar mogelijk kun je ons beiden helpen. Mijn probleem is nog niet opgelost...

Ik heb je even een privébericht gestuurd.


Dit is grappig of eigenlijk helemaal niet…  Ik heb precies hetzelfde verhaal als ‘Nifaun’, alleen op andere data: 30 september en 4 oktober. Speciaal abonnement aangeschaft om samen met mijn echtgenoot met korting the kunnen reizen. Willen we het gebruiken, is er “een technische storing” waardoor dit onmogelijk is. En dus betalen we op 4 oktober het volle bedrag (+ abonnement).

Ik zou heel graag opheldering willen van NS wat de ‘technische storing’ is en of dit opgelost kan worden? Deze nieuwe ontwikkeling naar ‘code delen’ voor samenreiskorting is echt een stap terug.

Opmerking voor hen die ons naar ‘klantenservice’ willen sturen voor een oplossing: op het moment dat je de korting wilt gebruiken heb je doorgaans niet de tijd om met een NS medewerker te bellen of in een chat te gaan zitten. Want, oh ja - er zijn geen ‘bemensde’ balies meer op veel stations. 

Ik zou graag het kortingsbedrag terug willen maar ik heb eerlijk gezegd niet de moed om hiervoor ‘op pad’ te gaan. 


Welkom op onze NS Community, Marnie. Jammer om te lezen dat dit het geval is. Als je het abonnement hebt betaald en niet onder de voorwaarden hebt kunnen reizen, dan kan je toch het beste contact opnemen met NS Klantenservice. Dit is een reiziger-helpt-reiziger community.


Reageer