ticket boeken met flex lukt niet | NS Community
beantwoord

ticket boeken met flex lukt niet

  • 14 March 2023
  • 8 reacties
  • 146 Bekeken

hallo 

 

ik probeer met de app 2 tickets te boeken voor 23 maart om 10.44 van Apeldoorn naar Schiphol, maar moet daar weer dat flex abonnement voor nemen welke ik al heb afgesloten. kom niet verder dan 5,60 betalen

 

icon

Beste antwoord door iMark 14 March 2023, 13:20

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het idee van NS Flex is nu juist dat je pas betaalt nadat je gereisd hebt. 

Je hoeft van te voren niets te regelen. Je checkt in op station Apeldoorn en uit op station Schiphol. Je reiskosten betaal je via de automatische incasso.
 

Reputatie 7
Badge +1

hallo 

 

ik probeer met de app 2 tickets te boeken voor 23 maart om 10.44 van Apeldoorn naar Schiphol, maar moet daar weer dat flex abonnement voor nemen welke ik al heb afgesloten. kom niet verder dan 5,60 betalen

 

Waarom wil u nu al 2 tickets boeken voor 23 maart?? Ik denk dat u 62 of 63 jaar oud bent en er kan in 10 dagen zeker nog veel gebeuren m.b.t. ziekte enz. Als u een ticket eenmaal gekocht en gedownload hebt, kunt u het niet meer teruggeven. Als u een flexabonnement heeft aangeschaft en nog geen persoonlijke ov-chipkaart heeft dn zal u deze waarschijnlijk nog net op tijd ontvangen. Indien u wel een ov-chip kaart heeft kunt u het flex-abonnement conform de instructie in de email activeren en kunt u in het vervolg van deze kaart gebruik maken. U moet dan helemaal geen tickets meer aanschaffen maar simpel met deze kaart reizen.   

Reputatie 7
Badge +3

Met een flex abonnement is het niet meer nodig om een ticket te kopen. Je checkt op het station in met de kaart waarop flex staat in en op het eind van de reis of bij een overstap naar een andere vervoerder weer uit. De kosten van de reis komen op een factuur en worden 1x per maand via automatische incasso afgeschreven.

Reputatie 7
Badge +3

Met een flex abonnement is het niet meer nodig om een ticket te kopen. 

Het is niet alleen niet meer nodig, het is ook niet mogelijk om een ticket kopen met de korting van je abonnement, zoals @Mart1960 nu merkt.  Je hebt een abonnement, dat abonnement staat op een OV-chipkaart, de korting van je abonnement krijg je alleen als je met die kaart in en uitcheckt. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Aangezien hij het over twee tickets heeft, vermoed ik dat hij iemand met korting mee wil laten reizen.

De medereiziger kan dan Samenreiskorting op zijn/haar OV-chipkaart laden, of een e-ticket met Samenreiskorting kopen. Zie voor meer informatie deze pagina.

U hoeft als abonnementhouder zelf niks te doen, behalve in- en uitchecken met de OV-chipkaart waar het abonnement op staat.

U allen bedankt voor de reacties door jullie opgelost.

Behalve Henk Petersen die heeft 60+ al afgeschreven begrijp ik.

Reputatie 7
Badge +3

Het was misschien niet heel tactisch geformuleerd, maar hij heeft wel een punt. Het is nergens voor nodig om zo ver van tevoren al tickets te kopen. Het levert alleen maar een risico op, aangezien ze niet gewijzigd of geannuleerd kunnen worden, mocht er iets tussenkomen.

Reputatie 7
Badge +3

Het is juist een enorm voordeel dat je met de OV-chipkaart gaat reizen. Zolang je niet bent ingecheckt en gaat reizen betaal je niks. En je hoeft nooit meer een kaartje te kopen en in de app te laden.

Ik vraag me dan wel af of @Mart1960 wel heeft begrepen wat hij precies heeft gekocht toen hij NS Flex heeft besteld. 

Reageer