Skip to main content

Goedemiddag!  In augustus heb ik de dienst NS Flex geactiveerd, het saldo is van de kaart afgeschreven onder voorwaarde van verdere teruggave.  Maar tot op heden is er geen terugbetaling gedaan.  Hoe kan dit probleem worden opgelost?

Het saldo zou verrekend moeten zijn met de factuur na de eerste abonnementsmaand. U kunt een gespecificeerde factuur vinden in Mijn NS (de website, niet de app) bij Betaaloverzicht om te zien of dat inderdaad gebeurd is.

Is dat niet gebeurd, neem dan rechtstreeks contact op met de klantenservice om te kijken wat er misgegaan is. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Houdt u bij contact via sociale media wel rekening met een reactietijd die kan oplopen tot enkele dagen.


Er zou in je Reishistorie een post € Klanten service moeten staan met een negatief bedrag, dat was je saldo op het moment van activeren van NS Flex en komt inderdaad op je eerstvolgende maandfactuur.

Soms gaat het mis, en staat het saldo nog op je kaart, zie https://www.ov-chipkaart.nl/kopie-van-saldo-terugvragen/saldochecker.htm om dat te controleren.

Als daar geen € 0,00 staat kan je het saldo terug krijgen via een balie van een vervoerder, zie https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact/zoek-een-servicepunt.htm?servicetype=4


Reageer